Nem figyelnek a digi világra a diáktoborzásánál a szlovák iskolák

2019. 01. 15., 12:30

Egy felmérés szerint a szlovákiai iskolák 70 százalékában még mindig a nyomtatott médiában megjelenő hirdetésekre támaszkodva keresik új diákjaikat, noha ez a generáció elsősorban az internetről tájékozódik.

A felmérésben Szlovákia középiskoláinak mintegy harmada vett részt. Kiderült, hogy az internetes hirdetési lehetőségeket mindössze 12 százalékuk veszi igénybe – írja a hirek.sk.

„Feleslegesen kidobott pénznek tűnik újságokban és időszaki kiadványokban reklámozni az iskolát, miközben az érdekelt kört ez a típusú média szinte egyáltalán nem éri el” -- mondta Karel Komínek szakértő.

Az iskolák elvárásai viszonylag optimisták az elkövetkező tanévre. A megkérdezettek csupán 5,2 százaléka gondolja úgy, hogy kevesebb jelentkezőjük lesz, mint az előző tanévben, 21,4 százalék viszont biztos abban, hogy többeket érdekel majd a továbbtanulás az ő tanintézményükben.

A toborzás során a középiskolák legmarkánsabb tevékenysége a nyitott nap szervezése, ezt az iskolák 97,5 százaléka meg is teszi. Az egyik legjobb megoldás lenne, ha hétvégi időpontokban is szerveznének nyitott napot, mivel a szülők többsége munkahelyi elfoglaltsága miatt nem tud részt venni a hétköznapokon szervezett iskolalátogatáson.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2022. 11. 30., 16:10
Küldetésünk alapja, hogy a létrehozott üzleti kultúra utánunk is fennmarad. Ezt bontjuk le 5 éves periódusokra, melyeket éves terveken keresztül valósítunk meg – mondta az Üzletemnek Avidor András nemzetközi franchise és networking szakértő, a BNI Magyarország vezetője.
2022. 11. 24., 16:35
További intézkedésekre is szükség lesz a turisztikai és vendéglátó szektor kilátástalannak tűnő helyzetének enyhítésére – mondja Duska Sándor, a VOSZ Idegenforgalmi, Szálláshely-szolgáltatók és Vendéglátó-ipari szekciójának vezetője.
2022-12-02 19:18:00
Újabb termékkör, a 8 tojásos levesbetét száraztészták gyártói és forgalmazói számára nyílt meg a lehetőség, hogy elnyerjék a KMÉ védjegy arany fokozatát. A Nébih által koordinált Termékmustra alapján 13 termék esetében igényelhetik a legjobbaknak járó elismerést.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2022. 11. 29., 23:30
epizód: 2022 / 12   |   hossz: 24:09
Étvágygerjesztő sikertörténetet tálalunk fel a vendéglátóiparból. Az encsi Anyukám mondta titkát elsősorban nem az olaszos hangulatban, hanem a hazai alapanyagokban, a család- és vendégszeretetben kereshetjük. Dudás Szabolcs, az étterem egyik vezetője arról is beszél, hogy miként lett a főzés szeretetéből, átgondolt stratégiával, üzleti vállalkozás. A sztori 1995-ben egy olaszországi pizzakóstolós utazással kezdődött, és ma már a kiváló helyeknek járó Bib Gourmand-díjnál tart.
A bérrendezés akkor észszerű, ha a vállalkozások megmaradnak és meg tudják tartani a munkahelyeket is – mondja Perlusz László. A Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetségének főtitkára szerint a vállalkozások „jövőállóságát” nagyszabású állami programokkal lehetne biztosítani.
2022. 10. 11., 06:36
epizód: 2022 / 10   |   hossz: 21:36
A válság mélyülésével egyre nagyobb szükség lehet a KAVOSZ Zrt. által kínált Széchenyi Hitel MAX-ra, amely a mikro-, kis- és középvállalkozások számára, de még a kezdők előtt is nyitott opció – hangsúlyozta Krisán László. A KAVOSZ vezérigazgatójával tovább elemeztük a válságból kivezető európai, illetve magyarországi utakat.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS