Szlovákia az egy főre jutó autógyártásban továbbra is világelső, a gyártók azonban egyre elégedetlenebbek a vállalkozói környezettel.
„Tavaly több mint 1,1 millió autót gyártottak Szlovákiában, sikerült megdönteni az egy évvel korábbi rekordot” – nyilatkozta Alexander Matušek, a Szlovák Autóipari Szövetség (ZAP) elnöke.
A ZAP adatai szerint Szlovákia továbbra is extrém módon függ az autóipartól, hiszen ez az ágazat adja az ipari termelés felét, az ország kivitelének pedig csaknem a 47 százalékát – írja az Új Szó.
Az autógyártók 177 ezer embernek adnak munkát, közvetve azonban 275 ezer állás kötődik az ágazatra.
„Ha az autóiparban gondok lesznek, az Szlovákiát is rendkívül súlyosan érintheti” – figyelmeztetnek a hitelminősítők elemzői. Az elmúlt időszakban ráadásul egyre több a jele egy újabb válság kitörésének, amit mi sem jelez jobban, mint az, hogy a korábban dinamikus növekedést produkáló szlovák ipar is egyre rosszabbul teljesít.
„Továbbra is nagy a hiány a szakképzett munkaerőből, és egyre több gondot okoz a cégeknek a bérköltségek kiszámíthatatlan növekedése” – állítja Matušek. Szerinte ezért elsősorban a kormány a felelős, amely az elmúlt időszakban jelentősen megemelte a minimálbért és a bérpótlékokat is.
Sikeresen megtartotta két Michelin-csillagos minősítését a tatai Platán és a budapesti Stand étterem, további nyolc vendéglátóhely pedig (köztük egy újonnan) egy Michelin-csillagot nyert el idén.
A tartály legösszetettebb formájú csonkzónái elkészültek; a csonkgyűrűk és a további fő elemek egyenként elvégzett minőségügyi átvétele után azok további megmunkálására és a tartály összeállítására az AEM-Technologies volgodonszki gyárában kerül sor.