A koronavírus-járvány a tavaly és az idei év első két hónapjában dinamikusan bővülő, egyre több látogatót vonzó szlovákiai bevásárlóközpontok gazdálkodását is fenekestül felforgatta Szlovákiában.
„A nagyobb bevásárlóközpontok az elmúlt években már nem csupán a vásárlókat vonzották, hanem a szórakozni, kikapcsolódni vágyókat is” – mondta Branislav Golan, a CBRE ingatlan-tanácsadó társaság kiskereskedelmi ingatlanokkal foglalkozó részlegének a vezetője.
Szlovákiában tavaly havonta átlagosan 300 ezer látogatót vonzottak az üzletláncok, csaknem 6 százalékkal többet, mint egy évvel korábban, az egy-egy látogató által elkötött összeg ugyanakkor átlagosan majd 4 százalékkal esett vissza – írja az Új Szó.
„A nyári hónapokban ugyan sikerült visszazökkenni a korábbi kerékvágásba, és úgy tűnt, hogy sikerül visszanyerni a vásárlók bizalmát, a járvány második hulláma miatt azonban az üzletláncok újra megindultak a lejtőn” – mondta el Golan.
A járvány a legnagyobb érvágást már eddig is az éttermeknek okozta, és valószínűleg az elkövetkező időszakban is ezek lesznek a legnagyobb vesztesek.
„A járvány miatt az idei év elejétől csaknem ezer étterem, kocsma, gyorsétterem szűnt meg Szlovákiában”– nyilatkozta Petra Štěpánová, a Bisnode nemzetközi cégminősítő társaság elemzője, a társaság legfrissebb felmérésére hivatkozva. Štěpánová szerint a vendéglátóhelyek bevételei a tavaszi megszorítások miatt átlagosan 42 százalékkal csökkentek.
Sikeresen megtartotta két Michelin-csillagos minősítését a tatai Platán és a budapesti Stand étterem, további nyolc vendéglátóhely pedig (köztük egy újonnan) egy Michelin-csillagot nyert el idén.
A tartály legösszetettebb formájú csonkzónái elkészültek; a csonkgyűrűk és a további fő elemek egyenként elvégzett minőségügyi átvétele után azok további megmunkálására és a tartály összeállítására az AEM-Technologies volgodonszki gyárában kerül sor.