Egymás után zárnak be az éttermek és kocsmák Szlovákiában

2020. 10. 19., 11:30

A koronavírus-járvány a tavaly és az idei év első két hónapjában dinamikusan bővülő, egyre több látogatót vonzó szlovákiai bevásárlóközpontok gazdálkodását is fenekestül felforgatta Szlovákiában.

„A nagyobb bevásárlóközpontok az elmúlt években már nem csupán a vásárlókat vonzották, hanem a szórakozni, kikapcsolódni vágyókat is” – mondta Branislav Golan, a CBRE ingatlan-tanácsadó társaság kiskereskedelmi ingatlanokkal foglalkozó részlegének a vezetője.

Szlovákiában tavaly havonta átlagosan 300 ezer látogatót vonzottak az üzletláncok, csaknem 6 százalékkal többet, mint egy évvel korábban, az egy-egy látogató által elkötött összeg ugyanakkor átlagosan majd 4 százalékkal esett vissza – írja az Új Szó.

„A nyári hónapokban ugyan sikerült visszazökkenni a korábbi kerékvágásba, és úgy tűnt, hogy sikerül visszanyerni a vásárlók bizalmát, a járvány második hulláma miatt azonban az üzletláncok újra megindultak a lejtőn” – mondta el Golan.

A járvány a legnagyobb érvágást már eddig is az éttermeknek okozta, és valószínűleg az elkövetkező időszakban is ezek lesznek a legnagyobb vesztesek.

„A járvány miatt az idei év elejétől csaknem ezer étterem, kocsma, gyorsétterem szűnt meg Szlovákiában”– nyilatkozta Petra Štěpánová, a Bisnode nemzetközi cégminősítő társaság elemzője, a társaság legfrissebb felmérésére hivatkozva. Štěpánová szerint a vendéglátóhelyek bevételei a tavaszi megszorítások miatt átlagosan 42 százalékkal csökkentek.

 

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a magyarok európai összehasonlításban is tudatosan kötnek lakásbiztosítást, akadnak fontos apróságok a szerződésekben, amelyeket kifelejtenek. A kisebb, de baj esetén drága hibákra a hazai árvizek során keletkezett károk még jobban ráirányították a figyelmet. Árvízre továbbra sem, vagy csak szigorú kikötések mentén lehet biztosítást találni, viszont más természeti katasztrófák kapcsán nagyot menthet egy jó szerződés – hívta fel a figyelmet a PBA Insura Zrt. vezérigazgatója. Dr. Kozma Gábor ebben az epizódban tisztázza a természeti katasztrófákból eredő károk közötti fontos különbségeket és elmondja, mit nem kellene kifelejteni a szerződésekből, hogy nagyobb biztonságban tudjuk ingó és ingatlan vagyonunkat.
Bár a neobankok és a nemzetközi trendek azt erősítik, hogy a mikro-, kis- és középvállalkozások vezetői ne pénzügyi operatív teendőkbe öljék a drága idejüket ahelyett, amihez igazán értenek, az ehhez szükség digitális megoldások hazánkban még nem vagy csak ritkán hozzáférhetőek. Lemák Gábor, a FinTechShow-t szervező FinTech Group társalapítója ezért tartja fontosnak, hogy a rendezvényükön megvizsgálhatják: ki, hogyan és mit tehet azért, hogy a mikrovállalkozások és kkv-k pénzügyei sokkal egyszerűbben intézhetőek legyenek. Rá is mutatott néhány olyan digitális gyakorlatra, ami kellően jövőbe mutató ahhoz, hogy a hazai vállalkozások is alkalmazzák végre.
A vendéglátóipari vezetők részéről a feladatok delegálásának hiánya az egyik legsúlyosabb probléma, ami miatt nehezen áll talpra az ágazat a COVID utáni években. Továbbra is érezteti hatását, hogy a pandémia szétverte a jól kialakult szakmai közösségeket, a vendéglátósok már nem vagy alig járnak össze eszmecserére és a tudás átadására, amiből pedig kölcsönösen, mindenki profitálhatna. Persze erre a helyzetre is van megoldás: hozzá kell látni a céges mikroközösségek, aztán a nagyobb együttműködések felépítéséhez – osztotta meg a BizniszPlusz csatornával Gréczi Szilárd, a Skill Trade operatív és projektmenedzsere.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS