Megduplázott Apple-tranzakciók kezelésén dolgoznak a bankok az MNB és a kártyatársaságok együttműködésével – tájékoztatott a Magyar Bankszövetség.
Szeptember 30-án éjszaka az Apple alkalmazásboltja (Apple Store) technikai hibából eredően megismételte olyan tételek foglalását, amelyeket korábban már befoglaltak, de pénzügyileg nem rendeztek. Azaz az Apple fennálló előfizetések aktuális havi tételeinek beszedését egyes esetekben duplán kezdeményezte. A technológiai hiba az információk szerint nemzetközi probléma, mintegy 20 ország kártyabirtokosait érinti. Az érintett magyar kártyabirtokosok ennek kapcsán találkozhatnak fennálló előfizetéseikhez kapcsolódóan átmenetileg duplán befoglalt tételekkel, melyek pénzügyi rendezése azonban egyszer sem történt meg.
A magyar bankok a nyári Apple technológiai hiba esetének tapasztalatait is beépítve – az MNB-vel szoros együttműködésben – nyomon követik a tételeket, és ellenőrzik, hogy tényleges terhelés – az Apple tájékoztatásával összhangban – csak egyszer történjen meg a számlán. Néhány nap múlva ügyfélként is javasolt ellenőrizni a számlatörténetben a fennálló szerződés szerinti összeg pontos teljesítését. Ha eltérést tapasztalnak, jelezzék majd ezt a bank ügyfélszolgálatán – javasolja a Bankszövetség közleménye.
A jegybank arról tájékoztatott, hogy értesült az Apple-lel kapcsolatos ismételt fizetési problémákról. Az MNB ennek nyomán haladéktalanul felvette a kapcsolatot a pénzforgalmi szolgáltatókkal és intézkedéseket kezdeményezett az ügyfelek védelmére. A jegybank szorosan együttműködik e tevékenység során a vele állandó munkakapcsolatban lévő Magyar Bankszövetséggel. Az MNB közlése szerint az elsődleges, még meg nem erősített adatok szerint a korábbi problémáktól eltérően jóval kevesebb ügyfelet érint a fennakadás. (MTI)
Október 19-én kilencedik alkalommal rendezik meg a Somlón egy különleges hazai szőlő- és borfajta nagyszabású bemutatóját.
Folytatódik a munkagödör kialakítása az 5. blokk területén – jelentette be Szijjártó Péter.