Átvette az MKB Bank a Sberbank Magyarország hitelportfólióját

2022. 08. 01., 12:23

Megtörtént a Sberbank Magyarország Zrt. „v.a.” mintegy 330 milliárd forint kitettségű hitelportfóliójának átruházása az MKB Bank Nyrt. részére. A tranzakciónak köszönhetően mintegy 35 000 lakossági és mintegy 3000 vállalati ügyféllel bővül a bank ügyfélköre.

Májusban az MKB Bank Nyrt. nyerte a pályázatot, amelyet a végelszámolás alatt álló Sberbank Magyarország Zrt. „v.a.” hitelállományának átvételére írt ki a Pénzügyi Stabilitási és Nonprofit Kft. A hitelállomány átruházására 2022. augusztus 1-jével sikeresen sor került.

„Jelentős pillanat a Sberbank hitelállományának átvétele mind az ügyfelek, mind az MKB Bank életében. A mostani lépéssel több tízezer ügyfél számára lezárul egy hosszú, bizonytalan időszak és immár egy erős, stabil, magyar tulajdonú pénzintézet partnerei lesznek, ahol kiváló banki infrastruktúrával és szolgáltatásokkal várjuk őket. Az MKB Bank számára jó lehetőség ez arra, hogy tovább növekedjen és megmutassa integrációs erejét” – mondta Dr. Barna Zsolt, az MKB Nyrt. elnök-vezérigazgatója.

A Sberbank korábbi magyarországi ügyfeleinek egyelőre nincs az ügyintézéssel kapcsolatos teendőjük, az MKB Bank keresni fogja őket. A meglévő hitelükkel kapcsolatos kérdéseikkel továbbra is a Sberbank ügyfélszolgálatához fordulhatnak az érintett ügyfelek.

Az MKB Bank Nyrt. a kapcsolódó pénzügyi hatásvizsgálatokat követően nyújtott be májusban kötelező érvényű ajánlatot a Sberbank Magyarország Zrt. „v.a.” hitelportfóliójának átvételére, amely mintegy 35 000 lakossági, valamint 3 000 kis-, közép- és nagyvállalati ügyfelet érintett. A megállapodást a mintegy 330 milliárd forint kitettségű állomány megvásárlásáról az MKB Bank és a Sberbank Magyarország Zrt. „v.a.”, a Sberbank Europe AG végelszámolás alá került leányvállalatának végelszámolója írták alá.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024-04-13 13:10:00
Már nem az energia- vagy az alapanyagárak jelentik a fő nehézséget a hazai családi vállalatok számára. Az egyelőre még mérsékelten növekvő bevétel-várakozások mellett a magas infláció és a növekvő bérek kifizetése jelent egyre nagyobb kihívást – erről számoltak be a cégek a K&H családi vállalatok klub alkalmával.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Az egészségpénztári befizetések ugyan nem a legelsők a fontossági sorrendben, amire félre akarunk tenni, de előkelő helyre kúsztak fel az utóbbi években Magyarországon. Annak ellenére, hogy milyen kedvező – és a közhiedelemmel ellentétben elérhető – megoldásokat nyújtanak a magáncélú megtakarítások, a magyar társadalom iszonyatos összeget fizet ki zsebből a magánegészségügyben. Dr. Kravalik Gábor, az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetségének elnöke az ÖPOSZ legutóbbi közvélemény-kutatási eredményei nyomán vázolja honfitársaink hozzáállását a kérdéshez és egyértelmű választ ad rá, hogy hogyan járhatnánk jobban, ha tudatosabban tennénk félre. Fontos: akár havi párezer forintnak is van értelme, sőt!
A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.
2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS