A VEKOP félidőben: közép-magyarországi sikertörténetek I.

2018. 11. 27., 15:29

Az Innovációs és Technológiai Minisztérium kiadványa alapján a Versenyképes Közép-Magyarország Operatív Program négy győztes pályázatát mutatjuk be.

A Versenyképes Közép-Magyarország Operatív Program

A Versenyképes Közép-Magyarország Operatív Program (VEKOP) Pest megye és Budapest fejlesztését célozza. A források többek között mikro-, kis- és középvállalkozások, kutatóhelyek, egyházak, civil szervezetek, egészségügyi szolgáltatók, nonprofit szervezetek, helyi önkormányzatok és helyi nemzetiségi önkormányzatok, állami és önkormányzati fenntartású intézmények, valamint a szolgáltatásaikat igénybe vevő állampolgárok számára érhetőek el – olvasható az Innovációs és Technológiai Minisztérium „A VEKOP félidőben” című kiadványában.

A VEKOP teljes 7 évre (2014-20) vonatkozó keretösszege felhívások formájában, a kormány által kitűzött 2017. március 31-i határidőre elérhetővé vált. A VEKOP keretében meghirdethető uniós támogatás összege 258,5 milliárd forint, amely mellé a kormány 2017-ben további 33 milliárd forintnyi forrás biztosításáról döntött, így az elmúlt 2 évben 291 milliárd forint összegben 103 pályázati felhívás jelent meg. 2018. május 15-éig 676 pályázó rendelkezett hatályos támogatási szerződéssel több mint 138 milliárd forint értékben.

Kapacitásbővítés, piaci megjelenés

A VEKOP legnépszerűbb felhívásai közé tartoznak a „Mikro-, kis- és középvállalkozások kapacitásbővítő beruházásainak támogatása Pest megyében” és a „Mikro-, kis- és középvállalkozások piaci megjelenésének támogatása” című felhívások. Az előbbi célja a feldolgozóiparban fejleszteni kívánó Pest megyei kkv-k termelési kapacitásainak bővítése. Ennek során a kkv-knak lehetőségük nyílik modern eszköz- és gépparkok, fejlett infrastruktúrával ellátott telephelyek kialakítására. Fejlesztésük eredményeként a vállalkozások bekapcsolódnak a helyi, nemzeti és nemzetközi hálózatokba, vagy részvételük intenzitása a korábbihoz képest növekszik. A 3,58 milliárd forint keretösszegből 185 vállalkozás nyert támogatást. Beruházásaik összköltsége közel 9 milliárd forint, a tervezett éves nettó árbevételük pedig meghaladja a 12 milliárd forintot. Ezenkívül vállalták 5 712 fő munkavállaló megtartását.

A piaci megjelenést támogató felhívás segíti a külföldi kiállításokon és vásárokon való megjelenést, külföldi árubemutatók és üzletember-találkozók szervezését, szabadalom megszerzését és megvédését. Ugyanakkor lehetővé teszi innovációs tanácsadás igénybevételét exportképességük növelése, nemzetközi hálózatokba történő bekapcsolódásuk, a szomszédos országokkal és a régióval folytatott külkereskedelmi tevékenységük fejlődése érdekében. A rendelkezésre álló keretösszegből eddig 116 vállalkozás 900 millió forint támogatásban részesült. Beruházásaik összköltsége meghaladja az 1,8 milliárd forintot, a tervezett éves nettó árbevételük pedig az 58 milliárd forintot, amelyből 11 milliárd exportárbevétel. Ezenkívül vállalták közel 3 600 fő munkavállaló megtartását, illetve felvételét.

Az alábbiakban a két felhívás két-két nyertes projektjét mutatjuk be.

Gépipari eszközbeszerzés Cegléden

Mivel a gépipari termékek piacán nagy a kereslet az újdonságok iránt, magas fokú a kutatási, fejlesztési igény, ezért az iparág képviselői elvárják a beszállítók folyamatos technológiai fejlődését. A kisszámú, zömmel külföldi tulajdonban lévő, exportképes nagyvállalat mellett a kevésbé versenyképes hazai kis- és közepes gépgyártók csak folyamatos fejlődéssel tudják növelni esélyüket.

A ceglédi Minetechnik Kft. egyike ezen sikeres hazai cégeknek: 2015-ben 27%-os nettó árbevétel- növekedést ért el, melynek 90%-a külföldi eladásokból származott. Azzal a céllal jött létre, hogy a bányászati gépgyártás piaci lehetőségeit kiaknázva a nemzetközi piacon is versenyképes termékeivel – bányaipari gépek, alagútfúrók, repülőtereken működő repülőgép-vontatók – az élvonalra törjön. 100%-ban magyar tulajdonú vállalkozás, tradicionális tudással az acélok megmunkálásában, alakításában és hegesztett acélszerkezetek gyártásában.

Az elmúlt évek sikeres versenymegállapodásainak köszönhetően jelentős megbízásokkal számolhatnak például a német piacon, azonban a próbagyártások megtervezésénél egyértelművé vált, hogy a jelenlegi gyártási kapacitással ezek nehezen teljesíthetők: a meglévő eszközállománnyal hosszú távon nem tudtak versenyképesek maradni.

A projekt keretében ezért beszereztek egy kisebb, vízszintes asztallapos fúrómaró műt és egy nagyobb, mozgóállványos fémmegmunkáló központot. Ezek lehetővé teszik a teljes termelési folyamat lefedését, csökkentve az esetleges karbantartási és állásidőket. A kiszámíthatóbb gyártási folyamattal és így a határidők pontosabb betartásával a vevői igényeknek még inkább eleget tudnak tenni.

Részvétel a világ vezető szakipari kiállításán

Az ISH Frankfurt a világ vezető szakipari vására: több mint 2 400, köztük piacvezető nemzetközi kiállító, kis- és nagykereskedők, ingatlanberuházó vállalkozások, szolgáltatók, egyetemek és érdeklődők találkoznak itt. A kiállítás ideális lehetőség volt arra, hogy az itthon 25 éve működő Technical Kft. a standjánál megforduló közel 300 látogató révén lehetséges partnervállalkozások beszállítóivá válhasson.

A cég kandallók tervezésével, kőburkolatok készítésével és kandallók beépítéséhez szükséges tűzterek gyártásával foglalkozik. Utóbbiakat 2012-ig lengyel és francia importból szerezték be, majd ennek kiváltása érdekében saját tervezéssel kezdték el tűzterek kifejlesztését: ma már 40 típust gyártanak és forgalmaznak. Az építőipar korábbi hazai visszaesése miatt kezdték bővíteni nemzetközi kapcsolataikat, viszonteladókat felkutatva. 2013 óta folyamatosan bővült külföldi megrendelőik száma, azonban a hazai piac telítettsége miatt és a Kelet-Közép-Európában lévő multinacionális vállalatok árnyékában csak kisebb volumenű projektek megszerzésére volt lehetőségük. Az áttörést végül a bel- és külföldi szakmai kiállítások hozták el: rendszeres szereplői a hazai Construma kiállításnak, emellett 2014-ben Veronában, 2015-ben az ISH Frankfurti kiállításon, 2016-ban ismét Veronában mutatkoztak be nagy sikerrel. Tűztereiket eddig 19 európai országban működő partnerük vásárolta meg, exportárbevételük 2015-ben már közel 160 millió Ft volt. Görögországban és Olaszországban viszonteladóval is rendelkeznek, céljuk pedig további, elsősorban osztrák és német viszonteladó partnerek szerzése, melyhez lehetőséget adott az ISH Frankfurt kiállításon való részvételük.

Asztalosipari fejlesztések

A Sőregi Mester Kft. már a Zeneakadémiának is készített belső nyílászárókat, de referenciái közé tartoznak a gödöllői Királyi Kastély és a Királyi Váró faragott belső ajtói és vitrinjei is. A cég az asztalosipar minden szegmensével foglalkozik, de a legnagyobb hozzáadott értéket képviselő tevékenysége műemlék épületek kül- és beltéri nyílászáróinak gyártása.

Ezt a célt segítette a CNC-gép pályázat keretében történő beszerzése is, mivel a pontos munkavégzést lehetővé tevő, automatizált gépek gyorsítják a munkát. A projekt lehetővé teszi a gépnek a már meglévő gépparkkal történő öszszekapcsolását, a jövőben pedig komplett vállalatirányítási rendszerbe integrálását. Ezáltal a folyamat a tervezéstől a megvalósításig nyomon követhetővé válik. Az eszköz komoly előrelépés a cég technológiai színvonalában, mellyel eleget tudnak tenni a szállodaipar megrendeléseinek is: a cég több szálloda belsőépítészeti és asztalosipari munkáit végzi jelenleg is. Emellett a német tulajdonú Zollner Kft. beszállítója lett.

Magyar lovas divatmárka népszerűsítése Kölnben

A Cavalliera Kft. 2008-ban alakult, a Cavalliera magyar divattervezésű lovas ruházati márka kizárólagos gyártójaként és forgalmazójaként. A márka lovas hölgyeknek, gyermekeknek és lovaiknak kínál magas minőségű és különleges tervezésű lovas sportruházatot. Termékeik a márkára jellemző, meghatározó és felismerhető stílusjegyekkel bírnak. Az innovatív sportruházati megoldások és az elegáns kivitelezés a Cavalliera márkát a lovas divatvilág meghatározó szereplőjévé, a divat iránymutatójává tették. Az üzleti építkezést a hazai piacon kezdték, majd egyre több megkeresést kaptak külföldről is. Jelen vannak számos európai piacon, mint például Anglia, a Benelux államok, skandináv országok, Dánia, de az Európai Unión kívül is találhatók viszonteladói, például Dél-Afrikában és Japánban.

Árbevételük a 2014-es 24 millió forintról 2015-re már közel 83 millió forintra nőtt, melynek 97%-a exportból származik. A hazai piac szűk szegmensében elfoglalt pozíciójuk erős, ezért minél több nemzetközi eseményen szeretnének megjelenni. A lovas iparágban és sportéletben meghatározó szerepet tölt be Németország és Ausztria, mely piacokon a cég további erősödésre számít, amióta a Kölnben megrendezett szakmai világkiállítás, a Spoga Horse keretében bemutatta termékeit. A világ vezető lovas divatmárkái itt mutatják be minden évben kétszer legfrissebb innovációjukat és trendjeiket. A kiállításon a Cavalliera International Kft. saját standdal mutatta be legújabb kollekcióját, ahol az érdeklődők megtekinthették a mintadarabokat. A kiállítás kiváló alkalomnak bizonyult, hogy a cég pozícióját a német piacon megerősítse, szélesebb viszonteladói hálózat létrehozásával.

LETÖLTHETŐ DOKUMENTUMOK

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 18., 09:20
A banki hitelek jóváhagyása és folyósítása kritikus szerepet játszik egy vállalkozás életében, különösen akkor, amikor a gyorsaság kulcsfontosságú a piaci lehetőségek kihasználásában. Az MBH Bank legújabb vállalati hitelbírálati folyamata, az MBH Rapid jelentős változást hoz a finanszírozási piacon: lehetővé teszi a hitelösszegek akár öt munkanapon belüli folyósítását, ami értékes előnyt biztosíthat a vállalkozások számára.
2024. 12. 19., 11:45
A 8+1 pontos Demján Sándor Program keretében a korábbi 5 százalék helyett évi 3,5 százalékra csökkent a Széchenyi Kártya Program beruházási hiteleinek kamatát. Az intézkedés „felkorbácsolta a beruházási hitelek iránti keresletet” a hazai kkv-k körében – tájékoztatott a Nemzetgazdasági Minisztérium.
2024. 12. 18., 16:30
Bár ma még nem tudni, hogy milyen forgatókönyv szerint fagy be vagy zárul le a Magyarország szomszédságában zajló háború, a közelmúlt fegyveres konfliktusaiból kiindulva a Szuverenitásvédelmi Kutatóintézet összegyűjtötte azokat a szuverenitási kockázatokat, amelyek a Kárpát-medencére veszélyt jelenthetnek.
2024. 12. 18., 16:30
A tizenhárom éve tartó szíriai polgárháború november 27-től újra a világsajtó központi témája lett, amikor a Jaysh al-Izzah lázadócsoport támadást indított a Bassár el-Aszad vezette szír hadsereg ellen, december 7-én a nemzetközi sajtó pedig már arról adott hírt, hogy Aszad elnök valószínűleg elmenekült az országból.
2024-12-19 06:30:00
A bankok azonnal ki akarják használni az állami támogatással jövőre induló új kölcsönöket: a munkáshitel már a januári nyitáskor igényelhető lesz, és falusi lakásfelújítási hitelt is több pénzintézet kínálja majd – derül ki a Bank360.hu felméréséből.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 17., 10:35
epizód: 2024 / 24   |   hossz: 27:58
A 2025-ös évre vonatkozó adócsomag változásai minden vállalkozást érintenek, és komoly átalakulás küszöbén állnak a NAV digitális megoldásai is, amelyekben már szerepet kap a mesterséges intelligencia. Farkas Gábor, a PwC Magyarország adó- és jogi tanácsadási üzletágának vezetője részletesen beszélt a BizniszPlusznak az adórendszert érintő új szabályokról, az áfabevallások digitális jövőjéről és az adótanácsadás fejlődési irányairól. Ezek a nagyvállalatok és a kkv-k mellett a könyvelői és adótanácsadói szakmára is hatással lesznek, érdemes tehát meghallgatni a szakértő értékelését és tanácsait.
2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS