Szeptember 18-ig lehet jelentkezni a K&H családi vállalatok kiválósági díjra

2020. 09. 07., 16:15

A járvány hatására felerősödött a fogyasztók igénye arra, hogy a vállalatok konkrét lépéseket tegyenek a környezetükért. A K&H Bank a K&H családi vállalatok kiválósági díjjal idén azokat a cégeket ismeri el, amelyek a koronavírus-járvány kihívásaira adtak példamutató fenntartható megoldást. A jelentkezési határidőt a bank meghosszabbította, így a pályázatokat szeptember 18-ig lehet benyújtani innováció, hosszú távú stratégia, valamint társadalmi felelősségvállalás kategóriában.

Az utóbbi években egyre hangsúlyosabbá vált a fenntarthatóság, ezen belül is a környezetvédelem kérdésköre az üzleti életben, amely a vezetők számára is egyre sürgetőbb probléma. A KPMG 2019-ben végzett CEO Outlook felméréséből ugyanis kiderült, hogy a világ csúcsvezetői 2019-ben már a klímaváltozást tartották a legnagyobb üzleti kockázatnak, amelynek következtében egyre több cég figyelme irányul a környezettudatos megoldásokra. A koronavírus-járvány hatására a fogyasztók részéről is felerősödhet az igény arra, hogy a cégek odafigyeljenek a környezetvédelemre. A Planet Fantastics’ Network áprilisi felmérése alapján ugyanis a kutatásban résztvevők 62 százaléka mondta azt, hogy a járvány időszaka alatt nőtt az érzékenysége a környezeti problémák iránt, emellett az eredményekből az is látszik, hogy elvárják a vállalatoktól, hogy felelősséget vállaljanak környezetükért, amelynek következtében egyre nagyobb fogyasztói nyomás nehezedik rájuk. „A fenntarthatóságra való törekvésnek egyre inkább  meg kell jelennie a vállalkozásoknál, és konkrét lépéseket kell tenniük annak érdekében, hogy a zöld szemlélet beépüljön működésükbe, valamint a társadalmi felelősségvállalásba. Ez az irány az eddigi trendek alapján a családi vállalkozásoknál is további hangsúlyt kaphat a jövőben, ezért arra biztatjuk őket, hogy nyissanak a zöld megoldások felé. A K&H családi vállalatok kiválósági díjjal azokat a cégeket is szeretnénk elismerni, akik a vírusjárvány ideje alatt példamutató megoldásokat alkalmaztak a társadalmi felelősségvállalás területen” – mondta el Ékes Ákos, a K&H családi vállalatok központ vezetője.

Az üvegházhatású gázok kibocsátásának csökkentése az egyik legfontosabb tényező a klímaváltozás elleni küzdelemben, amelyre a hazai és nemzetközi cégek egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek. A Magyarországi Üzleti Tanács a Fenntartható Fejlődésért (BCSDH) 2017-es felmérése alapján a cégek a karbonlábnyom mérséklésére az elektromos áram felhasználásának csökkentését, a hulladék újrahasznosítását, az üzemanyag-felhasználás csökkentését, valamint a megújuló energiaforrások használatát alkalmazzák leggyakrabban. „A zöld szemléletet úgy építhetjük be a mindennapi gyakorlatba, ha stratégiánkhoz illeszkedően átgondoljuk a működési és gyártási folyamatokat, és a fentarthatóságot tudatosan szem előtt tartva kisebb vagy nagyobb jelentőségű, de a cég egész működését és vállalati kultúrát idővel átható változásokat indítunk.  Ennek előnye összességében akár a költségek csökkentésében is megmutatkozhat, miközben szűkebb és tágabb környezetünkért, társadalmunkért is sokat tettünk. Ezek gyakran aprónak tűnő lépéseket jelentenek, mint például, hogy csökkentjük a papír használatát a munkavégzés során vagy munkatársainkkal egy autóval érkezünk egy adott helyszínre és nem külön eszközt használva. Az ezeken a példákon messze túlmutató megoldások mások számára is inspirálóak lehetnek, ezért bátran biztatok mindenkit, aki úgy érzi, hogy a fenntarthatóság lényeges gyakorlati eleme a cége működésének, kultúrájának  hogy szeptember 18-ig küldje be pályázatát a K&H családi vállalatok kiválósági díjra – tette hozzá Ékes Ákos.

A K&H családi vállalatok kiválósági díj részletei itt érhetők el.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024-05-17 13:10:00
„A Kúria talán legfontosabb lépése annak rögzítése volt, hogy a bíróságnak nem elég konkrétumok nélkül, általánosságban megfogalmazott okokból mérsékelni a perköltséget, mert ez sérti a felek tisztességes eljáráshoz fűződő jogát.”

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Miközben a világ e-személyautó gyártói egyre élesedő versenyt vívnak a vásárlók kegyeiért, nem szabad elfelejteni, hogy a közlekedés károsanyag-kibocsátásának jelentős részéért a teherfuvarozás felel. Egyre több középtávú áruszállítást és utolsó mérföldes kézbesítést kiszolgáló depó elektrifikálja a járműflottáját és alakít ki hozzá megfelelő infrastruktúrát, ám nagyon nem mindegy, hogy az üzemeltetés mennyire tud hatékony és gazdaságos lenni – mutat rá ebben az epizódban Négyesi Szilárd, a Siemens Zrt. szakértője.
Újabb különleges hazai vállalkozás, az Ország Söre szavazást alapító Beerselection mutatkozik be a csatornán. A budapesti sörszaküzletbe hetente több tucatnyi újdonság érkezik, köztük akár olyan különlegességekkel, amelyekből egyszerre csak pár darab érhető el az egész országban. A sörkultúra hazai terjesztése fontos küldetés a tulajdonosoknak, hiszen akár 800-féle sörstílus létezik, miközben a legtöbb ember egyedül a lágert ismeri fel. A magyar sörrajongók által idén összeállított recept sorsáról, a kissé elhasznált „kézműves” kifejezés mögötti igazságról, illetve arról, hogy miért érdemes szaküzletben venni a sört a nagy áruházak helyett, Bárkai Péter mesél a BeerSelectiontől. Az ügyvezető persze igazságot tesz az örök, csapolt, palackozott, vagy dobozos kérdésben is...
Az egészségpénztári befizetések ugyan nem a legelsők a fontossági sorrendben, amire félre akarunk tenni, de előkelő helyre kúsztak fel az utóbbi években Magyarországon. Annak ellenére, hogy milyen kedvező – és a közhiedelemmel ellentétben elérhető – megoldásokat nyújtanak a magáncélú megtakarítások, a magyar társadalom iszonyatos összeget fizet ki zsebből a magánegészségügyben. Dr. Kravalik Gábor, az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetségének elnöke az ÖPOSZ legutóbbi közvélemény-kutatási eredményei nyomán vázolja honfitársaink hozzáállását a kérdéshez és egyértelmű választ ad rá, hogy hogyan járhatnánk jobban, ha tudatosabban tennénk félre. Fontos: akár havi párezer forintnak is van értelme, sőt!

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS