Szeptember 18-ig lehet jelentkezni a K&H családi vállalatok kiválósági díjra

2020. 09. 07., 16:15

A járvány hatására felerősödött a fogyasztók igénye arra, hogy a vállalatok konkrét lépéseket tegyenek a környezetükért. A K&H Bank a K&H családi vállalatok kiválósági díjjal idén azokat a cégeket ismeri el, amelyek a koronavírus-járvány kihívásaira adtak példamutató fenntartható megoldást. A jelentkezési határidőt a bank meghosszabbította, így a pályázatokat szeptember 18-ig lehet benyújtani innováció, hosszú távú stratégia, valamint társadalmi felelősségvállalás kategóriában.

Az utóbbi években egyre hangsúlyosabbá vált a fenntarthatóság, ezen belül is a környezetvédelem kérdésköre az üzleti életben, amely a vezetők számára is egyre sürgetőbb probléma. A KPMG 2019-ben végzett CEO Outlook felméréséből ugyanis kiderült, hogy a világ csúcsvezetői 2019-ben már a klímaváltozást tartották a legnagyobb üzleti kockázatnak, amelynek következtében egyre több cég figyelme irányul a környezettudatos megoldásokra. A koronavírus-járvány hatására a fogyasztók részéről is felerősödhet az igény arra, hogy a cégek odafigyeljenek a környezetvédelemre. A Planet Fantastics’ Network áprilisi felmérése alapján ugyanis a kutatásban résztvevők 62 százaléka mondta azt, hogy a járvány időszaka alatt nőtt az érzékenysége a környezeti problémák iránt, emellett az eredményekből az is látszik, hogy elvárják a vállalatoktól, hogy felelősséget vállaljanak környezetükért, amelynek következtében egyre nagyobb fogyasztói nyomás nehezedik rájuk. „A fenntarthatóságra való törekvésnek egyre inkább  meg kell jelennie a vállalkozásoknál, és konkrét lépéseket kell tenniük annak érdekében, hogy a zöld szemlélet beépüljön működésükbe, valamint a társadalmi felelősségvállalásba. Ez az irány az eddigi trendek alapján a családi vállalkozásoknál is további hangsúlyt kaphat a jövőben, ezért arra biztatjuk őket, hogy nyissanak a zöld megoldások felé. A K&H családi vállalatok kiválósági díjjal azokat a cégeket is szeretnénk elismerni, akik a vírusjárvány ideje alatt példamutató megoldásokat alkalmaztak a társadalmi felelősségvállalás területen” – mondta el Ékes Ákos, a K&H családi vállalatok központ vezetője.

Az üvegházhatású gázok kibocsátásának csökkentése az egyik legfontosabb tényező a klímaváltozás elleni küzdelemben, amelyre a hazai és nemzetközi cégek egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek. A Magyarországi Üzleti Tanács a Fenntartható Fejlődésért (BCSDH) 2017-es felmérése alapján a cégek a karbonlábnyom mérséklésére az elektromos áram felhasználásának csökkentését, a hulladék újrahasznosítását, az üzemanyag-felhasználás csökkentését, valamint a megújuló energiaforrások használatát alkalmazzák leggyakrabban. „A zöld szemléletet úgy építhetjük be a mindennapi gyakorlatba, ha stratégiánkhoz illeszkedően átgondoljuk a működési és gyártási folyamatokat, és a fentarthatóságot tudatosan szem előtt tartva kisebb vagy nagyobb jelentőségű, de a cég egész működését és vállalati kultúrát idővel átható változásokat indítunk.  Ennek előnye összességében akár a költségek csökkentésében is megmutatkozhat, miközben szűkebb és tágabb környezetünkért, társadalmunkért is sokat tettünk. Ezek gyakran aprónak tűnő lépéseket jelentenek, mint például, hogy csökkentjük a papír használatát a munkavégzés során vagy munkatársainkkal egy autóval érkezünk egy adott helyszínre és nem külön eszközt használva. Az ezeken a példákon messze túlmutató megoldások mások számára is inspirálóak lehetnek, ezért bátran biztatok mindenkit, aki úgy érzi, hogy a fenntarthatóság lényeges gyakorlati eleme a cége működésének, kultúrájának  hogy szeptember 18-ig küldje be pályázatát a K&H családi vállalatok kiválósági díjra – tette hozzá Ékes Ákos.

A K&H családi vállalatok kiválósági díj részletei itt érhetők el.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 18., 09:20
A banki hitelek jóváhagyása és folyósítása kritikus szerepet játszik egy vállalkozás életében, különösen akkor, amikor a gyorsaság kulcsfontosságú a piaci lehetőségek kihasználásában. Az MBH Bank legújabb vállalati hitelbírálati folyamata, az MBH Rapid jelentős változást hoz a finanszírozási piacon: lehetővé teszi a hitelösszegek akár öt munkanapon belüli folyósítását, ami értékes előnyt biztosíthat a vállalkozások számára.
2024. 12. 19., 11:45
A 8+1 pontos Demján Sándor Program keretében a korábbi 5 százalék helyett évi 3,5 százalékra csökkent a Széchenyi Kártya Program beruházási hiteleinek kamatát. Az intézkedés „felkorbácsolta a beruházási hitelek iránti keresletet” a hazai kkv-k körében – tájékoztatott a Nemzetgazdasági Minisztérium.
2024. 12. 18., 16:30
Bár ma még nem tudni, hogy milyen forgatókönyv szerint fagy be vagy zárul le a Magyarország szomszédságában zajló háború, a közelmúlt fegyveres konfliktusaiból kiindulva a Szuverenitásvédelmi Kutatóintézet összegyűjtötte azokat a szuverenitási kockázatokat, amelyek a Kárpát-medencére veszélyt jelenthetnek.
2024. 12. 18., 16:30
A tizenhárom éve tartó szíriai polgárháború november 27-től újra a világsajtó központi témája lett, amikor a Jaysh al-Izzah lázadócsoport támadást indított a Bassár el-Aszad vezette szír hadsereg ellen, december 7-én a nemzetközi sajtó pedig már arról adott hírt, hogy Aszad elnök valószínűleg elmenekült az országból.
2024-12-19 06:30:00
A bankok azonnal ki akarják használni az állami támogatással jövőre induló új kölcsönöket: a munkáshitel már a januári nyitáskor igényelhető lesz, és falusi lakásfelújítási hitelt is több pénzintézet kínálja majd – derül ki a Bank360.hu felméréséből.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 17., 10:35
epizód: 2024 / 24   |   hossz: 27:58
A 2025-ös évre vonatkozó adócsomag változásai minden vállalkozást érintenek, és komoly átalakulás küszöbén állnak a NAV digitális megoldásai is, amelyekben már szerepet kap a mesterséges intelligencia. Farkas Gábor, a PwC Magyarország adó- és jogi tanácsadási üzletágának vezetője részletesen beszélt a BizniszPlusznak az adórendszert érintő új szabályokról, az áfabevallások digitális jövőjéről és az adótanácsadás fejlődési irányairól. Ezek a nagyvállalatok és a kkv-k mellett a könyvelői és adótanácsadói szakmára is hatással lesznek, érdemes tehát meghallgatni a szakértő értékelését és tanácsait.
2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS