Hol kereshetnek legtöbbet a kezdő programozók?

2020. 02. 07., 12:15

A Wild Code School nemzetközi programozó iskola sikeres budapesti startolását követően áprilisban újabb kurzust indít, addig pedig ingyenes tematikus workshop sorozattal és hasznos networking lehetőségekkel várja az érdeklődőket. Az iskola legfrissebb alumni elemzéséből kiderül, hogy a junior programozók legnagyobb felvevő piaca jelenleg Franciaország, de egy kezdő Berlinben keresheti a legtöbbet.

A Wild Code School innovatív európai campus hálózat, mely angol nyelvű, a hagyományostól eltérő on-the-job webfejlesztő képzést kínál január óta Budapesten is. Az iskola 2014-es nyitása óta valamivel több, mint 2000 diák végzett az öthónapos képzésen, akik közül 90% talált 2-3 hónapon belül állást. Erre a mintára alapozva, valamint a hazai hallgatói összetételt és bootcamp piacot vizsgálva az iskola most a legfrissebb adatokat osztja meg.

Az első bootcampek 2013-ban indultak Észak-Amerikában, és hallgatóik száma 1-2 év múlva még alig haladta meg a 2 ezer főt. 2017 nyarára már 95 bejegyzett coding bootcamp működött, s már csaknem 18 ezren vettek részt az átlagosan 3 hónapig tartó képzéseken. A coding bootcamp műfaja Magyarországon 3-4 éve létezik.

A magyarországi hallgatók alapvetően a munkaerőpiacon már tapasztalatot szerzett, általában a 21-45 év közötti korosztályból kerülnek ki, s többségük semmilyen szoftverfejlesztői előképzettséggel nem rendelkezik. A kezdő programozók jó fizetésről álmodnak, a karrierváltás sokszor történik a jobb anyagi lehetőség reményében.

A Wild Code School adatai szerint a legtöbbet, évi 43 000 eurót Berlinben, majd cca évi 40 000-et Londonban és Párizsban kereshetik. Ezután következik Brüsszel és Dublin évi 35 ezer euróval, majd a középmezőny, Milánó, Madrid, Barcelona és Bukarest 25-25, illetve 20 ezer euróval. Budapest egyelőre a lista végén áll évi 19 000 eurós kezdő fizetésekkel, s csak Lisszabont előzi meg, ahol egy junior programozó évi 17 ezer eurót kereshet.

A kezdő programozók legnagyobb felvevő piaca a Wild Code School esetében Franciaország és Németország. A frissen végzettek általában nagyobb céget keresnek, olyat, ahol tovább tudják fejleszteni és erősíteni a megszerzett tudást, de a kevésbé kezdők sokszor szabadúszóként folytatják.

„Az üzleti élet egyre jobban támaszkodik a technológiai megoldásokra, a vállalatok digitális transzformációja jelen időben zajlik.” – mondja Szittya Márton, a Wild Code School Budapest üzletfejlesztésért felelős menedzsere.

„A jövőben az ipar különböző területein, sőt, a politikában is még nagyobb szerep jut majd a szoftvereknek, a közeljövőben tehát biztosan nem lesz túlkínálat programozókból.” – mondja. „Emellett napjainkban folyamatosan készen kell állnunk arra, hogy átképezzük magunkat. Így az a legfontosabb, hogy a diákjainkat elsősorban tanulni tanítsuk meg” – teszi hozzá.

Ahogy a munka világa átalakul, szükségszerűen úgy kell átalakulnia az oktatási piacnak is. Új, áprilisi kurzusa indulásáig a Wild Code School ezért egyedülálló, ingyenes, nyitott workshop sorozatot indít Wild Workshop néven. Más programozó iskolákkal ellentétben itt mindegyik esemény témája és nehézségi szintje is más, azaz többször is érdemes lehet eljönni. Mindig új feladatokon dolgozva a HTML, CSS és Javascript alapoktól a résztvevők egy haladóbb szintre juthatnak el, miközben javascript alapú egyéb technológiákat is megismernek, mint a React.js és Node.js.

A Wild Workshop rendezvénysorozattal szeretnék lebontani a programozókkal kapcsolatos téves képzettársításokat, s megmutatni, hogy a kódolás egyáltalán nem egy misztikus dolog. A rendszeres szerdai eseményeken mindenkit várnak, aki szereti kihívások elé állítani magát, akinek csak egyszer is átfutott a fején, hogy webfejlesztő lesz, vagy aki szeretne létrehozni valami szórakoztatót, esetleg bepillantást nyerne a Wilderek közösségébe, megismerkedne a végzett hallgatókkal és az iskola mentoraival. Nem kell más, csupán egy laptop. Az első alkalom február 12-én lesz, programozási előismeretek tehát nem szükségesek, viszont meg lehet ismerkedni a HTML, CSS és Javascript alapjaival.

A második esemény tematikáját is meghirdették: február 26-án a React.js lesz terítéken, ezt a kódolási környezetet használja például a Facebook az Instagram és a Netflix.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 03. 05., 13:10
Cégcsoportunk már 35 éve van a HR piacon, ahol sokoldalú szolgáltatóként igyekszünk helytállni. Szeretném, ha legalább még ennyi ideig sikeresen tudna működni a cég – mondta az Üzletem.hu-nak Ifj. Vida Péter, a Viapan Group Managing Directora.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.
2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!
A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS