Az Ön cégénél mennyire becsülik meg a rendszergazdát?

2019. 07. 26., 17:30

Minden év júliusának utolsó péntekén ünnepelhetjük a Rendszergazdák Megbecsülésének Nemzetközi Napját. Ha volt már valaki gondban egy nyomtató telepítésével, internetkapcsolat helyreállításával, vagy más hasonló informatikai probléma megoldásával, az tudja, milyen nagy segítséget jelenthet egy hozzáértő IT szakember a mindennapokban. A Groupama Biztosító friss felméréséből is kiderült: az otthoni „számítógép-szakértők” bár az elején magabiztosnak tűnnek, gyakran órákig is elbajlódnak, mire helyreáll a rend(szer).

Gyakran hallani, hogy 10 millió futballszakértő, politikus vagy épp filmkritikus országa vagyunk. A Groupama Biztosító által végzett felmérés eredményei szerint az oly sokszor emlegetett „magyar lelemény” kiterjed a számítástechnikai problémák megoldására is. A kutatásból kiderült ugyanis, hogy a kisebb, vagy legalábbis annak látszó problémák esetén a felhasználók háromnegyede maga rugaszkodik neki a hibaelhárításnak.

Ezt tehetik abban a reményben, hogy így hamarabb túljutnak a problémán vagy, hogy elkerülik a szervizbe mászkálás költségeit, kényelmetlenségeit. Erre azonban rá is lehet fizetni, ha a számítógép tulajdonosok nem tudják, mit is állítgatnak gépükön, telefonjukon.

Legtöbben a probléma nagyságát sem tudják felmérni

A felhasználók 74 százaléka önmaga próbálkozik a számítástechnikai – például a rendszer lelassulással, interneteléréssel vagy nyomtatással kapcsolatos – meghibásodások elhárításával. Közülük minden második „lesz, ami lesz” alapon kezd neki a javításnak, az önálló próbálkozók mindössze 23 százaléka nyilatkozott úgy, hogy ért is a számítástechnikához. A többi felhasználó ismerőstől vagy családtagtól kér segítséget, miközben gyakran érzik kellemetlennek, hogy ilyen kérésekkel zaklatják őket. Szervizbe mindössze 1 százalékuk viszi eszközét hiba esetén.

Gyakori az is, hogy sokkal nagyobbnak gondolják a problémát, mint amekkora: a megkérdezettek 73 százalékával előfordult, hogy a hiba, aminek az elhárításához hozzálátott, kisebb volt, mint hitte.

A számítógép használók negyede akár órákig is „buherál”

A kutatás egy másik kérdése arra kereste a választ, hogy a számítógép-, tablet-, és okostelefon-használóknak vajon mennyi ideig tart, mire valahogy megoldódik a problémájuk. A válaszok alapján úgy tűnik, hogy minden negyedik IT eszköz felhasználónak órákig vagy akár 1-2 napig is várnia kell, amíg segítséget kap problémája megoldásához. Közülük is leginkább a 60 év felettieknek, iskolázottság szerint a szakképzetteknek és diplomásoknak, valamint a nemek közül inkább a nőknek viszi el sok idejét a hibaelhárítás.

Sokat segíthet egy saját rendszergazda

„A Groupama Biztosítónál úgy vettük észre, hogy ügyfeleink között egyre népszerűbbek azok a lakásbiztosításhoz kapcsolható szolgáltatások, amelyek igénybevételével időt spórolhatnak meg, vagy egyébként bosszúságot okozó helyzeteket egyszerűen oldhatnak meg.”mondta a kutatás kapcsán Kádár Péter, a Groupama Biztosító termékmenedzsment igazgatója – „A laptopok, számítástechnikai eszközök kisebb javításai a szakértők számára egyszerű műveletek. Sok embernek azonban gondot okozhatnak, ahogyan ezt a kutatás adatai is visszaigazolták. Számukra kifejezetten hasznos lehet egy olyan internet-asszisztencia szolgáltatás, ami ma már elérhető akár egy lakásbiztosítási csomag keretén belül is.”

Azok, akik igénybe vesznek internet asszisztencia-szolgáltatást, telefonon, vagy hozzájárulásuk esetén akár gépünkhöz hozzáférve kapnak segítséget a problémák elhárításában. Egy ilyen szolgáltatással akár kevesebb, mint havi ezer forintért megspórolhatjuk a szerviz-bevizsgálás díját vagy a házi hibaelhárítással töltött, ugyancsak értékes időt.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS