Kádár Péter: 2 millió ügyfél elvárásainak kell megfelelnünk

Szerdahelyi Csaba  |  2019. 04. 29., 10:15

Sokszor kapok olyan visszajelzést, hogy a biztosítói munka unalmas, pedig sok izgalmas dologgal foglalkozhatunk – mondja az Üzletemnek Kádár Péter. A Groupama Biztosító termékmenedzsment igazgatója szerint nem kell külföldre költöznünk ahhoz, hogy sikeresen építsük a cégünket, vállalkozásunkat – akár európai vagy világ szinten is.

Kádár Péter azt vallja, hogy a hatékony csapat összeállítása a jó vezető első és legfontosabb feladata. Ez természetesen igaz a Groupama Biztosítónál végzett munkájára, de arra is, hogy – néha eszébe jut: milyen jó lenne belevágni a kézműves sörfőzésbe. Mindenesetre fejben már az összes kulcspozícióra megvan a jelöltje. Jelenleg kollégái és saját maga folyamatos képzésére fordít nagy figyelmet. És még sok minden másra, amit rögtön elolvashat az Üzletem 12 kérdés – 12 válasz sorozatának 66. interjújában.

Mit tart karrierje eddigi csúcsának?

– Természetesen a mostani munkámat és feladataimat! A Groupama Biztosítónál, Magyarország egyik legnagyobb biztosítójánál 2 millió ügyfelet szolgálunk ki, és jelenleg az én és a csapatom feladata, hogy minden ügyféligényre a megfelelő terméket kínáljuk. Ez lehet a családok vagyonának védelme, egy vállalkozás biztosítási hátterének megteremtése, vagy éppen egy gazda terményeinek védelmére szolgáló biztosítás is. Nem túl gyakori, hogy egy személy felel a teljes biztosítási termékkínálat fejlesztéséért és a meglévő termékek folyamatos karbantartásáért – én jelenleg ezt a felelősségteljes feladatot csinálhatom. Kicsit olyan ez, mintha egy nagy autógyártónál egyszerre vehetnék részt a kis, elektromos városi autók, a családi autók, a terepjárók, a teherautók és a buszok fejlesztésében is. Ráadásul a járművekre vonatkozó vásárlói visszajelzések értelmezése is a feladataim közé tartozna. Sokszor kapok olyan visszajelzést, hogy a biztosítói munka nehezen megfogható és unalmas, pedig sok izgalmas dologgal foglalkozhatunk: drónokat használunk a szántóföldek felmérésénél, mesterséges intelligenciát fejlesztünk, hogy könnyebbé és gyorsabbá tegyük a gépjárművek kárainak felmérését egy-egy szerencsétlen koccanás után, csak fényképeket és videófelvételeket használva. Személyes pénzügyi tanácsadással segítjük ügyfeleinket a befektetési döntéseiknél és olyan hatékony megoldásokat kínálunk, amelyek támogatják ügyfeleiket egészségük megőrzésében. Akár egyetlen héten belül is agrár- és építészmérnökökkel, befektetési szakemberekkel, jogászokkal, orvosokkal, matematikus gurukkal dolgozhatok együtt – ez igazi változatosságot, nem pedig egyhangúságot jelent! Természetesen ez nem egyszemélyes feladat, egy kiváló csapat támogat, hogy együtt, sikerrel oldjunk meg minden új kihívást.

Milyen távra tervez?

– A mostani munkám nagy adag jövőbe látást feltételez: a korábbi példánál maradva, ahogy egy autóipari mérnök is a következő évtized végének autóját fejleszti mostanában, mi is azon dolgozunk, hogy az ügyfeleink a következő években is megfelelő biztosítási védelemben részesüljenek. Emiatt alapvető, de korántsem egyszerű feladat, hogy egy-három-öt évre előre lássuk a területünket érintő legfontosabb történéseket.

Mi szerepel a szakmai bakancslistáján?

– Talán mindenki kötött már utasbiztosítást, aki külföldre utazott – szerintem ez az egyik legkomolyabb termékünk, hiszen egy távolban bajba került honfitársunkon kell segíteni. A hangsúly itt a segítségen van: nem elég, hogy a költségeit megtérítjük, hanem ténylegesen le kell vennünk a válláról a terheket azzal, hogy mi intézkedünk helyette, legyen szó akár a hazajutásáról, vagy arról, hogy milyen módon hozzuk le egy magas hegyről egy baleset után. Jelenleg azon dolgozunk, hogy minden 21. századi innovációt felhasználva, ezt a biztosítási terméket vigyük el minél több ügyfélhez és szólítsuk meg ezzel a fiatal generációt is. Általában is minden olyan kihívás nagyon izgalmas számomra, ahol valamilyen digitális megoldáshoz kell megfelelő terméket szállítanunk, vagy ahol új területekre léphetünk be. Egy példát is mondok, ami utoljára megragadta a figyelmemet: az Újvilágban már arra is köthetünk biztosítást, ha egy jelentős sporteseményen a kedvenc sztárunkat valamilyen ok miatt mégsem látjuk játszani. Ilyenkor a biztosító visszatéríti a belépőjegy árát. A válasz nem lenne teljes, ha a szakmai bakancslistámról nem említeném meg azt is, hogy valahogy leküzdjem a mezőgazdaságban meglévő nagy hiányosságaimat. Akkor leszek elégedett magammal, ha egy tavasszal legalább azt meg fogom tudni különböztetni, hogy éppen egy búza, vagy egy tritikálé tábla mellett állok éppen…

Kitől tanulta eddig a legtöbbet?

– Mindenkitől tanultam és tanulok, nehéz lenne sorrendet felállítani: pályafutásom eddigi cégvezetőitől felelős döntéshozatalt, a matematikusoktól egy-egy új algoritmus kreatív használatát, a projektmenedzserektől szervezettséget, pénzügyi tanácsadóinktól a kommunikációt, a szüleimtől pedig az empátiát és a könyvek tiszteletét. Hosszasan sorolhatnám még. Nekem mindössze azt kell megoldanom, hogy ezt a sok tudást rendezzem és mindent a megfelelő helyen és időpontban használjak.

A szakmájában hol lát nagyobb fejlődési lehetőséget: Magyarországon vagy külföldön?

– Nagyon sok új kihívást látok itthon a csapatomnak és személyesen nekem is, ez folyamatos tanulást jelent. Ez persze nem zárja ki, hogy határon túli feladatokban is fejlődjünk, amihez a Groupama nemzetközi háttere attraktív bázist jelent. A digitális fejlődés pedig folyamatosan mossa el a földrajzi határokat, nem kell sehová költöznünk, hogy sikeresen építsük a cégünket, vállalkozásunkat akár európai vagy világ szinten is.

Mibe fektetne? Gondolkodik új vállalkozáson?

– Ha a megtakarítások befektetéséről van szó, a portfolióban biztos helye lenne egy biztosítással összekapcsolt befektetésnek, ezt hívhatjuk szakmai ártalomnak is. Vállalkozás indítására több szabadidőre lenne szükségem – csakis olyan ötlet megvalósításába vágnék bele, amiben személyesen is részt tudnék venni. Az is biztos, hogy ez a vállalkozás nagyon messze lenne a mostani szakmai feladataimtól, hogy más területeken is fejlődhessek. A legközelebb a kézműves sörfőzés állna talán hozzám, amely sörök nagy rajongója vagyok. Azt hiszem, hogy az összes kulcspozícióra megvan a jelöltem, a legfontosabb, a sörfőző mester posztjára is. A hatékony csapat összeállítása a jó vezető első és legfontosabb feladata…

Milyen módszerekkel fejleszti üzleti kapcsolatait?

– Nem olyan nehéz a dolgom: a biztosítás sok ember szemében nagyon nehezen megfogható valami, egy kicsit én is földönkívüli vagyok emiatt minden társaságban. Így elegendő arra törekednem, hogy egy első találkozás alkalmával egyszerűen magyarázzam el, miért van szükség mindenkinek, így beszélgetőtársaimnak is biztosítási védelemre a váratlan események ellen. Ha sikerül ezt az üzenetet eredményesen átadnom, az egy hosszútávú üzleti kapcsolat alapja lehet és nagyon sok termékötlethez is jutunk ezáltal.

Mire sajnálja az idejét?

– Az alvásra. Bár az is lehet, hogy csak ezzel az egyszerű magyarázattal kezelem azt, hogy nem vagyok jó alvó.

Mire nem sajnálja a pénzt?

– Nagy figyelmet fordítunk a saját és kollégáink folyamatos képzésére – büszkén mondhatom, hogy ebben minden vezetőtársam partner. A legjobbaktól igyekszünk tanulni, ha ehhez adott esetben messzire kell utazni, vagy hosszabb időt kell eltölteni, az nem jelenthet pénzügyi korlátot senki számára sem, persze észszerű keretek között.

Mivel lehet felbosszantani?

– Az ügyfelek biztosítási kiszolgálása sok folyamat egymásra épülő működtetését feltételezi ezért – gondolom – nem meglepő, hogy pontos tervek alapján dolgozunk. Ezek persze rugalmasak is valamennyire, de azt feltételezik, hogy mindenki a csapatban azonnal jelzi az esetleges váratlan fejleményeket vagy késéseket. Ha ez elmarad, akkor az frusztráló szokott lenni számomra, mert ez a kis figyelmetlenség a csapat többi részének munkáját akár sok időre is lefagyasztja és akadályokat jelenthet a szolgáltatásainkban.

Milyen területen vállalna önkéntes munkát?

– Nagyon fontosnak tartom, hogy mindazt a tudást, amit az eddigi pályafutásom során felhalmoztam átadjam minden érdeklődőnek. Ez a kollégáim felé a mindennapok része, de szívesen fogadok el felkéréseket a Groupama falain kívül is. Ennek legutóbb az Eszterházy Károly egyetem hallgatói voltak – remélhetőleg – a haszonélvezői.

Mivel töltődik fel? Mi tudja a legjobban kikapcsolni?

– A munkám nagy részét jellegéből adódóan egy irodaépületben töltöm, jellemzően egy sok-sok számot és kimutatást tartalmazó számítógép-, vagy TV képernyő előtt. Így minden olyan lehetőségnek örülök, amit a szabadban tölthetek túrázással vagy hegymászással. Szerencsére a két családi vizsla kilométerhiányának enyhítése biztos pontot jelent az égbolt alatti kikapcsolódásra. Mivel egyelőre még csak ők vannak nálunk „gyerek” státuszban, így jut időnk természetjárásra a világ távolabbi pontjain is, ahol igyekszünk minél több helyivel és ezen keresztül szokásaikkal, történeteikkel is megismerkedni. Mindezekben nagyszerű társra leltem a feleségemben, akivel utazásaink során volt szerencsénk már találkozni sváb borászokkal Texasban, a világ legőrültebb taxisofőrjével Szentpéterváron, vagy éppen magyar sakknagymesterekről beszélgetni házigazdánkkal Havannában.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2022-06-24 17:57:13
A nagysebességű vasúti összeköttetések előkészítésének felgyorsításáról, összehangolásáról és az ukrán gabonaexport hathatósabb elősegítéséről állapodtak meg a visegrádi államok közlekedési miniszterhelyettesei, államtitkárai június 24-én, Budapesten.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2022. 06. 13., 06:35
epizód: 2022 / 6   |   hossz: 19:01
A kamerás megfigyelés csak „célhoz kötött” lehet, de a célok meghatározásakor is körültekintően kell eljárni – hívja fel a figyelmet dr. Szabó Gergely ügyvéd. A Kocsis és Szabó Ügyvédi Iroda irodavezető partnerét a munkavállalók megfigyelésére, a kamerák elhelyezésére vonatkozó szabályokról, az élőképekre vonatkozó speciális előírásokról és a technika fejlődés nyújtotta lehetőségek jogi korlátairól kérdeztük.
2022. 05. 30., 12:00
epizód: 2022 / 5   |   hossz: 21:41
Mi vár a vendéglátóiparra a Covid-járvány végén és az ukrajnai háború közben? Miként lesznek a konkurensekből partnerek? Miért a 3. év a legkritikusabb az ágazatban? Hogyan lehet visszacsábítani a pályaelhagyókat? Hány főnök tud kiszabadulni a napi rutinból a hetenkénti feladatmegbeszélésre a csapattal? Bánhalmi Kata, a több ezer tagot számláló Piqniq Budapest szakmai szervezet társalapítója válaszol a kérdésekre.
Megfelelő helyére került a VOSZ-on belül az egészségügy kezelése – mondta dr. Fábián Lajos, az egészségügyi tagozat elnöke. Hol tart a munkában a tagozat hat szekciója? Miért lenne eretnek gondolat a magánkórházak bevonása az állami ellátásba, ha ezzel járna legjobban a beteg? Hogyan lehetne olcsóbb a páciensnek az üzleti alapon elvégzett műtét? Dr. Fábián Lajos a következő hónapok feladatairól is beszélt.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS