Kiemelt feladat az élelmiszerexport ösztönzése

Kiemelt feladat az élelmiszerexport ösztönzése
2022. 09. 24., 16:17

Magyarország élelmiszeripara az elmúlt években számtalan nehézséggel találta magát szembe, de köszönhetően a biztos alapoknak, javuló tendenciát mutat a hatékonyság és jövedelmezőség terén – jelentette ki Felkai Beáta, az Agrárminisztérium élelmiszerlánc-felügyeletért felelős helyettes államtitkára a XV. Országos Kereskedelmi Konferencián, Siófokon.

Az élelmiszergazdaság egyik kiemelt célja továbbra is az, hogy a magas minőség és a nagy termékválaszték mellett kiszámítható és minden körülmények között stabil legyen az élelmiszerellátás – hívta fel a figyelmet Felkai Beáta.

Ehhez biztosítani kell a megfelelő feltételeket a gyártáshoz, ismerni kell a kereskedelmi sajátosságokat és a fogyasztók igényeit. A belföldi piac mellett az export és ennek ösztönzése is kiemelt feladat.

Felkai Beáta kiemelte: 2014-től 2021. december 31-ig összesen 516,5 milliárd forint élelmiszeripari támogatás járult hozzá az ágazati szereplők jövedelmének stabilizálásához, a kockázatok csökkentéséhez és finanszírozási helyzetük javításához. Ebből tisztán nemzeti forrásból finanszírozott támogatások keretében 166,5 milliárd forintot ítéltek meg, EU-s forrásból pedig 316, 7 milliárdot.

A 2021-ben meghirdetett és nagy sikernek bizonyuló újabb felhívások tovább fogják segíteni az ágazat versenyképességének fejlődését. Cél, hogy a magyar élelmiszerek itthon és külföldön egyaránt keresettek legyenek.

(AM Sajtóiroda)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS