Alig maradt idő a gazdálkodási napló adatainak benyújtására

2023. 01. 29., 10:16

Január 31-ig több mint 27 ezer termelőnek kell beadnia a gazdálkodási napló egyes adatait (web-GN) a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatalhoz. A határidő jogvesztő, az adatszolgáltatási kötelezettség elmulasztása akár a támogatás 30 százalékának levonásával is járhat. A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara falugazdászai segítséget nyújtanak a web-GN benyújtásában.

Idén is január 31-ig kell benyújtani elektronikus úton a gazdálkodási napló egyes adatait (web-GN) a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatalnak (Nébih).

A kötelezettség az alábbi támogatásokban részesülő termelőre vonatkozik:

Vidékfejlesztési Program (VP) agrár-környezetgazdálkodási kifizetés (AKG);

VP ökológiai gazdálkodás támogatása (ÖKO);

VP NATURA 2000 mezőgazdasági területeknek nyújtott kompenzációs kifizetések;

VP élőhelyfejlesztési célú nem termelő beruházások (NTB);

Több mint 27 ezer termelőnek kell benyújtania a web-GN-t, eddig az érintettek fele tett eleget az adatszolgáltatási kötelezettségnek. A 2023. január 31-i határidő jogvesztő, hiánypótlásra nincs lehetőség. A mulasztás az előző évi támogatási összeg 15 százaléknak elvesztését eredményezi.

Azoknál a támogatásoknál, ahol a tápanyag-gazdálkodási terv beküldése is előírás (VP-AKG szántó és ültetvény tematikus előíráscsoportok, VP-ÖKO szántó, illetve ültetvény földhasználati kategóriák), a web-GN beküldésének hiánya további 15 százalékos levonást von maga után.

Bármelyik támogatás igénybevétele esetén egyetlen nyomtatványt kell kitölteni, majd az ügyfélkapun keresztül beküldeni. A beküldés akkor sikeres, ha három üzenet érkezik az ügyfélkapus tárhelyre: kettő az ügyfélkaputól, a harmadik pedig a Nébihtől. Amennyiben a Nébih általi visszaigazolást a beküldő 24 órán belül nem kapja meg, akkor azt az akg@nebih.gov.hu e-mail címen szükséges jelezni.

Az adatszolgáltatási kötelezettség teljesítésében a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara falugazdászai segítséget nyújtanak a gazdálkodóknak.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a neobankok és a nemzetközi trendek azt erősítik, hogy a mikro-, kis- és középvállalkozások vezetői ne pénzügyi operatív teendőkbe öljék a drága idejüket ahelyett, amihez igazán értenek, az ehhez szükség digitális megoldások hazánkban még nem vagy csak ritkán hozzáférhetőek. Lemák Gábor, a FinTechShow-t szervező FinTech Group társalapítója ezért tartja fontosnak, hogy a rendezvényükön megvizsgálhatják: ki, hogyan és mit tehet azért, hogy a mikrovállalkozások és kkv-k pénzügyei sokkal egyszerűbben intézhetőek legyenek. Rá is mutatott néhány olyan digitális gyakorlatra, ami kellően jövőbe mutató ahhoz, hogy a hazai vállalkozások is alkalmazzák végre.
A vendéglátóipari vezetők részéről a feladatok delegálásának hiánya az egyik legsúlyosabb probléma, ami miatt nehezen áll talpra az ágazat a COVID utáni években. Továbbra is érezteti hatását, hogy a pandémia szétverte a jól kialakult szakmai közösségeket, a vendéglátósok már nem vagy alig járnak össze eszmecserére és a tudás átadására, amiből pedig kölcsönösen, mindenki profitálhatna. Persze erre a helyzetre is van megoldás: hozzá kell látni a céges mikroközösségek, aztán a nagyobb együttműködések felépítéséhez – osztotta meg a BizniszPlusz csatornával Gréczi Szilárd, a Skill Trade operatív és projektmenedzsere.
A legtöbb munkavállaló nem díjazná, ha a home office határait szűkebbre szabná a munkahelyük, de a felük csak emiatt azért nem mondana fel – legalábbis rögtön. A cégek nem kapkodnak a keretek módosításával, amit valószínűleg jól tesznek, pedig az alkalmazottakat aligha érné váratlanul. Milyen arányban morzsolódnának le a dolgozók a távmunka elvételével? Milyen előnyeit és hátrányait érzik a pandémiából örökölt gyakorlatnak napjainkban? A Profession.hu felmérte, Dencső Blanka piackutatási és üzletfejlesztési szakértő pedig összefoglalta, mire érdemes számítani home office fronton a közeljövőben.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS