A hazai termékek mellett kampányolt az agrárminiszter

A hazai termékek mellett kampányolt az agrárminiszter
2022. 08. 24., 17:48

A hazai agrárium a kiváló alapanyagokat előállító mezőgazdaság és a fejlődő, versenyképességét növelő élelmiszeripar együttműködésével képes jó minőségű magyar élelmiszerekkel ellátni a lakosságot – mondta Nagy István agrárminiszter kedden Kecskeméten.

A fogyasztók egyre tudatosabban keresik a hazai élelmiszereket, éppen ezért fontos felhívni a figyelmet ezekre a termékekre, aminek egyik jó eszköze a védjegyhasználat – mondta Nagy István a 25. Térségi Kertészeti és Élelmiszeripari Kiállítás megnyitóján.

Az agrárminiszter kiemelte: az európai uniós átlaghoz képest 20 százalékponttal magasabb a hazai termékek aránya a fogyasztásban. Egyes termékek esetében, mint a friss hús, szinte tökéletes a lefedettség, viszont a sajtoknál és tejdesszerteknél alacsony az érték, amely célirányos pályázati felhívásokkal, közösségi marketingeszközökkel, a fogyasztók felvilágosításával, továbbá a hazai márkák népszerűsítésével növelhető – olvasható az Agrárminisztérium honlapján.

Nagy István hangsúlyozta, hogy az elérhető hatás nem lebecsülendő, hiszen a hazai termékek arányának 5 százalékpontos növelése a kiskereskedelmi láncokban és a fogyasztásban éves szinten 130 milliárd forintnyi bővülési lehetőséget nyújt a hazai termelők és beszállítók számára.

A hazai fogyasztók jövedelmük 30 százalékát költik élelmiszeripari termékekre, de a külpiacok is nagyon meghatározóak, hiszen az ágazat bevételének több mint harmada exportértékesítésből származik. A cél a magasabb hozzáadott értékű termékek előállításának ösztönzése, mert azokra a külpiaci kereslet is magasabb - fűzte hozzá. A Vidékfejlesztési Programból 750 milliárd forintot különítettek el élelmiszeripari fejlesztésekre. A kimagasló arányú nemzeti forrásnak köszönhetően már 2021-ben megnyílt két keret az ágazatnak: egy kis értékű tárgyieszköz-beszerzés és egy 320 milliárdos keret, amely komplex fejlesztéseket támogatott, és akár 5 milliárd forint vissza nem térítendő támogatásra is lehetett pályázni.

Nagy István a legfontosabb feladatnak a kertművelést nevezte, amelyhez 15 ezer euró támogatás igényelhető önrész nélkül, az önkormányzatok pedig 100 millió forintot kaphatnak termelői piacok kialakítására, hogy „tudjon hol találkozni a termelő és a vevő”. Az agrárminiszter hangsúlyozta: az egész magyar gasztronómia megújulása a termelők kétkezi munkájának köszönhető, mert „felismerték, hogy korszerű technológiával, csak a hazai rögön, a hazai nemesítésből előállított zöldség és gyümölcs az, amelyik képes kiszolgálni a 21. századi gasztronómiai igényeket.

Nagy István a kecskeméti térségi kiállítást különleges eseménynek nevezte, ahol a termelők és vásárlók közvetítők nélkül találkozhatnak. A vásárlók meggyőződhetnek az általuk kedvelt termékek eredetéről, a termelők pedig közvetlen visszacsatolást kaphatnak munkájuk eredményéről – fogalmazott.

A megnyitót követően az agrárminiszter jubileumi oklevelet adott át az Aranyhomok Kistérségfejlesztési Egyesület elnökhelyettesének, Basky Andrásnak és az egyesület titkárának, Hamzáné Lakó Juditnak. A Hírös Hét 1934 óta Kecskemét egyik legnagyobb ünnepe. A mezőgazdasági szempontból mindig is fontos szerepet betöltő város rendszeresen igyekezett bemutatni értékesítésre szánt termékeit, ebből nőtte ki magát a programsorozat. Az Aranyhomok Kistérségfejlesztési Egyesület augusztus 23. és 27. között már a 25. Térségi Kertészeti és Élelmiszeripari Kiállítást és Vásárt rendezi meg. A seregszemlén a térség 16 településéről több mint 100 kiállító terményeit ismerhetik meg az érdeklődők helyi termékkóstolók és kézműves bemutatók keretében.

A hagyományok szerint minden nap 17 órától a települések polgármesterei köszöntik a kilátogató közönséget és ismertetik meg lakóhelyüket az érdeklődőkkel. Ezt követően kulturális csoportjaik szórakoztatják a nézőket, és kóstolók formájában mutatják be a településre jellemző gyümölcsöket, borokat, pékárut és más kistermelői termékeket. A térségi települések összetartozását hangsúlyozva augusztus 26-án elkészítik „Kecskemét és térsége levesét”, amelyhez az alapanyagok a kiállításon részt vevő településekről származnak.

(Fotó: Vermes Tibor)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 03. 05., 13:10
Cégcsoportunk már 35 éve van a HR piacon, ahol sokoldalú szolgáltatóként igyekszünk helytállni. Szeretném, ha legalább még ennyi ideig sikeresen tudna működni a cég – mondta az Üzletem.hu-nak Ifj. Vida Péter, a Viapan Group Managing Directora.
2024-03-28 16:10:00
A NAV a digitális megoldásaival szinte azonnal lát mindent, és szinte azonnal közbe is tud avatkozni. Az adóhatóság beavatkozásának két iránya van: vasszigorral fellépni a tudatos adókijátszók ellen, illetőleg támogatni a nem szándékosan tévesztő, alapvetően jogkövető adózókat.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.
2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!
A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS