Egy kutatás szerint az emberek az idén még többet fognak online vásárolni

2021. 05. 20., 10:00

Az emberek 54 százaléka ugyanolyan gyakorisággal, majdnem 40 százaléka sűrűbben fog online vásárolni az idén a tavalyi rekordévhez képest – derül ki a Mastercard támogatásával készült Fizetési Élmény Riportból.

A jelentés szerint a 18-39 éves korosztály a legaktívabb az online vásárlás területén, a korosztály több mint fele rendel heti rendszerességgel a netről, de a járvány ideje alatt az ötvenes korosztályban nőtt a legnagyobbat a webes vásárlók aránya (39 százalékkal).

Több olyan terméktípus van, amelyet kifejezetten a koronavírusos helyzet alatt kezdtek el online vásárolni - hívták fel a figyelmet utalva arra, hogy ilyen az élelmiszer, a ruhanemű vagy a háztartási tisztítószerek. A könyvről nyilatkozták ugyanakkor a legtöbben, hogy ritkábban vásárolják, mint a járvány előtt.

A kutatásban azt is mérték, hogy az online vásárlást milyen helyzetben bonyolítják le az emberek. Kiderült: a megkérdezettek majdnem 60 százaléka vásárolt már ágyból, 52 százaléka tévézés közben, míg munkahelyen munkaidőben 45 százaléka intézett már digitális vásárlást. Közel minden 5. honfitárs rendelt már a vécén ücsörögve, továbbá a megkérdezettek 5 százaléka életveszélyes helyzetben – például biciklizés vagy vezetés közben – is vásárolt már online.

A bankkártyás fizetés lehetősége idén már az online vásárlók 40 százaléka számára tesz megbízhatóvá egy webshopot, szemben a tavalyi 27 százalékkal - mutattak rá a jelentésben. Ebben arra is rávilágítanak: kártyás visszaélés esetén a kártya letiltható, a kártyatársaság „chargeback” szolgáltatásának köszönhetően pedig az ellopott összeg sokkal nagyobb valószínűséggel kerül vissza az ügyfélhez, mint egy készpénzes vagy átutalásos fizetést érintő csalás esetén.

Az emberek bő egyötöde továbbra is sárga csekken postán fizeti be a közüzemi díjakat, az úgynevezett készpénzmentes társadalom elérése egyelőre még várat magára - vonták le a következtetést. Az innovatív fizetési megoldások ugyanakkor fellendülőben vannak - állapítják meg, példaként felhozva azt, hogy a rendszeres online vásárlók 60 százaléka már használta az ujjlenyomatát fizetés hitelesítésére.

Az Erős Ügyfélhitelesítés nehezítő tényező volt 2021-ben az e-kereskedelemben, alig több mint az emberek fele érezte úgy, hogy elegendő tájékoztatást kapott a bankjától az ügyfélhitelesítéssel kapcsolatban, és meg is értette azt.

A jelentésben felhívják a figyelmet arra: a válaszadók 37,5 százaléka választja az utánvétes vásárlást legszívesebben, de az elmúlt egy hónapban 47,5 százalékuk fizetett utánvéttel valamilyen internetes vásárlásért. A két szám közötti különbség azt sugallja, hogy megközelítőleg a fogyasztók 10 százaléka találkozott olyan helyzettel, amikor nem sikerült online fizetnie. (MTI)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 02. 14., 13:10
Ha esetleg megtorpanunk egy-egy projekt kapcsán, általában humorral próbálunk felülemelkedni a problémákon, a jó hangulat mindig átlendít a nehézségeken – mondta az Üzletemnek Rázga-Ilyés Noémi, a CheckINN innovációs programigazgatója.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.
2024. 02. 03., 21:30
epizód: 2024 / 3   |   hossz: 19:22
A Magyar Munkaerő-kölcsönzők Országos Szövetségének elnökével azt elemezzük a BizniszPlusz aktuális epizódjában, hogy hogyan alakíthatja át a toborzási folyamatokat és általában a HR munka világát a mesterséges intelligencia. A szakemberrel megnéztük azt is, milyen szakmai készségek ívelnek fel az AI korszakban, és ennek milyen lenyomatai lesznek érzékelhetők a következő években, sőt, már 2024-ben is. A magyar gazdaságban megjelent külföldi munkavállalók által elindított munkaerőpiaci trendek, valamint a változó minimálbér és bérminimum hatásai szintén szóba kerültek a beszélgetésben. Utóbbiakról kiderült mekkora terhet rónak a magyar vállalkozásokra, és ennek milyen mögöttes okai vannak, a munkaerő termelékenységének alakulásától a tapasztalt kollégák megtartásáért indult küzdelemig.
Soha még ilyen magas összeggel – egy kártyára vetítve több, mint 130 ezer forinttal – nem tartoztak a hazai hitelkártya-tulajdonosok, mint 2023-ban. Úgyhogy erről beszélni kell – pláne az elmúlt 10 év tapasztalataival összehasonlítva. A BiztosDöntés.hu alapítója szerint a tartozások átlagos összege túl magas, ami leginkább annak tudható be, hogy nem egészséges irányba tolódtak el az adósságaink. Mire jó valójában egy hitelkártya, és milyen kisebb szemléletváltással kerülhető el, hogy túl magas tartozásokat halmozzunk fel? Tudd meg a válaszokat a tudatosabb gazdálkodáshoz Gergely Péter pénzügyi szakértőtől!

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS