7 százalékos növekedéssel ünnepel Magyarország vezető közvetlen értékesítési vállalata

2021. 06. 07., 13:45

A világ legnagyobb közvetlen értékesítéssel foglalkozó vállalata, az Amway 30 évvel ezelőtt lépett a hazai piacra. A cég stabil működésének és folyamatos sikereinek köszönhetően hamar a piac meghatározó szereplőjévé vált és maradt egészen a mai napig. Az Amway lendületét a válság sem törte meg: 7 százalékos növekedéssel, 5,7 milliárd forintos árbevétellel zárta a 2020-as évet Magyarországon. A vállalat, mely 1991-ben 7 termékkel lépett a hazai piacra, majd még a nyitás évében 15 terméket kínált, ma már közel 400 terméket forgalmaz üzleti vállalkozóin keresztül.

Az 1959 óta működő Amway jelenleg a világ legnagyobb és egyik legismertebb közvetlen értékesítéssel foglalkozó vállalata, mely kilencedik éve őrzi vezető szerepét a nemzetközi piacon. A cég 1 millió üzleti vállalkozóval világszerte több mint 100 országban van jelen, 2020-ban 8,5 milliárd dolláros forgalmat ért el globális szinten.

Az Amway 30 évvel ezelőtt, 1991. június 3-án kezdte magyarországi tevékenységét, a kelet-európai országok közül akkor elsőként. Ezt követően a márka rövid idő alatt a hazai piac egyik legsikeresebb szereplőjévé vált és maradt a mai napig is. Az Amway 1993-as alapítása óta tagja a magyarországi Közvetlen Értékesítők Szövetségének, mely az etikusan működő és a fogyasztók védelmét kiemelten kezelő közvetlen értékesítő cégeket fogja össze.

Az Amway folyamatos, stabil hazai működését mi sem mutatja jobban, mint az, hogy a Covid-válság évében, 2020-ban is 5,7 milliárd forint árbevételt ért el, ami 7%-os növekedést jelent az egy évvel korábbi adatokhoz képest. Az eladások legnagyobb részét az étrend-kiegészítők, a szépségápolási és otthonápolási termékek adták.

„2020 mindenkinek kihívásokkal teli, ugyanakkor tanulságos év volt.Büszkék vagyunk rá, hogy ebben a nehéz időszakban nemcsak megtartottuk korábbi eredményeinket, de növekedést is sikerült elérnünk. A tavalyi év és az elmúlt évtizedek sikerei megerősítenek bennünket abban, hogy az Amway innovatív, minőségi termékei fontos értéket jelentenek a hazai fogyasztók számára. Emellett, az Amway által képviselt közvetlen értékesítési modell jelenleg is több tízezer ember számára nyújt lehetőséget a rugalmas, otthonról végezhető munkára, ami a mostani helyzetben sokaknak nagy segítséget jelent” – mondta Ildiko Dikošová, az Amway Hungária ügyvezető igazgatója.

Közel 400 termék, 41 ezer termékforgalmazó

Az Amway Hungária 1991-ben 7 termékkel lépett a hazai piacra, majd még a nyitás évében 15 terméket kínált. A cég ma már közel 400 terméket forgalmaz, portfoliója lefedi az egészség, a bőrápolás és a színes kozmetikumok, a sport étrend-kiegészítők, a tartós fogyasztási cikkek és az otthonápolás területét.

Az étrend-kiegészítők eddig is kiemelt szerepet töltöttek be az Amway stratégiájában, de a vállalat stratégiai célja, hogy termékkínálatát – összhangban az egészségtudatosság erősödésével – minél jobban a vásárlók egészségre fókuszáló igényeire szabja világszerte, így Magyarországon is. A vállalat emellett folyamatos termékinnovációkkal és a digitális szolgáltatások fejlesztésével teszi még teljesebbé a vásárlói élményt. Ennek részeként, az Amway szeptembertől egy teljeskörűen megújult weboldallal várja a látogatókat Magyarországon is.

Az Amway termékei független üzleti vállalkozók segítségével jutnak el a fogyasztókhoz. Magyarországon az Amway üzleti vállalkozók száma 2020-ban 41.000 fő volt, 60 százalékuk a hölgyek köréből kerül ki.

Amway a hazai közösségekért

Az Amway felelős vállalatként alapítása óta számos jótékonysági programmal segíti a hazai közösségeket, ezen belül kiemelt figyelmet fordít a beteg gyermekek támogatására. Összhangban a nemzetközi One by One™ - Egyenként a gyermekekért kampánnyal, az Amway az elmúlt 30 évben termékadományokkal, önkéntes munkával és országos jótékonysági programokkal is támogatja a kisgyermekek gyógyulását Magyarországon. Az utóbbi évek legnépszerűbb kezdeményezései az országos jótékonysági kerékpározás, valamint a 2015-ben útnak indított „10 000 lépés érted és értük” jótékonysági séta, melyeken évente több ezren vesznek részt, hogy tegyenek a beteg gyermekekért és saját egészségükért.

Magyarország legrégebbi gyermekkórháza, a budapesti Bókay Gyermekklinika nélkülözhetetlen gyógyító munkáját 10 éve segíti az Amway, többek között a „Tour de Bókay” jótékonysági kerékpározás és a „10 000 lépés érted és értük” támogatójaként. Bár a jótékonysági sportprogramok az elmúlt évben elmaradtak, a segítségnyújtás új formában valósult meg. Az Amway tavaly ősszel új terméket, egyszer használatos maszkokat vezetett be, melynek eladásából származó bevételt megduplázza, és a Bókay Gyermekklinikának ajánlja fel.

„30 év értéke – a jövő lehetősége” – ez a jubileumi évünk szlogenje. Hiszem, hogy az Amway 30 éve tartó sikerének kulcsa, egyedülálló termékei mellett az az értékes közösség is, amelyet üzleti vállalkozóink alkotnak. Kitartó munkájuk mellett, évről évre hatalmas energiákat megmozgatva vállalnak részt a jótékonysági programok szervezésében, hogy minél több kisgyermek gyógyulását segíthessük. Azon dolgozunk, hogy üzleti vállalkozóinkkal együtt hasonló közös sikereket érjünk el a jövőben is” – mondta Kiss-László Dalma, az Amway Hungária marketing és PR igazgatója.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS