7 százalékos növekedéssel ünnepel Magyarország vezető közvetlen értékesítési vállalata

2021. 06. 07., 13:45

A világ legnagyobb közvetlen értékesítéssel foglalkozó vállalata, az Amway 30 évvel ezelőtt lépett a hazai piacra. A cég stabil működésének és folyamatos sikereinek köszönhetően hamar a piac meghatározó szereplőjévé vált és maradt egészen a mai napig. Az Amway lendületét a válság sem törte meg: 7 százalékos növekedéssel, 5,7 milliárd forintos árbevétellel zárta a 2020-as évet Magyarországon. A vállalat, mely 1991-ben 7 termékkel lépett a hazai piacra, majd még a nyitás évében 15 terméket kínált, ma már közel 400 terméket forgalmaz üzleti vállalkozóin keresztül.

Az 1959 óta működő Amway jelenleg a világ legnagyobb és egyik legismertebb közvetlen értékesítéssel foglalkozó vállalata, mely kilencedik éve őrzi vezető szerepét a nemzetközi piacon. A cég 1 millió üzleti vállalkozóval világszerte több mint 100 országban van jelen, 2020-ban 8,5 milliárd dolláros forgalmat ért el globális szinten.

Az Amway 30 évvel ezelőtt, 1991. június 3-án kezdte magyarországi tevékenységét, a kelet-európai országok közül akkor elsőként. Ezt követően a márka rövid idő alatt a hazai piac egyik legsikeresebb szereplőjévé vált és maradt a mai napig is. Az Amway 1993-as alapítása óta tagja a magyarországi Közvetlen Értékesítők Szövetségének, mely az etikusan működő és a fogyasztók védelmét kiemelten kezelő közvetlen értékesítő cégeket fogja össze.

Az Amway folyamatos, stabil hazai működését mi sem mutatja jobban, mint az, hogy a Covid-válság évében, 2020-ban is 5,7 milliárd forint árbevételt ért el, ami 7%-os növekedést jelent az egy évvel korábbi adatokhoz képest. Az eladások legnagyobb részét az étrend-kiegészítők, a szépségápolási és otthonápolási termékek adták.

„2020 mindenkinek kihívásokkal teli, ugyanakkor tanulságos év volt.Büszkék vagyunk rá, hogy ebben a nehéz időszakban nemcsak megtartottuk korábbi eredményeinket, de növekedést is sikerült elérnünk. A tavalyi év és az elmúlt évtizedek sikerei megerősítenek bennünket abban, hogy az Amway innovatív, minőségi termékei fontos értéket jelentenek a hazai fogyasztók számára. Emellett, az Amway által képviselt közvetlen értékesítési modell jelenleg is több tízezer ember számára nyújt lehetőséget a rugalmas, otthonról végezhető munkára, ami a mostani helyzetben sokaknak nagy segítséget jelent” – mondta Ildiko Dikošová, az Amway Hungária ügyvezető igazgatója.

Közel 400 termék, 41 ezer termékforgalmazó

Az Amway Hungária 1991-ben 7 termékkel lépett a hazai piacra, majd még a nyitás évében 15 terméket kínált. A cég ma már közel 400 terméket forgalmaz, portfoliója lefedi az egészség, a bőrápolás és a színes kozmetikumok, a sport étrend-kiegészítők, a tartós fogyasztási cikkek és az otthonápolás területét.

Az étrend-kiegészítők eddig is kiemelt szerepet töltöttek be az Amway stratégiájában, de a vállalat stratégiai célja, hogy termékkínálatát – összhangban az egészségtudatosság erősödésével – minél jobban a vásárlók egészségre fókuszáló igényeire szabja világszerte, így Magyarországon is. A vállalat emellett folyamatos termékinnovációkkal és a digitális szolgáltatások fejlesztésével teszi még teljesebbé a vásárlói élményt. Ennek részeként, az Amway szeptembertől egy teljeskörűen megújult weboldallal várja a látogatókat Magyarországon is.

Az Amway termékei független üzleti vállalkozók segítségével jutnak el a fogyasztókhoz. Magyarországon az Amway üzleti vállalkozók száma 2020-ban 41.000 fő volt, 60 százalékuk a hölgyek köréből kerül ki.

Amway a hazai közösségekért

Az Amway felelős vállalatként alapítása óta számos jótékonysági programmal segíti a hazai közösségeket, ezen belül kiemelt figyelmet fordít a beteg gyermekek támogatására. Összhangban a nemzetközi One by One™ - Egyenként a gyermekekért kampánnyal, az Amway az elmúlt 30 évben termékadományokkal, önkéntes munkával és országos jótékonysági programokkal is támogatja a kisgyermekek gyógyulását Magyarországon. Az utóbbi évek legnépszerűbb kezdeményezései az országos jótékonysági kerékpározás, valamint a 2015-ben útnak indított „10 000 lépés érted és értük” jótékonysági séta, melyeken évente több ezren vesznek részt, hogy tegyenek a beteg gyermekekért és saját egészségükért.

Magyarország legrégebbi gyermekkórháza, a budapesti Bókay Gyermekklinika nélkülözhetetlen gyógyító munkáját 10 éve segíti az Amway, többek között a „Tour de Bókay” jótékonysági kerékpározás és a „10 000 lépés érted és értük” támogatójaként. Bár a jótékonysági sportprogramok az elmúlt évben elmaradtak, a segítségnyújtás új formában valósult meg. Az Amway tavaly ősszel új terméket, egyszer használatos maszkokat vezetett be, melynek eladásából származó bevételt megduplázza, és a Bókay Gyermekklinikának ajánlja fel.

„30 év értéke – a jövő lehetősége” – ez a jubileumi évünk szlogenje. Hiszem, hogy az Amway 30 éve tartó sikerének kulcsa, egyedülálló termékei mellett az az értékes közösség is, amelyet üzleti vállalkozóink alkotnak. Kitartó munkájuk mellett, évről évre hatalmas energiákat megmozgatva vállalnak részt a jótékonysági programok szervezésében, hogy minél több kisgyermek gyógyulását segíthessük. Azon dolgozunk, hogy üzleti vállalkozóinkkal együtt hasonló közös sikereket érjünk el a jövőben is” – mondta Kiss-László Dalma, az Amway Hungária marketing és PR igazgatója.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024-09-19 19:19:00
Az ingatlanbiztosítások általában tartalmaznak alapfedezetet árvízkárokra, de érdemes kiegészítő biztosításokat is kötni ingóságok és egyéb eszközök védelmére; az ártéri vagy belvízkárokra a biztosítók jellemzően nem nyújtanak fedezetet – hívja fel a figyelmet a Netrisk.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A vendéglátóipari vezetők részéről a feladatok delegálásának hiánya az egyik legsúlyosabb probléma, ami miatt nehezen áll talpra az ágazat a COVID utáni években. Továbbra is érezteti hatását, hogy a pandémia szétverte a jól kialakult szakmai közösségeket, a vendéglátósok már nem vagy alig járnak össze eszmecserére és a tudás átadására, amiből pedig kölcsönösen, mindenki profitálhatna. Persze erre a helyzetre is van megoldás: hozzá kell látni a céges mikroközösségek, aztán a nagyobb együttműködések felépítéséhez – osztotta meg a BizniszPlusz csatornával Gréczi Szilárd, a Skill Trade operatív és projektmenedzsere.
A legtöbb munkavállaló nem díjazná, ha a home office határait szűkebbre szabná a munkahelyük, de a felük csak emiatt azért nem mondana fel – legalábbis rögtön. A cégek nem kapkodnak a keretek módosításával, amit valószínűleg jól tesznek, pedig az alkalmazottakat aligha érné váratlanul. Milyen arányban morzsolódnának le a dolgozók a távmunka elvételével? Milyen előnyeit és hátrányait érzik a pandémiából örökölt gyakorlatnak napjainkban? A Profession.hu felmérte, Dencső Blanka piackutatási és üzletfejlesztési szakértő pedig összefoglalta, mire érdemes számítani home office fronton a közeljövőben.
2024. 08. 16., 22:15
epizód: 2024 / 16   |   hossz: 22:09
Az Edinburgh-i Egyetem magyar docense nem csak azt mesélte el, hogyan vezetett az útja egy hazai egyetemről a tengerentúli Caltech-re, majd Skóciába, hanem azt is, hogy jelenlegi kutatási területe ígéretes jövőképet fest a szív- és érrendszeri betegek hatékonyabb gyógyítása számára. A kémiai és biomérnök tudós egy pakisztáni kollégájával együtt fejlesztett 3D nyomtatással készülő véreret, aminek még az alapanyagát is ők állítják elő, olcsó nyersanyagokból. A forradalmi megoldás véglegesítéséhez nemzetközi együttműködésre is nyitott tudósok szerint a találmányuk egy napon humán betegekbe is beültethető lesz, jelentősen csökkentve a fertőzések veszélyét és gyorsítva a felépülést.

  Rovathírek: GUSTO

A lista nemcsak a borszakma számára remek visszajelzés a jelenlegi borpiaci kínálat minőségét illetően, hanem kiváló iránymutatás az érdeklődő, minőségi borfogyasztásra nyitott fogyasztóknak is.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS

2024. szeptember 16. és 20. között tartják Bécsben a Nemzetközi Atomenergia Ügynökség közgyűlésének 68., éves rendes ülését, amelyet követően 17–18-án tudományos fórumot is tartanak az élelmezésbiztonságról.