Kétharmadával kerül többe egy csúcs iPhone ma, mint a márka történetének elején

Kétharmadával kerül többe egy csúcs iPhone ma, mint a márka történetének elején
2023. 02. 06., 15:45

Az Apple készülékei 2009-ben is prémium áron találtak gazdára, de mindent egybevetve sokkal többet adunk értük napjainkban, mint akkor. Főleg Magyarországon.

Ha elvonatkoztatunk a magyarországi adóterhektől és az átváltásból eredő költségektől, akkor is elképesztő mértékű az iPhone-ok elmúlt 13 évben tapasztalt drágulása. A készülékek elsősorban a márka remekül felépített arculata miatt ennyire kelendőek, de nyilván sokat nyom a latban, hogy a hűséges vásárlók jellemzően nem csalódnak az egyre jobb technológiai háttérben, a gazdag alkalmazáskínálatban, a stabil működésben és az iPhone-ok viszonylag hosszú élettartamában. Mindez ugyanakkor egyre többe kerül, és nem is kevéssel!

Az Amerikában adott pillanatban elérhető legdrágább iPhone ára 962 dollárról 1.600-ra (350 ezerről 581 ezer forintra) emelkedett. A két küszöbértéket a 2009-es iPhone 3GS infláció mértékével korrigált ára, illetve a 2022-es csúcsmodell, az egy terabájtos 14 Pro Max tengeren túli kiskereskedelmi ára adja ki és összességében 66 százalékos áremelkedést jelent - mutat rá a Business Insider. Nekünk magyaroknak persze a ráterhelődő 27 százalékos ÁFA, illetve az átváltási költségek miatt még ennél is sokkal-sokkal többe kerül ugyanaz a készülék, de a differencia talán még sosem volt ennyire súlyos.

Forrás: Apple

Amíg egy vásárló az USÁ-ban 581.000 forint értékű dollárt ad egy egyterás iPhone 14 Pro Maxért, mire ugyanez a készülék a magyar boltok polcaira kerül, már újabb 62,5 százalékkal többet, 929.990 forintot kérnek érte. Ez kb. 2.560 dollár, amitől egy tengerentúli vevő valószínűleg röhögőgörcsben törne ki, főleg ha meghallaná, hogy egy olyan ország történik, ahol az átlagkereset alig ötöde az amerikainak.

Persze az USÁ-ban élő vásárlókat ugyanúgy rosszul érinti, hogy többet kell fizetniük a kedvenc telefonjukért, de a márka gondosan-szorgosan felépített arculata – amivel hűséges vásárlók tömegét gyűjtötte maga köré – még mindig hatékonyan őrzi a készülékeihez ragaszkodó közönséget. Tim Cook vezérigazgató épp' a múlt héten közölte az Apple befektetőivel, hogy a telefonokért a magasabb összeget is ki fogják adni az emberek, hiszen az életükbe teljesen beépült az iPhone-ok használata.

 „Azt gondolom, hogy az emberek továbbra is a lehető legjobbat fogják beszerezni abban a kategóriában, amit megengedhetnek maguknak”

- fogalmazott Cook, aki szerint az Apple termékek elmúlt pár évben tapasztalt áremelkedései teljesen fenntartható mértékűek. A számok őt igazolják, hiszen a vállalat stabil növekedési pályán tartja az értékesítéseket, és 2019 óta csupán tavaly tapasztalt kisebb mértékű, ötszázalékos annuális csökkenést.

Az Apple 2007-ben mutatta be a világnak az úttörőnek számító, csupán egyetlen fizikai gombbal rendelkező iPhone-t, amiből először az iPhone 3, majd az iPhone 3GS nőtt ki, meghozva a vállalatnak az első nemzetközi sikereket. Azóta – és ezt nagyban köszönheti a telefonokat övező rajongásnak – a világ egyik legértékesebb cégévé vált: 2018-ban első amerikai vállalatként átlépte a lélektani egybillió dolláros értékhatárt, amit a 2021-es év közepére majdnem megháromszorozott és jelenleg is közel 2,5 billió dolláron áll. Ez a siker persze nem vitathatatlan, hiszen a The Washington Post korábban leleplezte őket, hogy az infláció mértékét jócskán meghaladó mértékben drágítják a készülékeiket. Ez talán nem etikus, viszont biztosan nem rengeti meg a sikert, amíg nem jön egy iPhone-nál is innovatívabb alternatíva. Nem véletlen, hogy ezeket is igyekeznek saját márkán belül letenni az asztalra, olyan újításokkal, mint az automatikus segélyhívás, vagy a műhold kapcsolaton keresztül leadott vészjelzés.

Gábor János

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS