Kétharmadával kerül többe egy csúcs iPhone ma, mint a márka történetének elején

Kétharmadával kerül többe egy csúcs iPhone ma, mint a márka történetének elején
2023. 02. 06., 15:45

Az Apple készülékei 2009-ben is prémium áron találtak gazdára, de mindent egybevetve sokkal többet adunk értük napjainkban, mint akkor. Főleg Magyarországon.

Ha elvonatkoztatunk a magyarországi adóterhektől és az átváltásból eredő költségektől, akkor is elképesztő mértékű az iPhone-ok elmúlt 13 évben tapasztalt drágulása. A készülékek elsősorban a márka remekül felépített arculata miatt ennyire kelendőek, de nyilván sokat nyom a latban, hogy a hűséges vásárlók jellemzően nem csalódnak az egyre jobb technológiai háttérben, a gazdag alkalmazáskínálatban, a stabil működésben és az iPhone-ok viszonylag hosszú élettartamában. Mindez ugyanakkor egyre többe kerül, és nem is kevéssel!

Az Amerikában adott pillanatban elérhető legdrágább iPhone ára 962 dollárról 1.600-ra (350 ezerről 581 ezer forintra) emelkedett. A két küszöbértéket a 2009-es iPhone 3GS infláció mértékével korrigált ára, illetve a 2022-es csúcsmodell, az egy terabájtos 14 Pro Max tengeren túli kiskereskedelmi ára adja ki és összességében 66 százalékos áremelkedést jelent - mutat rá a Business Insider. Nekünk magyaroknak persze a ráterhelődő 27 százalékos ÁFA, illetve az átváltási költségek miatt még ennél is sokkal-sokkal többe kerül ugyanaz a készülék, de a differencia talán még sosem volt ennyire súlyos.

Forrás: Apple

Amíg egy vásárló az USÁ-ban 581.000 forint értékű dollárt ad egy egyterás iPhone 14 Pro Maxért, mire ugyanez a készülék a magyar boltok polcaira kerül, már újabb 62,5 százalékkal többet, 929.990 forintot kérnek érte. Ez kb. 2.560 dollár, amitől egy tengerentúli vevő valószínűleg röhögőgörcsben törne ki, főleg ha meghallaná, hogy egy olyan ország történik, ahol az átlagkereset alig ötöde az amerikainak.

Persze az USÁ-ban élő vásárlókat ugyanúgy rosszul érinti, hogy többet kell fizetniük a kedvenc telefonjukért, de a márka gondosan-szorgosan felépített arculata – amivel hűséges vásárlók tömegét gyűjtötte maga köré – még mindig hatékonyan őrzi a készülékeihez ragaszkodó közönséget. Tim Cook vezérigazgató épp' a múlt héten közölte az Apple befektetőivel, hogy a telefonokért a magasabb összeget is ki fogják adni az emberek, hiszen az életükbe teljesen beépült az iPhone-ok használata.

 „Azt gondolom, hogy az emberek továbbra is a lehető legjobbat fogják beszerezni abban a kategóriában, amit megengedhetnek maguknak”

- fogalmazott Cook, aki szerint az Apple termékek elmúlt pár évben tapasztalt áremelkedései teljesen fenntartható mértékűek. A számok őt igazolják, hiszen a vállalat stabil növekedési pályán tartja az értékesítéseket, és 2019 óta csupán tavaly tapasztalt kisebb mértékű, ötszázalékos annuális csökkenést.

Az Apple 2007-ben mutatta be a világnak az úttörőnek számító, csupán egyetlen fizikai gombbal rendelkező iPhone-t, amiből először az iPhone 3, majd az iPhone 3GS nőtt ki, meghozva a vállalatnak az első nemzetközi sikereket. Azóta – és ezt nagyban köszönheti a telefonokat övező rajongásnak – a világ egyik legértékesebb cégévé vált: 2018-ban első amerikai vállalatként átlépte a lélektani egybillió dolláros értékhatárt, amit a 2021-es év közepére majdnem megháromszorozott és jelenleg is közel 2,5 billió dolláron áll. Ez a siker persze nem vitathatatlan, hiszen a The Washington Post korábban leleplezte őket, hogy az infláció mértékét jócskán meghaladó mértékben drágítják a készülékeiket. Ez talán nem etikus, viszont biztosan nem rengeti meg a sikert, amíg nem jön egy iPhone-nál is innovatívabb alternatíva. Nem véletlen, hogy ezeket is igyekeznek saját márkán belül letenni az asztalra, olyan újításokkal, mint az automatikus segélyhívás, vagy a műhold kapcsolaton keresztül leadott vészjelzés.

Gábor János

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 05. 28., 10:10
A szerződés alapvető jellemzője, hogy a felek egybehangzó akaratát fejezi ki. Mi a helyzet akkor, hogy az egyik szerződő felet tévedésbe ejtették, és emiatt döntött a szerződéskötés mellett? A legfontosabb tudnivalókat dr. Szabó Gergely ügyvéd foglalta össze.
2024-05-30 08:30:03
Kevés bosszantóbb dolog van annál, mint amikor az őrségi és somogyi gombászok telespammelik a facebookot vargányás fotókkal, miközben a Börzsönyben kutatóexpedícióval kell keresni. Gyakran hiába.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Női pék, cukrász, kaviárszakértő is helyet kapott a rendezvény nagyszínpadán, hogy a fő téma, a „női energiák” mentén bemutassák a művészi szintre emelt szakmájukat. Nemes Richárd főszervező elárulja, hogy hogyan lehet még fenntarthatóbban működtetni egy műfajából adódóan sok hulladékkal járó gasztronómiai rendezvényt vagy milyen egyszerű ételekkel tudnak nagyot alkotni a Gourmet Fesztiválon bemutatkozó konyhák mesterei. Ha mindez nem lenne elég, kifejti, hogy a fine dining milyen vonásokkal ruházta fel a magyar vendéglátást az utóbbi pár évben és például hogyan lehet „veganizálni” megszokott fogásokat, amelyek ettől csak még jobbak lesznek! Vigyázat, étvágygerjesztő epizód!
Miközben a világ e-személyautó gyártói egyre élesedő versenyt vívnak a vásárlók kegyeiért, nem szabad elfelejteni, hogy a közlekedés károsanyag-kibocsátásának jelentős részéért a teherfuvarozás felel. Egyre több középtávú áruszállítást és utolsó mérföldes kézbesítést kiszolgáló depó elektrifikálja a járműflottáját és alakít ki hozzá megfelelő infrastruktúrát, ám nagyon nem mindegy, hogy az üzemeltetés mennyire tud hatékony és gazdaságos lenni – mutat rá ebben az epizódban Négyesi Szilárd, a Siemens Zrt. szakértője.
Újabb különleges hazai vállalkozás, az Ország Söre szavazást alapító Beerselection mutatkozik be a csatornán. A budapesti sörszaküzletbe hetente több tucatnyi újdonság érkezik, köztük akár olyan különlegességekkel, amelyekből egyszerre csak pár darab érhető el az egész országban. A sörkultúra hazai terjesztése fontos küldetés a tulajdonosoknak, hiszen akár 800-féle sörstílus létezik, miközben a legtöbb ember egyedül a lágert ismeri fel. A magyar sörrajongók által idén összeállított recept sorsáról, a kissé elhasznált „kézműves” kifejezés mögötti igazságról, illetve arról, hogy miért érdemes szaküzletben venni a sört a nagy áruházak helyett, Bárkai Péter mesél a BeerSelectiontől. Az ügyvezető persze igazságot tesz az örök, csapolt, palackozott, vagy dobozos kérdésben is...

  Rovathírek: GUSTO

Kevés bosszantóbb dolog van annál, mint amikor az őrségi és somogyi gombászok telespammelik a facebookot vargányás fotókkal, miközben a Börzsönyben kutatóexpedícióval kell keresni. Gyakran hiába.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS