Az Apple szembeszáll a ChatGPT-vel: csendben teszteli a saját új AI-ját

Az Apple szembeszáll a ChatGPT-vel: csendben teszteli a saját új AI-ját
2023. 07. 20., 13:24

Amikor az Apple új terméket dob piacra, a versenytársak, a fejlesztők és a fogyasztók is felkapják rá a fejüket. A mesterséges intelligencia (AI) eszközök körül kialakult őrület miatt csak idő kérdése, hogy az iPhone-gyártó is előrukkoljon egy nagy durranással ebben a szegmensben.

Úgy tudni, hogy az Apple többek között az OpenAI GPT-3 és GPT-4, a Google Bert és LaMDA, a Meta LLaMa-1 és LLaMa-2, valamint a Google Bert és LaMDA versenyében hozná létre a saját, nagy nyelvi modelljét (LLM) – írja a Bloomberg. A riportból az is kiderül, hogy az Apple a ChatGPT-hez hasonló chatbot-szolgáltatást akar létrehozni. A terv olyannyira mozgásban van, hogy a cég bennfentesei máris „Apple GPT” néven emlegetik a mesterséges intelligenciát, ami egyébként a vállalat tavaly létrehozott, „Ajax” nevű LLM-keretrendszere alatt fut, és egy gépi tanulási fejlesztési projekt része.

Az Apple chatbotját az IT-cégóriás munkatársai házon belül már használják is, termékprototípusok készítésére. A chatbot képes szövegeket összefoglalni és kérdésekre válaszolni – persze irgalmatlan mennyiségű betanított adat alapján.

Az újkori mesterséges intelligencia boomja akkor kezdődött, amikor az OpenAI tavaly elindította a ChatGPT-t. Az egészen összetett társalgásokra is képes chatbottól annyira lázba jöttek a nagy multinacionális technológiai vállalatok, hogy mára gyakorlatilag mind elindította a maga chatbot- és LLM-verziójának fejlesztését. Egyesek úgy gondolják, hogy az Apple ezúttal lekéste a bulit, hasonlóan a Pro Vision AR/VR headset jövő évre várható bevezetéséhez, ami évekkel érkezik a Meta (Facebook) saját virtuális valóság sisakja, a Meta Quest sorozat első modellje után. De nem eszik olyan forrón a kását: az Apple nem először bizonyítaná be, hogy okos kivárással technológiai fölényhez lehet jutni, nem beszélve a felhasználói igények pontosabb megismeréséről, ami szintén időbe telik.

És egy ekkora cégnek van ideje megvárni, hogy az új trendek kiforrjanak. Az Apple csak tavaly mintegy 320 milliárd dolláros bevételt termelt, de nyilván nem szeretne úgy járni, mint a szorult helyzetbe került Google, ahol vészmunkacsoportot kellett létrehozni, hogy lereagálják a ChatGPT-t.

Érzik a nyomást

A hírek szerint az Apple minden korábbinál komolyabban ráfeküdt az AI-fejlesztésre, hiszen egyszerre több csapatot is erre a projektre vezényelt át. Az Apple GPT építéséről szóló első információk két hónappal azután érkeztek, hogy Tim Cook vezérigazgató erős utalást tett rá: a vállalat „AI-t sző a jövőbeli termékeibe”. Az Apple eszközei mondjuk már ma (és jó ideje) rendelkeznek bizonyos AI funkciókkal: ott van mindjárt a Siri hangasszisztens, az ütközésérzékelés és az automata vészhívás a telefonokban vagy az esésérzékelés, illetve az EKG-adatok elemzése az okosórákban, és még sorolhatnánk. Átfogó, nagy LLM ugyanakkor még nem áll rendelkezésükre – legalábbis nyilvánosan.

Mint ismert, a vállalat elég konzervatívan közelít az AI-hoz, és még mindig dolgozik a generatív AI fogyasztói szemszögének pontos meghatározásán, valamint megpróbálja kezelni a technológiával kapcsolatos adatvédelmi aggályokat, amelyeket más AI-cégek, például az OpenAI is jelzett. Annak ellenére, hogy az Apple látszólag késve érkezik a generatív AI-arénába, kétségtelenül felkeltette az emberek kíváncsiságát, hiszen éppen ilyen helyzetből szokott nagyon nyerő megoldásokkal előrukkolni.

Gábor János

Főoldali kép: The AIGRID - YouTube

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS