Cégkapuhasználat, elektronikus kapcsolattartás adóügyekben, 2021

2021. 02. 01., 15:15

A cégkapu használatára és az elektronikus kapcsolattartásra vonatkozóan számos változást figyelhettünk meg az elmúlt években. Az 2021-re érvényes szabályozást és aktualitásokat az RSM Hungary gyűjtötte össze.

Aktualitások a Cégkapu ügyintézésben

A felhasználói visszajelzések alapján az alábbi, a cégkapu-regisztrációs alkalmazást, valamint a cégkapus postafiókot érintő információk érvényesek 2021-ben – kezdi friss bejegyzését dr. Bulátkó Ottó, az RSM Hungary adóüzletágának menedzsere.

Változások a cégkapumegbízottak számában

A regisztrációs kérelem kitöltésekor a korábbi egy helyett öt személyt lehet cégkapumegbízottként megadni. A meglévő cégkapumegbízottak körének bővítése adatmódosítás benyújtásával kezdeményezhető. A korábbi személyek törlésének módja nem változott, ehhez szintén adatmódosítási kérelem beküldése szükséges.

Valamennyi cégkapumegbízott azonos jogosultsággal, ill. jogkörrel rendelkezik a cégkapus postafiókra vonatkozóan. Kezelheti a beérkezett dokumentumokat, elvégezheti az ügykezelők névlistájának karbantartását és egyéb adminisztrációs teendőket, címkéket, szabályokat hozhat létre. A cégkapumegbízott eléri a postafiókhoz tartozó Napló funkciót is, amelynek segítségével lekérdezheti a dokumentumokhoz kapcsolódó adatokat (pl. letöltés, törlés),valamint a címkézési és ügykezelői adminisztrációs műveleteket.

Bejelentési kötelezettség

A gazdálkodó szervezeteknek a cégkapu címüket, mint hivatalos elérhetőséget, be kell jelenteniük a Rendelkezési Nyilvántartásba. Ennek előfeltétele a cégkapu tárhely szolgáltatásra történő regisztráció. Amennyiben korábban, a regisztráció során nem történt meg a cégkapucím bejelentése a Rendelkezési Nyilvántartásba, adatmódosítás benyújtásával a bejelentés pótolható.

Kapcsolattartás

A Cégkapuhoz tartozó kapcsolattartási e-mail címet nem a cégkapumegbízotthoz tartozó blokkban, hanem külön kiemelt részben kell megadni.

A Cégkapu ügyintézés háttere

A gazdálkodó szervezetek és az adóhatóság közötti hivatalos kapcsolattartásnak 2019. január 1-jétől adóügyekben is a Cégkapun keresztül kell zajlania.  Ebből következik, hogy a magánszemély törvényes képviselő ügyfélkapuja/KÜNY tárhelye helyébe a gazdálkodó szervezet Cégkapuja lépett.

Ez akár könnyebbséget is jelenthet az érintetteknek, mert saját Cégkapu használata esetén nincs feltétlenül szükség az EGYKE adatlap (állandó meghatalmazás) benyújtására. A CÉGKAPU VÉLELEM alapján, az adózó nevében tett jognyilatkozatnak minősül az, ha bármely dokumentumot, nyilatkozatot a gazdálkodó szervezet Cégkapujáról küldenek be a NAV-hoz. 

Ez azt is jelenti, hogy ha valaki megnyitja a Cégkapun elhelyezett dokumentumot, azt a gazdálkodó szervezet szempontjából átvételre jogosult személynek kell tekinteni! A cégkapuhasználat beállítása a gazdálkodó kötelezettsége és felelőssége is egyben. A Cégkapu jogosultság leosztása, címkézése így kiemelt figyelmet kell, hogy kapjon az adózók részéről is.

Cégkapu használatának alapjairól és a külföldi ügyvezetők cégkapu regisztrációjáról az RSM Hungary korábbi blogjaiban olvashat.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.
2024-12-11 21:11:00
Kiemelkedő vándorlási többlet és tranzakciószám jellemzi a közép-magyarországi régiót, amely az ingatlanpiac motorjaként egyben az ország legdrágább térsége is – derül ki az Otthon Centrum harmadik negyedévre vonatkozó elemzéséből.
2024-12-11 20:11:00
A Design Terminal és a Nemzeti Tehetség Központ szervezésében immár negyedik alkalommal indul el a START program, amely a fiatalok vállalkozóvá válását támogatja szakmai képzéssel, mentorációval és akár 3–5 millió forint értékű díjazással.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS