Augusztus 1-jén megszűnik az 5 százalékos áfa az elviteles és házhoz szállított ételre, italra

2021. 07. 14., 20:30

A vendéglátó üzletek 2021. július 31-ig alkalmazhatják az 5 százalékos áfamértéket az elviteles, valamint házhoz szállított ételekre és italokra – figyelmeztet a NAV.

Az 5 százalékos, kedvezményes áfamértéket 2020. november 14. óta a következő feltételekkel lehet alkalmazni:

  • az értékesítő vendéglátó üzletnél az Áfa tv. étkezőhelyi vendéglátási szolgáltatásra vonatkozó kedvezményes adómérték alkalmazási feltételei az üzletekre vonatkozó védelmi intézkedések bevezetését megelőzően fennálltak, illetve annak hiányában fennállnának,
  • helyben fogyasztás esetén az ügylet tartalmilag megfelelne az étkezőhelyi vendéglátásban alkalmazható kedvezményes adómértékre vonatkozó feltételeknek (TESZOR’15 56.10 alá tartozik),
  • az azonnal fogyasztható ételt és helyben készített, alkoholmentes italt elvitelre vagy házhoz szállítással értékesítik,
  • az értékesítés Áfa tv. szerinti teljesítési időpontja legkorábban 2020. november 14. napjára, illetve legkésőbb 2021. július 31. napjára esik.

Az 5 százalékos adómérték nem vonatkozik a kiszállítással kapcsolatos díjra.

2021. augusztus 1-jétől a vendéglátó üzlet csak szolgáltatásnyújtás esetén – és az egyéb törvényi feltételek fennállásakor – alkalmazhat 5 százalékos áfamértéket az Áfa tv. 3. számú melléklet II. rész 3. pontja alapján. Az elviteles, házhoz szállított étel és ital értékesítésére (mivel az nem szolgáltatásnyújtásnak, hanem termékértékesítésnek minősül az áfa rendszerében) ezen időponttól nem alkalmazható a kedvezményes adómérték.

Pénzügyminisztérium Fogyasztási és Forgalmi Adók Főosztály – NAV Központi Irányítás

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024-04-13 13:10:00
Már nem az energia- vagy az alapanyagárak jelentik a fő nehézséget a hazai családi vállalatok számára. Az egyelőre még mérsékelten növekvő bevétel-várakozások mellett a magas infláció és a növekvő bérek kifizetése jelent egyre nagyobb kihívást – erről számoltak be a cégek a K&H családi vállalatok klub alkalmával.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Az egészségpénztári befizetések ugyan nem a legelsők a fontossági sorrendben, amire félre akarunk tenni, de előkelő helyre kúsztak fel az utóbbi években Magyarországon. Annak ellenére, hogy milyen kedvező – és a közhiedelemmel ellentétben elérhető – megoldásokat nyújtanak a magáncélú megtakarítások, a magyar társadalom iszonyatos összeget fizet ki zsebből a magánegészségügyben. Dr. Kravalik Gábor, az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetségének elnöke az ÖPOSZ legutóbbi közvélemény-kutatási eredményei nyomán vázolja honfitársaink hozzáállását a kérdéshez és egyértelmű választ ad rá, hogy hogyan járhatnánk jobban, ha tudatosabban tennénk félre. Fontos: akár havi párezer forintnak is van értelme, sőt!
A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.
2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS