Világszínvonalú geoinformatikai szoftvereket vásárolt az SZTE

2020. 05. 27., 10:45

A geoinformatikai, légi és műholdfelvételek magas szintű feldolgozására alkalmas szoftvereket vásárolt pályázati forrásból, 300 millió forint értékben a Szegedi Tudományegyetem természeti földrajzi és geoinformatikai tanszéke, a programok egyaránt szolgálják az oktatási és kutatási munkát – tájékoztatta a felsőoktatási intézmény közkapcsolati igazgatósága az MTI-t.

A Hexagon Desktop Educational 2020 világszínvonalú, 12 önálló szoftverből álló képfeldolgozó, publikáló rendszer, amelyhez egy időben 125 hallgató kaphat teljes körű hozzáférést, és azok a digitális oktatás időszakában, otthonról is elérhetők.

A programcsomag ötvözi a távérzékelést, a fotogrammetriát és az adatkezelési technológiákat, és térképszerver funkciókat is ellát. A felhasználók térinformatikai adatokat gyűjthetnek a szoftver segítségével, feldolgozhatják és elemezhetik azokat egy rendszeren belül. Az információk webes és mobilalkalmazásokon keresztül is továbbíthatók.

A másik nagy frissített, bővített szoftvercsomag az ESRI cég ArcGIS nevű terméke, amelyet már a 1990-es évek elejétől használnak az SZTE-n, de most nyílt lehetőség, hogy a hallgatók nagyobb számban elérjék, nemcsak a tanszéki számítógépes laborokban, hanem otthonról is ezt a rendszert.

A szoftverek alkalmasak az oktatáshoz kapcsolódó terepi adatgyűjtések – például terepgyakorlatok térképezési feladatainak – támogatására is.

Az oktatás mellett a szoftverek felhasználási lehetősége széles körű: ipari, agrárinformatikai, tájtervezési, környezeti, belvízi vagy aszálymonitoring jellegű kutatásokban is alkalmazhatók. (MTI)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS