Varga Mihály: 15 milliárd forintos fejlesztési forráshoz jut a hazai ruha- és kreatív ipar

2021. 06. 09., 16:00

Tizenöt milliárd forintos fejlesztési forráshoz jut a hazai ruha- és kreatív ipar – jelentette be Varga Mihály pénzügyminiszter szerdán.

A közösségi oldalán közzétett videóban a tárcavezető elmondta, hogy az ágazat 100 ezer embernek ad munkát az ország minden táján, az itt működő, jellemzően kis- és közepes vállalkozások közül egyre több jelenik meg a világ piacain. A hazai ruha- és kreatív ipar termékeinek 80 százalékát külföldön értékesíti, ez az egyik legnagyobb exportképességű ágazat.

A kormányzat ezért úgy döntött, hogy fejlesztési forrásokkal is hozzájárul az ágazat beruházásaihoz. A Ginop és Vekop programok 15 milliárd forintos forrásaiból 300 hazai vállalkozás fejlesztéseit tudják támogatni, ez nagyjából cégenként 5 és 150 milliós segítséget jelent – mondta Varga Mihály, hozzátéve: ebből a forrásból új eszközöket tudnak vásárolni, bővíthetik kapacitásaikat.

A gazdaság újraindítását minden olyan beruházás segíti, amely munkahelyeket, exportlehetőségeket jelent, ezért a támogatások kifizetését gyorsított eljárással megkezdték - közölte a pénzügyminiszter. (MTI)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS