Ön is javíthatta a gumiabroncs eladási statisztikát

2019. 01. 19., 15:00

Minden eddiginél több, összesen 3,1 millió darab gumiabroncsot értékesítettek Magyarországon a gyártói képviseletek a gumiabroncs nagy- és kiskereskedőknek, ami 9,7 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest.

A Magyar Gumiabroncs Szövetség adatai szerint 2018-ban, az Europool statisztikai kimutatásban szereplő gyártók, minden olyan járműre több gumiabroncsot értékesítettek, ami pneumatikus kerekeken közlekedik, vagyis minden gumiabroncs kategória eladásai bővültek.

A személygépkocsi gumiabroncsok értékesítése 9 százalékkal (2.420.000 db), az SUV (városi terepjáró) gumik eladásai 23 százalékkal (182.000 db), a motorkerékpár autógumik eladása 5 százalékkal (58.000 db), a kisteherautó abroncsok értékesítése pedig szintén 5 százalékkal (258.000 db) bővült.

A gumiabroncs értékesítés a gazdaság teljesítményének egyik legjobb indikátora, hiszen minden gazdasági tevékenységhez mobilitás, a mobilitáshoz pedig gumiabroncs szükséges” – mondta Hunyadi Szabolcs, a Magyar Gumiabroncs Szövetség elnöke. „A magyar gazdaság jó teljesítményét jelzi, hogy a magáncélú – személygépkocsi és motor – abroncsok értékesítésének bővülése mellett soha nem látott méretűre nőtt a nehézgépjármű gumiabroncsok értékesítése is” – tette hozzá a szövetség elnöke.

A szövetség értékesítési adatai szerint a nehézgépjárművekre való gumiabroncsok szegmensében a teherautó és autóbusz gumik értékesítésénél 21 százalékkal (180.000 db), földmunkagépekre való gumiabroncsok eladásainál 25 százalékkal (642 db), a mezőgazdasági gépekre való gumiabroncsokból pedig 12 százalékkal (16.800 db) több fogyott az egy évvel korábbi mennyiséghez képest.

A gumiabroncs-értékesítésnek évszak szerinti bontást tekintve a nyári gumik piaca 1,5 százalékkal (1.184.000 db), a téli gumik eladásai 12 százalékkal (1.565.000 db), miközben a hosszú idő után újra divatba hozott négyévszakos abroncsok eladása óriási mértékben, 48 százalékkal (96.000 db) nőtt, igaz a szegmens részesedése még így is csak 3,5 százaléka a teljes magyarországi gumiabroncspiacnak.

A magyar abroncspiac bővüléséhez nagyban hozzájárult az újautó- és új nehézgépjármű-értékesítések növekedése, amely immár a 2008-as gazdasági válság előtti szintekre emelkedett. A legtöbb gumiabroncsot szakszervizekben, hagyományos gumiabroncs kiskereskedőknél, illetve online gumikereskedőknél vásárolták a magyar autósok és nehézgépjármű-tulajdonosok. Az értékesítési csatornák közül az internetes abroncs eladások volumene bővül a legnagyobb mértékben, itt a növekedés ismét két számjegyű volt – mondta el Hunyadi Szabolcs.

A gumiabroncsipar a magyar gazdaság egyik legdinamikusabban fejlődő ágazata. Az iparágban foglalkoztatottak száma folyamatosan nő, közvetlenül mintegy 6 ezer, közvetve pedig több mint 15 ezer fő. A Magyar Gumiabroncs Szövetség becslése szerint a magyar gumiabroncs-iparág a GDP 1,5 százalékát állítja elő. Az iparág belföldi értékesítésének és exportjának értéke tavaly már meghaladta az 528 milliárd forintot.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2022. 11. 29., 23:30
epizód: 2022 / 12   |   hossz: 24:09
Étvágygerjesztő sikertörténetet tálalunk fel a vendéglátóiparból. Az encsi Anyukám mondta titkát elsősorban nem az olaszos hangulatban, hanem a hazai alapanyagokban, a család- és vendégszeretetben kereshetjük. Dudás Szabolcs, az étterem egyik vezetője arról is beszél, hogy miként lett a főzés szeretetéből, átgondolt stratégiával, üzleti vállalkozás. A sztori 1995-ben egy olaszországi pizzakóstolós utazással kezdődött, és ma már a kiváló helyeknek járó Bib Gourmand-díjnál tart.
A bérrendezés akkor észszerű, ha a vállalkozások megmaradnak és meg tudják tartani a munkahelyeket is – mondja Perlusz László. A Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetségének főtitkára szerint a vállalkozások „jövőállóságát” nagyszabású állami programokkal lehetne biztosítani.
2022. 10. 11., 06:36
epizód: 2022 / 10   |   hossz: 21:36
A válság mélyülésével egyre nagyobb szükség lehet a KAVOSZ Zrt. által kínált Széchenyi Hitel MAX-ra, amely a mikro-, kis- és középvállalkozások számára, de még a kezdők előtt is nyitott opció – hangsúlyozta Krisán László. A KAVOSZ vezérigazgatójával tovább elemeztük a válságból kivezető európai, illetve magyarországi utakat.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS