Minden eddiginél több, összesen 3,1 millió darab gumiabroncsot értékesítettek Magyarországon a gyártói képviseletek a gumiabroncs nagy- és kiskereskedőknek, ami 9,7 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest.
A Magyar Gumiabroncs Szövetség adatai szerint 2018-ban, az Europool statisztikai kimutatásban szereplő gyártók, minden olyan járműre több gumiabroncsot értékesítettek, ami pneumatikus kerekeken közlekedik, vagyis minden gumiabroncs kategória eladásai bővültek.
A személygépkocsi gumiabroncsok értékesítése 9 százalékkal (2.420.000 db), az SUV (városi terepjáró) gumik eladásai 23 százalékkal (182.000 db), a motorkerékpár autógumik eladása 5 százalékkal (58.000 db), a kisteherautó abroncsok értékesítése pedig szintén 5 százalékkal (258.000 db) bővült.
„A gumiabroncs értékesítés a gazdaság teljesítményének egyik legjobb indikátora, hiszen minden gazdasági tevékenységhez mobilitás, a mobilitáshoz pedig gumiabroncs szükséges” – mondta Hunyadi Szabolcs, a Magyar Gumiabroncs Szövetség elnöke. „A magyar gazdaság jó teljesítményét jelzi, hogy a magáncélú – személygépkocsi és motor – abroncsok értékesítésének bővülése mellett soha nem látott méretűre nőtt a nehézgépjármű gumiabroncsok értékesítése is” – tette hozzá a szövetség elnöke.
A szövetség értékesítési adatai szerint a nehézgépjárművekre való gumiabroncsok szegmensében a teherautó és autóbusz gumik értékesítésénél 21 százalékkal (180.000 db), földmunkagépekre való gumiabroncsok eladásainál 25 százalékkal (642 db), a mezőgazdasági gépekre való gumiabroncsokból pedig 12 százalékkal (16.800 db) több fogyott az egy évvel korábbi mennyiséghez képest.
A gumiabroncs-értékesítésnek évszak szerinti bontást tekintve a nyári gumik piaca 1,5 százalékkal (1.184.000 db), a téli gumik eladásai 12 százalékkal (1.565.000 db), miközben a hosszú idő után újra divatba hozott négyévszakos abroncsok eladása óriási mértékben, 48 százalékkal (96.000 db) nőtt, igaz a szegmens részesedése még így is csak 3,5 százaléka a teljes magyarországi gumiabroncspiacnak.
„A magyar abroncspiac bővüléséhez nagyban hozzájárult az újautó- és új nehézgépjármű-értékesítések növekedése, amely immár a 2008-as gazdasági válság előtti szintekre emelkedett. A legtöbb gumiabroncsot szakszervizekben, hagyományos gumiabroncs kiskereskedőknél, illetve online gumikereskedőknél vásárolták a magyar autósok és nehézgépjármű-tulajdonosok. Az értékesítési csatornák közül az internetes abroncs eladások volumene bővül a legnagyobb mértékben, itt a növekedés ismét két számjegyű volt” – mondta el Hunyadi Szabolcs.
A gumiabroncsipar a magyar gazdaság egyik legdinamikusabban fejlődő ágazata. Az iparágban foglalkoztatottak száma folyamatosan nő, közvetlenül mintegy 6 ezer, közvetve pedig több mint 15 ezer fő. A Magyar Gumiabroncs Szövetség becslése szerint a magyar gumiabroncs-iparág a GDP 1,5 százalékát állítja elő. Az iparág belföldi értékesítésének és exportjának értéke tavaly már meghaladta az 528 milliárd forintot.
Sikeresen megtartotta két Michelin-csillagos minősítését a tatai Platán és a budapesti Stand étterem, további nyolc vendéglátóhely pedig (köztük egy újonnan) egy Michelin-csillagot nyert el idén.
A tartály legösszetettebb formájú csonkzónái elkészültek; a csonkgyűrűk és a további fő elemek egyenként elvégzett minőségügyi átvétele után azok további megmunkálására és a tartály összeállítására az AEM-Technologies volgodonszki gyárában kerül sor.