Nyílt bankolás: a K&H megnyitja a tesztkörnyezetet és a fejlesztői portált

2019. 03. 04., 19:55

A K&H Magyarországon az elsők között megnyitotta a második pénzforgalmi irányelvvel összhangban (PSD2) az új típusú szolgáltatók számára hozzáférést biztosító K&H fejlesztői portált és tesztkörnyezetet.

A portál célja, hogy segítsen eligazodni a kifejezetten banki adatok lekérdezésére, fizetés kezdeményezésre kialakított nyílt interfészen (API), valamint támogatást nyújtson a harmadik felek számára a fejlesztés időtartama alatt. A digitalizáció és az innováció a K&H üzleti stratégiájának egyik sarokköve.

Az elkövetkező évek gyökeres változásokat hoznak a pénzforgalmi szolgáltatások terén. AZ EU irányelveknek megfelelően a bankok kötelesek lehetővé tenni az azt engedélyező ügyfelek számára, hogy online módon elérhető folyószámláról történő átutalások esetén harmadik fél szolgáltatásait vegyék igénybe, továbbá a számlainformációkat összegyűjtő, és prezentáló harmadik felek számára, térítésmentesen elérhetővé kell tenniük az ügyfelek online folyószámláira vonatkozó számlainformációkat (így a számlaegyenleg- és pénzforgalmi tranzakciós adatokat). Az EU hosszabb távon azt várja ezektől az intézkedésektől, hogy ösztönözni fogják a versenyt és az innovációt a pénzintézeti szektorban.

A szóban forgó harmadik felek lehetnek más bankok vagy nem banki szereplők (például fintech cégek, kiskereskedők és technológiai vállalatok). Az ügyfelek kifejezett engedélye birtokában az ilyen harmadik felek fizetést kezdeményezhetnek, számlainformációt gyűjthetnek és jeleníthetnek meg a számlatulajdonos ügyfél részére, ezáltal versenyt teremtve az ugyanilyen célt szolgáló elektronikus és mobil banki megoldásoknak. Az őket erre majd felhatalmazó K&H ügyfelek érdekében a K&H a nála vezetett bankszámláikhoz való pénzforgalmi és információs célú hozzáférést egy erre a célra létrehozott, un. dedikált, nyílt interfészen (K&H open API – application programming interface) fogja biztosítani.

Mindezek megvalósítása érdekében a K&H Magyarországon az elsők között 2019. február 28-án megnyitotta a második pénzforgalmi irányelv (PSD2) által meghatározott, az új típusú szolgáltatók számára a tesztkörnyezetet és fejlesztői portált.  A portált a PSD2 irányelvvel összhangban és a nemzetközi sztenderdeknek megfelelően angol nyelven alakították ki. A portál célja, hogy segítsen eligazodni a kifejezetten banki adatok lekérdezésére, fizetés kezdeményezésre kialakított nyílt interfészen harmadik felek számára, valamint támogatást nyújtson nekik a fejlesztés időtartama alatt. A tesztkörnyezet hozzáférése regisztráció köteles.

„A nyílt bankolás komoly hatással lesz az életünkre, és vezető pénzügyi szolgáltatóként természetes, hogy a K&H minél előbb meg kívánja ragadni az új irányelvben rejlő lehetőségeket, és biztosítani szeretné, hogy ügyfelei könnyen és gördülékenyen tudjanak élni ennek lehetőségeivel. A tesztkörnyezetnek az elsők közötti megnyitásával nagy lépést tettünk a 2019. szeptemberi PSD2 éles indulásának való megfelelés felé. A további közös innováció érdekében nyitottak vagyunk az együttműködésre más piaci szereplőkkel, legyen szó akár fintech vállalatokról, akár más pénzügyi szolgáltatókról. Már jelenleg is aktívan dolgozunk együtt fintech cégekkel, valamint a pénzügyi szektorban, és azon kívül működő harmadik fél partnerekkel. Számunkra ez természetes, mindennapi jelenség, hisz üzleti stratégiánk egyik sarokköve a digitalizáció és az innováció. Ezt jól példázza az elmúlt években bevezetett számos új szolgáltatásunk, a mobilbank, a mobiltárca vagy a robotvezérelt, teljes mértékben online személyi kölcsön, csak hogy a nagyközönség által is legismertebbeket emeljem ki” – ismertette ebből az alkalomból Németh Balázs, a K&H Operáció, technológiák és lakossági hitelkezelési divízió vezetője.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a neobankok és a nemzetközi trendek azt erősítik, hogy a mikro-, kis- és középvállalkozások vezetői ne pénzügyi operatív teendőkbe öljék a drága idejüket ahelyett, amihez igazán értenek, az ehhez szükség digitális megoldások hazánkban még nem vagy csak ritkán hozzáférhetőek. Lemák Gábor, a FinTechShow-t szervező FinTech Group társalapítója ezért tartja fontosnak, hogy a rendezvényükön megvizsgálhatják: ki, hogyan és mit tehet azért, hogy a mikrovállalkozások és kkv-k pénzügyei sokkal egyszerűbben intézhetőek legyenek. Rá is mutatott néhány olyan digitális gyakorlatra, ami kellően jövőbe mutató ahhoz, hogy a hazai vállalkozások is alkalmazzák végre.
A vendéglátóipari vezetők részéről a feladatok delegálásának hiánya az egyik legsúlyosabb probléma, ami miatt nehezen áll talpra az ágazat a COVID utáni években. Továbbra is érezteti hatását, hogy a pandémia szétverte a jól kialakult szakmai közösségeket, a vendéglátósok már nem vagy alig járnak össze eszmecserére és a tudás átadására, amiből pedig kölcsönösen, mindenki profitálhatna. Persze erre a helyzetre is van megoldás: hozzá kell látni a céges mikroközösségek, aztán a nagyobb együttműködések felépítéséhez – osztotta meg a BizniszPlusz csatornával Gréczi Szilárd, a Skill Trade operatív és projektmenedzsere.
A legtöbb munkavállaló nem díjazná, ha a home office határait szűkebbre szabná a munkahelyük, de a felük csak emiatt azért nem mondana fel – legalábbis rögtön. A cégek nem kapkodnak a keretek módosításával, amit valószínűleg jól tesznek, pedig az alkalmazottakat aligha érné váratlanul. Milyen arányban morzsolódnának le a dolgozók a távmunka elvételével? Milyen előnyeit és hátrányait érzik a pandémiából örökölt gyakorlatnak napjainkban? A Profession.hu felmérte, Dencső Blanka piackutatási és üzletfejlesztési szakértő pedig összefoglalta, mire érdemes számítani home office fronton a közeljövőben.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS