Az önvezető autók bevezetésének kutatási rangsorában harminc országból Magyarország a 25. helyen szerepel.
Magyarország idén a KPMG által vizsgált 30 országból a 25. helyet kapta meg, míg 2019-ben 21. volt a 25-ből az önvezető autókkal foglalkozó kutatásban – írja a Computerworld.
Négy területet vizsgáltak: a szabályozói környezetet, a technológiai és innovációs környezetet, az infrastruktúra kialakítását és a fogyasztói hozzáállást. Kiemelkedik a távol-keleti régió előretörése: Dél-Korea a 12. helyről az előkelő 7. helyre ugrott, míg a szoros versenyben Szingapúr vette át az első helyet, Hollandiát szorítva maga mögé a második helyre.
Az önvezető autózás területén itthon nem csak a Magyarországon jelenlévő autómárkák és beszállítóik aktívak (Bosch, Continental, Knorr-Bremse, ThyssenKrupp), hanem számos független magyar intézmény és vállalkozás is.
Zalaegerszegen épült tesztpálya, ahol egy Smart City Zone nevű városi szimulációs környezet ad lehetőséget az önvezető autók tesztelésére, valamint a kapcsolódó töltési és kommunikációs infrastruktúra fejlesztéseinek demonstrálására, köztük a Magyar Telekom és a T-Systems jóvoltából az 5G tesztelésére is.
Magyarország elsősorban kínálati oldalon tud majd eredményeket elérni a járműipar és a telekommunikáció metszetét adó új technológiák fejlesztési helyszíneként, beszállítójaként. A felhasználói oldalon viszont nem várható, hogy húzóerőt képviseljen a magyar piac.
Sikeresen megtartotta két Michelin-csillagos minősítését a tatai Platán és a budapesti Stand étterem, további nyolc vendéglátóhely pedig (köztük egy újonnan) egy Michelin-csillagot nyert el idén.
Az előadások több mint negyede a Paks II. atomerőmű-projekttel foglalkozott a Budapesten megrendezett Nukleáris Technikai Szimpóziumon.