Huszonhat magyar kiállító mutatkozik be az Agrármarketing Centrum (AMC) három standján a SIAL Párizs élelmiszeripari szakkiállításon, ahol a leginnovatívabb termékek versenyébe négy magyar készítményt is beválogattak.
A kétévente megrendezett, csaknem 7500 kiállítót vonzó szakmai találkozónak október 19–23. között Párizs ad otthont. Az AMC tájékoztatása szerint idén négy magyar terméket is beválogattak az „Innovation Awards” versenybe.
A válogatásban szerepel a Panarini Kft. magyar tenyésztésű afrikai harcsából, illetve tokhalból, különleges eljárással készült halchips csemegéje, a Grapoila Kft. sárgabarackmagliszt alapú csokoládéja, valamint a Nobilis Zrt. két terméke: a gyömbéres ízesítésű almaszirom és a kurkumás, citromos, étcsokoládéba mártott mandula.
A magyar termékek iránt érdeklődő beszerzők találhatnak még hagyományos összetevőkből álló, de egy gyártástechnológiai újítás miatt három perc alatt kifőzhető száraztésztát, háziállatok számára összeállított hidegen sajtolt olajkeveréket, valamint a gyógyteakeverékeket, mézeket, péksüteményeket és konzerveket is. A fagyasztott termékek forgalmazói külön standon mutatkoznak be, itt a különböző mélyhűtött zöldségek és gyümölcsök mellett nyúlhúsból, pulykahúsból készült termékeket, valamint félkész, mélyhűtött gombócokat is kínálnak. (MTI)
További részletek az AMC oldalán, ahol a magyar termékkatalógus is elérhető.
A globális értékláncok megroppanásához és teljes átszervezéséhez vezethet a vámok újabb korszakának beköszönte a világgazdaságban, azonban a beruházásösztönzésnek ebben az új helyzetben is bőven maradt mozgástere – írja friss bejegyzésében Joó István kormánybiztos, a HIPA Nemzeti Befektetési Ügynökség vezérigazgatója.
A kormány felmentést kért a Paks II. beruházás számára az előző amerikai adminisztráció által „politikai bosszúból” meghozott szankciók alól, amelyek nehezítik a beruházás előrehaladását – tájékoztatott Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter.