Huszonhat magyar kiállító mutatkozik be az Agrármarketing Centrum (AMC) három standján a SIAL Párizs élelmiszeripari szakkiállításon, ahol a leginnovatívabb termékek versenyébe négy magyar készítményt is beválogattak.
A kétévente megrendezett, csaknem 7500 kiállítót vonzó szakmai találkozónak október 19–23. között Párizs ad otthont. Az AMC tájékoztatása szerint idén négy magyar terméket is beválogattak az „Innovation Awards” versenybe.
A válogatásban szerepel a Panarini Kft. magyar tenyésztésű afrikai harcsából, illetve tokhalból, különleges eljárással készült halchips csemegéje, a Grapoila Kft. sárgabarackmagliszt alapú csokoládéja, valamint a Nobilis Zrt. két terméke: a gyömbéres ízesítésű almaszirom és a kurkumás, citromos, étcsokoládéba mártott mandula.
A magyar termékek iránt érdeklődő beszerzők találhatnak még hagyományos összetevőkből álló, de egy gyártástechnológiai újítás miatt három perc alatt kifőzhető száraztésztát, háziállatok számára összeállított hidegen sajtolt olajkeveréket, valamint a gyógyteakeverékeket, mézeket, péksüteményeket és konzerveket is. A fagyasztott termékek forgalmazói külön standon mutatkoznak be, itt a különböző mélyhűtött zöldségek és gyümölcsök mellett nyúlhúsból, pulykahúsból készült termékeket, valamint félkész, mélyhűtött gombócokat is kínálnak. (MTI)
További részletek az AMC oldalán, ahol a magyar termékkatalógus is elérhető.
Idén már ötödik alkalommal rendezték meg Az Év Szaloncukra versenyt, amin az összes hazai szaloncukrokat gyártó cukrászda és gyártó szaloncukrai ringbe szállhattak.
Az előadások több mint negyede a Paks II. atomerőmű-projekttel foglalkozott a Budapesten megrendezett Nukleáris Technikai Szimpóziumon.