Ismét piacvezető a prémium személyautók értékesítésében a Mercedes-Benz

2020. 02. 26., 17:30

A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. 2019-ben újabb sikeres évet zárt: mintegy 190 ezer személygépkocsit gyártottak Kecskeméten, amellyel mintegy 3,7 milliárd eurós nettó árbevételt ért el a vállalat.

Reinhard Münster, a Mercedes-Benz Hungária Kft. ügyvezető igazgatója (a fotón) elmondta, hogy a cég 2019-es, 113,16 milliárd forintos árbevételével 4,2 százalékos növekedést ért el 2018-hoz képest.

A személyautó üzletág a Datahouse hivatalos regisztrációs adatai szerint 2019-ben 4503 Mercedes-Benz személygépjárművet értékesített, ezzel már negyedik éve vezeti a prémium szegmens eladásait Magyarországon. Kiemelkedő eredményt értek el az AMG modellek, amelyek a teljes eladás több mint tíz százalékát tették ki.

A Kecskeméten gyártott kompakt autók eladása dinamikusan nőtt: tavaly az A-osztály, a CLA és a CLA Shooting Brake modellekből összesen 830 darabot értékesítettek, ami 48 százalékos növekedést jelent 2018-hoz képest. Legnagyobb számban az E-osztály limuzin változatát értékesítették tavaly, összesen 574 darabot. A SUV kategóriába tartozott a teljes értékesítés több mint egyharmada, 1530 darab. 200-ra nőtt a teljesen elektromos és plug-in hibrid modellek eladása, amely 68 százalékos növekedést jelent 2018-hoz képest.

A kishaszonjárművek üzletág 16 százalékos növekedéssel zárta az elmúlt évet. A húzómodell tavaly is a Sprinter volt, a Datahouse hivatalos regisztrációs adatai szerint a megújult változatából 676 darabot, 2018-hoz képest 19 százalékkal többet adtak el.

Mercedes-Benz nagyhaszonjárműből 588 került a magyar utakra. A Magyarországon jelentős visszaesést mutató szegmensben a Mercedes-Benz megerősítette pozícióját, piaci részesedését 10 százalékról 11,5 százalékra növelte 2018-ról 2019-re.

Az after sales üzletág 7,7 százalékot nőtt; összesen 21 szerződéses partnerrel dolgozott tavaly, amelyek 18 értékesítési ponton és 31 szervizben várták az ügyfeleket – összesen 1360 munkatárssal.

A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. tovább erősítette a magyar gazdaságban betöltött szerepét. Termelési és pénzügyi eredményei alapján a járműgyártó vállalat továbbra is Magyarország gazdaságának egyik meghatározó szereplője, és a régió egyik legnagyobb foglalkoztatója.

Az autógyártó, az előző üzleti évekhez hasonlóan, ismét sikeres évet zárt: 2019-ben mintegy 190.000 kompakt autó gurult le a kecskeméti gyártószalagokról, amellyel mintegy 3,7 milliárd eurós nettó árbevételt ért el a vállalat. Ez az eredmény a 2018-ban elért csaknem 3,6 milliárd eurós árbevételhez képest mintegy 2,7 százalékos növekedést jelent.

A kecskeméti gyár ezzel nemcsak hazánkban, hanem a Mercedes-Benz Cars globális gyártási hálózatában is tovább növelte jelentőségét. A gyár úttörő szerepet tölt be olyan, új gyártástechnológiák alkalmazásában és tesztelésében, amelyeket a sikeres tesztidőszakot követően később a termelési hálózat más telephelyei is átvesznek és alkalmaznak.

A rugalmas és hatékony termelésnek köszönhetően a Mercedes-Benz kecskeméti gyárában 2019-ben három alkalommal is sikeresen indították el az egymást követő új kompakt modellek sorozatgyártását. Februárban az újgenerációs CLA Coupé első sorozatgyártott példánya gördült le a gyártószalagról, amelyet rövid időn belül, júniusban testvérmodellje, az új CLA Shooting Brake követett. 2019 őszén a kecskeméti gyárban egy éven belül harmadszor indult el sikeres sorozatgyártás, amikor egyszerre hagyták el a gyártósort a kecskeméti kompakt modellek Mercedes-AMG Performance csúcsverziójának első példányai. Ez a háromféle modell is kizárólag a kecskeméti gyárban készül a világ piacai számára.

Christian Wolff, a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. ügyvezető igazgatója a sajtótájékoztatón elmondta, hogy sem a 2019-es év termelési és a pénzügyi eredményei, sem pedig a modellpaletta szinte teljes megújulása nem lett volna megvalósítható a gyár elkötelezett, motivált és hozzáértő csapata nélkül.

A kecskeméti telephely vezetője arról is beszámolt, hogy a gyár a környezet- és klímavédelem, valamint a fenntarthatóság területén tett erőfeszítései alapján a közelmúltban elnyerte a Daimler Environmental Leadership Award (ELA) nemzetközi versenyének első díját.

A kecskeméti gyár hozzájárul annak a konszernszintű, Ambition2039 elnevezésű stratégiának a megvalósításához, amelyben a Mercedes-Benz azt tűzte ki célul, hogy kevesebb, mint 20 év alatt szén-dioxid semlegessé tegye új személyautóinak flottáját.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A hazai utasbiztosítási piac egyik legalapvetőbb problémáinak egyike az, hogy az ügyfelek még mindig túl sokat akarnak spórolni rajta, holott a nyaralás költségének csak elhanyagolható töredékét teszi ki – hívta fel a figyelmet a PBA Insura Zrt. vezérigazgatója. Dr. Kozma Gábor jelezte: a legolcsóbb és az 1–2 ezer forinttal többért kötött prémium biztosítás szolgáltatásai között óriási különbség tátong, és erre az utolsó pillanatban – mert bizony akkor kötjük – már nem biztos, hogy felfigyelünk.
Női pék, cukrász, kaviárszakértő is helyet kapott a rendezvény nagyszínpadán, hogy a fő téma, a „női energiák” mentén bemutassák a művészi szintre emelt szakmájukat. Nemes Richárd főszervező elárulja, hogy hogyan lehet még fenntarthatóbban működtetni egy műfajából adódóan sok hulladékkal járó gasztronómiai rendezvényt vagy milyen egyszerű ételekkel tudnak nagyot alkotni a Gourmet Fesztiválon bemutatkozó konyhák mesterei. Ha mindez nem lenne elég, kifejti, hogy a fine dining milyen vonásokkal ruházta fel a magyar vendéglátást az utóbbi pár évben és például hogyan lehet „veganizálni” megszokott fogásokat, amelyek ettől csak még jobbak lesznek! Vigyázat, étvágygerjesztő epizód!
Miközben a világ e-személyautó gyártói egyre élesedő versenyt vívnak a vásárlók kegyeiért, nem szabad elfelejteni, hogy a közlekedés károsanyag-kibocsátásának jelentős részéért a teherfuvarozás felel. Egyre több középtávú áruszállítást és utolsó mérföldes kézbesítést kiszolgáló depó elektrifikálja a járműflottáját és alakít ki hozzá megfelelő infrastruktúrát, ám nagyon nem mindegy, hogy az üzemeltetés mennyire tud hatékony és gazdaságos lenni – mutat rá ebben az epizódban Négyesi Szilárd, a Siemens Zrt. szakértője.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS