Néhány óra alatt képes önvezető megoldásokat fejleszteni a Continental és az NVIDIA számítógépes klasztere. Ha szükséges, felhőalapú megoldásokkal bővíthetik a számítási és a tárolási kapacitást.
A mai járművek vezetéstámogató rendszerei mesterséges intelligenciára alapuló algoritmusok segítségével döntenek. A nyers adatokat valós időben dolgozzák fel intelligens rendszerek, hogy átlátható modellt hozzanak létre a jármű környezetéről, és stratégiát dolgozzanak ki az interakcióról – írja a Computerworld.
Mesterséges neurális hálózatok valósítják meg, hogy a gép tapasztalatok alapján tanuljon, és új információkat kössön össze a meglévőkkel.
A Continental budapesti mesterségesintelligencia-fejlesztő központját ez év eleje óta a németországi Frankfurt am Mainban működő adatközpont szolgálja ki számítási és tárolási kapacitással. A szuperszámítógépet a Top 500-as listán az autóipar legnagyobb rendszerei között tartják számon.
A neurális hálók tanításához felhasznált adatok főként a Continental tesztjármű-flottájából származnak. Ezek a járművek 15 ezer tesztkilométert tesznek meg naponta, miközben körülbelül 100 terabájtnyi adatot gyűjtenek, ami 50 ezer órányi filmnek felelne meg. A rögzített adatokat már fel lehet használni új rendszerek tanításához ismételt lejátszással.
Sikeresen megtartotta két Michelin-csillagos minősítését a tatai Platán és a budapesti Stand étterem, további nyolc vendéglátóhely pedig (köztük egy újonnan) egy Michelin-csillagot nyert el idén.
Az előadások több mint negyede a Paks II. atomerőmű-projekttel foglalkozott a Budapesten megrendezett Nukleáris Technikai Szimpóziumon.