Idén is elindítja a StartupHER női vállalkozói programot a Hiventures

2020. 03. 05., 14:30

A Hiventures idén második alkalommal indítja el a StartupHER női vállalkozói programot. Az alapkezelő különösen fontosnak tartja, hogy lehetőséget biztosítson a hölgyeknek innovatív ötleteik megvalósítására.

A tőkebefektető társaság portfóliójában is rendkívül alacsony a nők száma, a 258 startup közül 5 olyan van, amelyben kizárólag hölgyek tevékenykednek. Ha azt vizsgáljuk, hogy mekkora azon társaságok aránya, amelyeket nők és férfiak közösen alapítottak, egy árnyalatnyival jobb a helyzet, hiszen 78 ilyen vállalkozást találhatunk. A cégalapítók csoportjának nemek szerinti összetételét elemezve pedig azt láthatjuk, hogy a Hiventures által segített 692 cégalapítónak mindössze 13,3 százaléka hölgy.

„Büszkék vagyunk a tavalyi év sikereire, ugyanis több mint 400 csapatot tudtunk aktivitásra bírni, a női vállalkozók kérdését azonban továbbra is kiemelt témaként kezeljük. Idén újra elindítjuk a StartupHER női vállalkozói programot és bízunk benne, hogy még több olyan innovatív ötlet érkezik, amelyet később az inkubációs portfóliónkba kísérhetünk a 15 millió forintos befektetésért”mondta Katona Bence, a Hiventures vezérigazgatója.

A StartupHER 2.0 hivatalosan 2020. március 5-én indul, amelyre április 17-ig jelentkezhetnek a startupoknál dolgozó, saját vállalkozást működtető vagy annak beindításán még csak gondolkodó nők, és azok, akik vezetői ambíciókat dédelgetnek, vagy épp hosszabb szünet után gondolkodnak az újrakezdésen.

A jelentkezés egy rövid regisztrációs lap kitöltésével lehetséges a következő linken: www.startupher.hiventures.hu

A beérkezett projektek először előszűrésen esnek át, majd a szerencsések részt vehetnek az ingyenes, kétszer egynapos bootcampen. Az interaktív előadásokon a szakértők igyekeznek minden olyan hasznos ismerettel felvértezni a csapatokat (például üzleti modell megalkotása, pénzügyi tervezés), amelyek szükségesek ahhoz, hogy a hölgyek vállalkozási ötletük megvalósításához – miután a Hiventures zsűrije előtt bemutatták innovatív megoldásukat – elnyerjék a Hiventures 15 millió forintos inkubációs befektetését is.

A Demo Day-t megelőzően a startupok fejlődését 10 elismert női mentor is segíti: D. Tóth Kriszta, a WMN.hu alapítója, Liptay Gabriella, a KMPG marketing és kommunikációs igazgatója, Szentkuti Gabriella, a Vodafone Magyarország lakossági értékesítési és operációs vezérigazgató-helyettese, Kende-Hofherr Krisztina a TMC Management vezetője, Dr. Mihalik Zsuzsa, az AYCM alapítója, Niszkács Anna, a Gerbeaud Gasztronómiai Kft. ügyvezető igazgatója, Saás Petra a Fruccola alapítója, Kádár-Papp Nóra, a Gyerünk, anyukám! alapítója, Szalai Nóra, az 5 perc angol alapítója, valamint Samu Tímea a JCDecaux vezérigazgatója. A mentorok egy-egy csapat működésébe igyekeznek mélyebben is belelátni és a konzultáció alkalmával, saját tapasztalatukkal segíteni a javítandó területeken.

Nemcsak Magyarországon, hanem globálisan is aktuális téma a női vállalkozók helyzete, amelyet számos kutatás és cikk elemez. A Boston Consulting Group 2019-es kutatásából kiderül, hogy a férfiak és nők között még mindig egyenlőtlenség van a vállalkozói szférában. Ha ezt sikerülne megszűntetni, az akár 3-6 százalékos emelkedést is jelenthetne a globális GDP-ben, azaz összesen 2,5-5 trillio dolláros növekedéssel lehetne számolni.  

Egy évvel korábban a Boston Consulting Group a MassChallenge globális akcelerátor hálózat segítségét hívta egy kutatásban, amely megállapította, hogy a nők által alapított startupok fele annyi induló befektetést kapnak, mint a férfi alapítású cégek. Ennek ellenére előbbiek minden egyes befektetett dollár után több mint kétszer akkora bevételt termelnek.

A BCG egyik partnerének nyilatkozata szerint 10 kockázati tőkebefektető közül 9 férfi, a férfiak pedig egyszerűbben megértik a férfiak prezentációit, mint a nőkét. A hölgyek sokkal kozervatívabban ítélik meg cégük kilátásait, és így kevesebb pénzt is kérnek a potenciális befektetőtől, valamint a pitchüket is inkább termékfókusszal, mint megtérülés fókusszal tarják.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024-04-14 22:30:00
A Napenergia Plusz program folytatása mellett még az idén pályázatot írnak ki azok számára, akik a korábbi elszámolás mellett telepítettek napelemet, ám kiestek a tízéves szaldós időszakból – jelentette be az energiaügyi miniszter.
2024-04-13 13:10:00
Már nem az energia- vagy az alapanyagárak jelentik a fő nehézséget a hazai családi vállalatok számára. Az egyelőre még mérsékelten növekvő bevétel-várakozások mellett a magas infláció és a növekvő bérek kifizetése jelent egyre nagyobb kihívást – erről számoltak be a cégek a K&H családi vállalatok klub alkalmával.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Az egészségpénztári befizetések ugyan nem a legelsők a fontossági sorrendben, amire félre akarunk tenni, de előkelő helyre kúsztak fel az utóbbi években Magyarországon. Annak ellenére, hogy milyen kedvező – és a közhiedelemmel ellentétben elérhető – megoldásokat nyújtanak a magáncélú megtakarítások, a magyar társadalom iszonyatos összeget fizet ki zsebből a magánegészségügyben. Dr. Kravalik Gábor, az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetségének elnöke az ÖPOSZ legutóbbi közvélemény-kutatási eredményei nyomán vázolja honfitársaink hozzáállását a kérdéshez és egyértelmű választ ad rá, hogy hogyan járhatnánk jobban, ha tudatosabban tennénk félre. Fontos: akár havi párezer forintnak is van értelme, sőt!
A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.
2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS