Ennyit spórolhat, ha automatikus a call centere

2018. 11. 13., 13:00

Egy telefonhívás kezelésének költsége egy hagyományos call centerben átlagosan 390 és 690 forint között mozog. Az automatizált hívások ennek töredékébe, 25-50 forintba kerülnek – derül ki az Arenim Technologies piaci szereplők bevonásával végzett számításából.

Új fejezetet nyit a call center szolgáltatások történetében az automatizáció, amellyel jelentős mértékű költséghatékonyságot érhetnek el a telefonközpontokat működtető vállalatok.

A stockholmi székhelyű, magyar alapítású Arenim Technologies piaci szereplők bevonásával készített számítása szerint az automatizációval a tizedére csökkenthető az ügyfélszolgálatokra beérkező telefonhívások kezelésének költsége: amíg egy hívás a hagyományos call centerekben átlagosan 390-690 forint, szemben az automata (önkiszolgáló) call centerek 25-50 forintos költségével.

Úgy látjuk, az automatizáció nem egyszerűen jó üzleti lehetőség a magyar call centerek számára, hanem valóságos kényszer, amit a munkaerőpiaci folyamatok teremtettek az elmúlt években. Ha üzleti lehetőségről beszélünk, a kérdés leginkább az, hogy ki milyen gyorsan lépi meg ezt a váltást, illetve hogy milyen célra használja fel a költségkülönbözetből származó többletforrást” – értékelte a számítás eredményeit Kun Szabolcs, az Arenim Technologies ügyvezető igazgatója.

Különböző piaci elemzések szerint akár több ezer embert is fel tudnának szívni a különböző ügyfélszolgálatok és call centerek a munkaerő-piacról. A szolgáltatók egyre nehezebben és lassabban tudják pótolni a munkatársakat, ráadásul a humánerőforrás-szakemberek véleménye szerint a jelentkezők alkalmasságában, felkészültségében is egyre nagyobb hiányosságok mutatkoznak.

Ezek együttesen exponenciális mértékben növelték meg a toborzási költségeket az elmúlt években, helyzetet pedig tovább élesítette tavaly lezajlott általános bérkorrekció is, amelynek eredményeként 4-26 százalékos volt a bérköltség-növekedés a szolgáltatási szektorban.

Az Arenim Technologies fejlesztői kiemelték, hogy a költséghatékonyságon túlmutatóan az automata és önkiszolgáló call centerek előnye, hogy a hét minden napján, 0-24 órában használhatóak. Hibamentes működésre képesek, a teljesítményüket olyan tényezők sem befolyásolják, mint a hagyományos call centerek esetében a betegszabadság. Mindezt a megoldás nyelvi motorjának függvényében akár 25 nyelven, földrajzi korlátok nélkül képes nyújtani.

Számos cikk született arról az utóbbi években, hogy az automatizáció munkahelyek megszűnésével fenyeget, a helyzet azonban sokkal pozitívabb a hatásvadász cikkek sötét próféciáknál. Egyrészt az automata rendszerek teljes egészében soha nem fogják tudni helyettesíteni az emberi erőforrást, mivel azok elsősorban az alacsony hozzáadott-értékű munkafolyamatok hatékonyabbá és eredményesebbé tételére alkalmasak. Másrészt a hatékonyságnyereség ebben a kiélezett munkaerő-piaci helyzetben kiváló lehetőséget ad a vállalatok számára arra, hogy az elkötelezett, ám alacsony hozzáadott-értékű munkát végző munkatársaikat tovább képezzék és magasabb hozzáadott értékű feladatok végzésére emeljék ki a call centerből, ami mind az ügyfélszolgálatosok, mind a vállalatok számára komoly értéket teremthet a jövőben” – mondta Kun Szabolcs.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2023. 03. 22., 13:09
Vezetői stílusom szerves része a folyamatos és drasztikusan őszinte visszajelzés, de ezt nagyon szépen be tudom csomagolni – mondta az Üzletemnek Hortobágyi László, a Nova Human Resource Kft. új üzletágának igazgatója.
2023. 03. 14., 13:43
Tíz év alatt sikerült egy marginális szereplőnek számító magyar kisvállalatból Magyarország elsőszámú fejvadász cégét felépíteni – mondta az Üzletemnek dr. Molontay Patrik, a HumanField Vezető- és Specialistakiválasztó Kft. ügyvezető igazgatója és Executive-üzletágvezetője.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2023. 03. 26., 23:45
epizód: 2023 / 3   |   hossz: 19:51
Mi kerül akár több tízmillió forintba egy nagy teljesítményű hangsugárzón és miben különbözik a hagyományos értelemben vett hangfalaktól? Hogyan lehetséges, hogy nem vastagabb egy faliképnél, mégis úgy szólaltat meg analóg és digitális zenét, mint semmi más? A világhír felé haladó márka sztoriját Kiss Imre, a Popori Acoustics értékesítési és marketingvezetője mutatja be.
Miért és hogyan érdemes különbséget tenni vállalkozás és női vállalkozás között? Hogyan segítheti ez a szekció a VOSZ-on belül a hazai társas vállalkozások női vezetőit és dolgozóit? Mi az, amit egy női vállalkozás csípőből tud, de a cégeknek – még a nagyobbaknak is – még mindig tanulni kell? A szövetség legújabb szervezetét, a Női Vállalkozói Szekciót az elnök, Lakatosné Lukács Zsuzsanna mutatja be.
Mire számíthatnak a hazai vendéglátók és a szálláshely-szolgáltatók 2023-ban? Melyek az ágazat legfőbb problémái és kiugrási lehetőségei, mely régiók reménykedhetnek leginkább jó eredményekben? Hogyan támogatja a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége az ágazat szereplőit? A kérdésekre Duska Sándor, az Idegenforgalmi, Szálláshely-szolgáltatók és Vendéglátó-ipari szekció elnöke válaszol.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS