A nagyvállalati szféra is bekapcsolódik az első egyetemi startup képzésbe

2021. 06. 16., 14:30

A vállalkozói utánpótlás ösztönzésére indított hiánypótló képzéshez, a Hungarian Startup University Programhoz (HSUP) már partnerként csatlakozott az Antenna Hungária, az MVM Csoport és legújabban a Mol is, a hazai nagyvállalatok tudást, tapasztalatot és élő kapcsolatrendszert nyújtanak közvetlenül a hallgatóknak, ami induló projekteknél a legnagyobb érték – mondta Bódis József, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) felsőoktatásért, innovációért és szakképzésért felelős államtitkára a tárca szerdai közleménye szerint.

Jelenleg országszerte 21 egyetem kínálatában szerepel a HSUP e-learning képzése. A két féléves program arra hívja fel az egyetemisták figyelmét, hogy egy-egy innovatív ötletet bárki képes lehet vállalkozássá fejleszteni. A megoldásközpontú gondolkodás elsajátítása pedig nemcsak a cégvezetésben, hanem a mindennapi kihívások kezelésében is sikeressé teheti a fiatalokat. A HSUP első félévének tapasztalatai alapján elmondható, hogy a program beváltja a hozzá fűzött reményeket: a hallgatók mellett a csatlakozó partnerszervezetek is nagy lehetőséget látnak benne.

A közleményben Kölkedi Krisztián, a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal (NKFIH) főosztályvezetője elmondta, a HSUP program olyan élő, dinamikus ökoszisztémát alapoz meg, ahol a piaci szereplők, kkv-k, nagyvállalatok, inkubátorok, üzleti angyalok, tőkealapok az egyetemi hallgatókkal és a szakmai mentorokkal közösen dolgoznak, tanulnak és hoznak létre valami egészen újat. A nagyvállalatok és szakmai szervezetek bekapcsolódása óriási elismerés a képzés szervezőinek, és felbecsülhetetlen érték a hallgatóknak.

A program szakmai támogatójaként az NKFIH célja, hogy évről évre bővüljön a befogadó egyetemek és a szakmai partnerek száma is. Ennek érdekében folyamatosan fejlesztik a kurzus ismeretanyagát, és aktívan toborozzák az újabb együttműködő partnereket a nagyvállalatok, szakmai szervezetek, kis- és középvállalkozások köréből. A nemrég csatlakozott Mol Nyrt. 30 országban jelen lévő magyar nagyvállalatként a hazai innováció egyik éllovasa. A cég azt vállalta, hogy Tech Transfer szervezetén keresztül ipari megvalósíthatósággal és piacra lépéssel kapcsolatos ingyenes stratégiai tanácsadást nyújt négy projektcsapatnak, a programot mentorokkal is segíti.

A HSUP partnere a magyar energetikai szektor zászlóshajója, az MVM Zrt. és a magyarországi telekommunikációs szektor meghatározó információtechnológiai szereplője, az Antenna Hungária Zrt. is. Ők szintén mentorokkal segítik a HSUP hallgatóit, akik élhetnek az MVM EDISON startup-versenyének és az Antenna Hungária pénzügyi tervezés workshopjának lehetőségeivel is. További információ a programról: https://hsup.nkfih.gov.hu oldalon található.

Fontos küldetés, hogy a középiskolákban és az egyetemeken is meghonosítsák a vállalkozásra ösztönző szemléletformálást, ahogy érdemes nyitni a piac felé is, akár vállalati képzések révén. Hosszabb távon a program legfőbb feladata, hogy Magyarországon egyre több fiatal tudjon életképes céget alapítani, működtetni, ezzel is hozzájárulva a fenntartható gazdasági növekedéshez és a munkahelyteremtéshez – fogalmazott Bódis József az ITM közleményében. (MTI)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.
2024-12-11 20:11:00
A Design Terminal és a Nemzeti Tehetség Központ szervezésében immár negyedik alkalommal indul el a START program, amely a fiatalok vállalkozóvá válását támogatja szakmai képzéssel, mentorációval és akár 3–5 millió forint értékű díjazással.
2024-12-11 19:11:25
A Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége (VOSZ), a Magyarországi Diákvállalkozások Országos Érdekképviseleti Szövetsége (DiákÉSZ), a Közérdekű Nyugdíjas Szövetkezetek Országos Érdekképviseleti Szövetsége (KÖZÉSZ), valamint az Országos Szövetkezeti Tanács (OSZT) közötti stratégiai megállapodás aláírására került sor december 11-én Budapesten a nyugdíjas foglalkoztatás országjáró fórumán.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS