A nagyvállalati szféra is bekapcsolódik az első egyetemi startup képzésbe

2021. 06. 16., 14:30

A vállalkozói utánpótlás ösztönzésére indított hiánypótló képzéshez, a Hungarian Startup University Programhoz (HSUP) már partnerként csatlakozott az Antenna Hungária, az MVM Csoport és legújabban a Mol is, a hazai nagyvállalatok tudást, tapasztalatot és élő kapcsolatrendszert nyújtanak közvetlenül a hallgatóknak, ami induló projekteknél a legnagyobb érték – mondta Bódis József, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) felsőoktatásért, innovációért és szakképzésért felelős államtitkára a tárca szerdai közleménye szerint.

Jelenleg országszerte 21 egyetem kínálatában szerepel a HSUP e-learning képzése. A két féléves program arra hívja fel az egyetemisták figyelmét, hogy egy-egy innovatív ötletet bárki képes lehet vállalkozássá fejleszteni. A megoldásközpontú gondolkodás elsajátítása pedig nemcsak a cégvezetésben, hanem a mindennapi kihívások kezelésében is sikeressé teheti a fiatalokat. A HSUP első félévének tapasztalatai alapján elmondható, hogy a program beváltja a hozzá fűzött reményeket: a hallgatók mellett a csatlakozó partnerszervezetek is nagy lehetőséget látnak benne.

A közleményben Kölkedi Krisztián, a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal (NKFIH) főosztályvezetője elmondta, a HSUP program olyan élő, dinamikus ökoszisztémát alapoz meg, ahol a piaci szereplők, kkv-k, nagyvállalatok, inkubátorok, üzleti angyalok, tőkealapok az egyetemi hallgatókkal és a szakmai mentorokkal közösen dolgoznak, tanulnak és hoznak létre valami egészen újat. A nagyvállalatok és szakmai szervezetek bekapcsolódása óriási elismerés a képzés szervezőinek, és felbecsülhetetlen érték a hallgatóknak.

A program szakmai támogatójaként az NKFIH célja, hogy évről évre bővüljön a befogadó egyetemek és a szakmai partnerek száma is. Ennek érdekében folyamatosan fejlesztik a kurzus ismeretanyagát, és aktívan toborozzák az újabb együttműködő partnereket a nagyvállalatok, szakmai szervezetek, kis- és középvállalkozások köréből. A nemrég csatlakozott Mol Nyrt. 30 országban jelen lévő magyar nagyvállalatként a hazai innováció egyik éllovasa. A cég azt vállalta, hogy Tech Transfer szervezetén keresztül ipari megvalósíthatósággal és piacra lépéssel kapcsolatos ingyenes stratégiai tanácsadást nyújt négy projektcsapatnak, a programot mentorokkal is segíti.

A HSUP partnere a magyar energetikai szektor zászlóshajója, az MVM Zrt. és a magyarországi telekommunikációs szektor meghatározó információtechnológiai szereplője, az Antenna Hungária Zrt. is. Ők szintén mentorokkal segítik a HSUP hallgatóit, akik élhetnek az MVM EDISON startup-versenyének és az Antenna Hungária pénzügyi tervezés workshopjának lehetőségeivel is. További információ a programról: https://hsup.nkfih.gov.hu oldalon található.

Fontos küldetés, hogy a középiskolákban és az egyetemeken is meghonosítsák a vállalkozásra ösztönző szemléletformálást, ahogy érdemes nyitni a piac felé is, akár vállalati képzések révén. Hosszabb távon a program legfőbb feladata, hogy Magyarországon egyre több fiatal tudjon életképes céget alapítani, működtetni, ezzel is hozzájárulva a fenntartható gazdasági növekedéshez és a munkahelyteremtéshez – fogalmazott Bódis József az ITM közleményében. (MTI)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a neobankok és a nemzetközi trendek azt erősítik, hogy a mikro-, kis- és középvállalkozások vezetői ne pénzügyi operatív teendőkbe öljék a drága idejüket ahelyett, amihez igazán értenek, az ehhez szükség digitális megoldások hazánkban még nem vagy csak ritkán hozzáférhetőek. Lemák Gábor, a FinTechShow-t szervező FinTech Group társalapítója ezért tartja fontosnak, hogy a rendezvényükön megvizsgálhatják: ki, hogyan és mit tehet azért, hogy a mikrovállalkozások és kkv-k pénzügyei sokkal egyszerűbben intézhetőek legyenek. Rá is mutatott néhány olyan digitális gyakorlatra, ami kellően jövőbe mutató ahhoz, hogy a hazai vállalkozások is alkalmazzák végre.
A vendéglátóipari vezetők részéről a feladatok delegálásának hiánya az egyik legsúlyosabb probléma, ami miatt nehezen áll talpra az ágazat a COVID utáni években. Továbbra is érezteti hatását, hogy a pandémia szétverte a jól kialakult szakmai közösségeket, a vendéglátósok már nem vagy alig járnak össze eszmecserére és a tudás átadására, amiből pedig kölcsönösen, mindenki profitálhatna. Persze erre a helyzetre is van megoldás: hozzá kell látni a céges mikroközösségek, aztán a nagyobb együttműködések felépítéséhez – osztotta meg a BizniszPlusz csatornával Gréczi Szilárd, a Skill Trade operatív és projektmenedzsere.
A legtöbb munkavállaló nem díjazná, ha a home office határait szűkebbre szabná a munkahelyük, de a felük csak emiatt azért nem mondana fel – legalábbis rögtön. A cégek nem kapkodnak a keretek módosításával, amit valószínűleg jól tesznek, pedig az alkalmazottakat aligha érné váratlanul. Milyen arányban morzsolódnának le a dolgozók a távmunka elvételével? Milyen előnyeit és hátrányait érzik a pandémiából örökölt gyakorlatnak napjainkban? A Profession.hu felmérte, Dencső Blanka piackutatási és üzletfejlesztési szakértő pedig összefoglalta, mire érdemes számítani home office fronton a közeljövőben.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS