3 harc, amivel megnyerheted a digitális transzformációs csatát

2019. 01. 16., 10:15

Azok a szervezetek, amelyek vezetői számára a digitalizáció mindössze egy befektetés menő IT technológiákba, nagy valószínűséggel nem tudnak megfelelni az új évszázad kihívásainak. Ez volt az egyik fő üzenete a Games for Business által szervezett webináriumnak.

Matteo Mangione, az Excellence Education ügyvezető igazgatója volt az esemény meghívott vendége, aki megosztotta multinacionális pénzügyi értékesítési szervezeteknél nemzetközi digitális transzformációs projektekben szerzett tapasztalatait.

A beszélgetés, melyet Filák Péter, a Games for Business üzletfejlesztési vezetője moderált, a Gartner egy friss tanulmányának körüljárásával kezdődött, amely szerint a vizsgált vállalatvezetők 60 százaléka szerint cégeik üzleti modellje a következő néhány évben teljes átalakuláson fog átesni technológiai változások következtében.

Mangione azt javasolja, hogy helyezzük a digitalizációt stratégiai szintre a szervezetben, ahol az egész környezetnek új típusú kompetenciákkal kell alkalmazkodnia az új technológiákhoz és folyamatokhoz. Nem elég csupán a meglévő folyamatokat digitalizálni ha a lehető legtöbb előnyét ki akarjuk aknázni a digitalizációnak, hiszen az jóval túlmutat az automatizáció révén elérhető hatékonyságnövelésen és költségcsökkentésen.

A digitális értékesítési folyamatok menedzselésében sikeres vállalatok leginkább a humánerőforrásaik tudás és kompetencia fejlesztésébe fektetnek, hogy a munkatársak megértsék, hogyan tudnak hozzáadott értéket teremteni ügyfeleiknek digitális eszközök segítségével az értékesítési folyamatban.

A digitális jelenlét természetesen nem helyettesíti a személyes kapcsolatokat. Az új eszközök és csatornák újabb lehetőségeket teremtenek arra, hogy az ügyfeleket még gyakrabban elérjük és közelebb hozzuk. Olyan eszközökre van szüksége az értékesítési szakembereknek, amelyekkel könnyen és gyorsan összegyűjthetik ugyanazt az információt, amit az ügyfelek is megtalálnak, amikor befektetési vagy vásárlási döntéseket készítenek elő.

Azt kell elsősorban átgondolniuk, hogy a digitalizációval miként fejleszthetik kapcsolatukat meglévő és potenciális ügyfelekkel.

Az új lead-ek generálásától az utánkövetésig az egész értékesítési folyamatot újra kell gondolni olyan eszközök bevonásával, amik hatékonyságot, termelékenységet és bevételeket növelnek. Mangione szerint nincs egyetlen jól bevált módszer, ami a leghasznosabb az értékesítési szervezetek digitalizációs folyamatában.

Ki kell alakítaniuk egy digitális kultúrát a cégben 3 fő „harc” mentén:

1. Harc a digitális tudatlansággal. Fejleszteni kell a különböző szerepek digitális IQ-ját.

2. Harc a digitalizációtól való félelemmel. Meg kell határozni minden feladat elvárt teljesítménymutatóját, és ki kell alakítani a folyamatokat, amik támogatják az átállást az újfajta munkavégzésre.

3. Gyakorlati közösségeket kell formálni, ahol az emberek megosztják a tapasztalataikat és a legjobb digitális gyakorlatokat.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 05., 10:05
Nagyon viszik a lakossági hiteleket az ügyfelek a bankoktól. A személyi kölcsönöknél az idei év mindenképpen rekordot hoz, de a lakáshiteleknél is nagy esély van erre. A babaváró támogatás iránti kereslet is megugrott hirtelen, hajrázhatnak azok, akiknek jövőre már nem jár ebből a nulla százalékos hitelből – derül ki a Bank360.hu elemzéséből.
2024-12-05 15:05:00
A 2025-re vonatkozó kilátásaikat tekintve a munkáltatók inkább optimisták, de egyelőre óvatosan nyilatkoznak a létszámbővítési terveikről. A legnagyobb kihívásuk jelenleg megtalálni azokat a szakmailag megfelelő jelölteket, akik beillenek a cégkultúrába, miközben meg kell birkózniuk a jelentkezők magas bérigényeivel is – derült ki a Profession.hu elemzéséből.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

Idén már ötödik alkalommal rendezték meg Az Év Szaloncukra versenyt, amin az összes hazai szaloncukrokat gyártó cukrászda és gyártó szaloncukrai ringbe szállhattak.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS