3 harc, amivel megnyerheted a digitális transzformációs csatát

2019. 01. 16., 10:15

Azok a szervezetek, amelyek vezetői számára a digitalizáció mindössze egy befektetés menő IT technológiákba, nagy valószínűséggel nem tudnak megfelelni az új évszázad kihívásainak. Ez volt az egyik fő üzenete a Games for Business által szervezett webináriumnak.

Matteo Mangione, az Excellence Education ügyvezető igazgatója volt az esemény meghívott vendége, aki megosztotta multinacionális pénzügyi értékesítési szervezeteknél nemzetközi digitális transzformációs projektekben szerzett tapasztalatait.

A beszélgetés, melyet Filák Péter, a Games for Business üzletfejlesztési vezetője moderált, a Gartner egy friss tanulmányának körüljárásával kezdődött, amely szerint a vizsgált vállalatvezetők 60 százaléka szerint cégeik üzleti modellje a következő néhány évben teljes átalakuláson fog átesni technológiai változások következtében.

Mangione azt javasolja, hogy helyezzük a digitalizációt stratégiai szintre a szervezetben, ahol az egész környezetnek új típusú kompetenciákkal kell alkalmazkodnia az új technológiákhoz és folyamatokhoz. Nem elég csupán a meglévő folyamatokat digitalizálni ha a lehető legtöbb előnyét ki akarjuk aknázni a digitalizációnak, hiszen az jóval túlmutat az automatizáció révén elérhető hatékonyságnövelésen és költségcsökkentésen.

A digitális értékesítési folyamatok menedzselésében sikeres vállalatok leginkább a humánerőforrásaik tudás és kompetencia fejlesztésébe fektetnek, hogy a munkatársak megértsék, hogyan tudnak hozzáadott értéket teremteni ügyfeleiknek digitális eszközök segítségével az értékesítési folyamatban.

A digitális jelenlét természetesen nem helyettesíti a személyes kapcsolatokat. Az új eszközök és csatornák újabb lehetőségeket teremtenek arra, hogy az ügyfeleket még gyakrabban elérjük és közelebb hozzuk. Olyan eszközökre van szüksége az értékesítési szakembereknek, amelyekkel könnyen és gyorsan összegyűjthetik ugyanazt az információt, amit az ügyfelek is megtalálnak, amikor befektetési vagy vásárlási döntéseket készítenek elő.

Azt kell elsősorban átgondolniuk, hogy a digitalizációval miként fejleszthetik kapcsolatukat meglévő és potenciális ügyfelekkel.

Az új lead-ek generálásától az utánkövetésig az egész értékesítési folyamatot újra kell gondolni olyan eszközök bevonásával, amik hatékonyságot, termelékenységet és bevételeket növelnek. Mangione szerint nincs egyetlen jól bevált módszer, ami a leghasznosabb az értékesítési szervezetek digitalizációs folyamatában.

Ki kell alakítaniuk egy digitális kultúrát a cégben 3 fő „harc” mentén:

1. Harc a digitális tudatlansággal. Fejleszteni kell a különböző szerepek digitális IQ-ját.

2. Harc a digitalizációtól való félelemmel. Meg kell határozni minden feladat elvárt teljesítménymutatóját, és ki kell alakítani a folyamatokat, amik támogatják az átállást az újfajta munkavégzésre.

3. Gyakorlati közösségeket kell formálni, ahol az emberek megosztják a tapasztalataikat és a legjobb digitális gyakorlatokat.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 04. 16., 09:10
Kötelezővé teheti a munkáltató a túlórát? Van beleszólása a munkavállalónak a kötelező túlóra elrendelésébe? Megtagadhatja a munkavállaló a túlórázást vagy minden esetben köteles eleget tenni a munkáltató ilyen irányú utasításának? A kérdésekre dr. Kocsis Gergely ügyvéd válaszol.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Újabb különleges hazai vállalkozás, az Ország Söre szavazást alapító Beerselection mutatkozik be a csatornán. A budapesti sörszaküzletbe hetente több tucatnyi újdonság érkezik, köztük akár olyan különlegességekkel, amelyekből egyszerre csak pár darab érhető el az egész országban. A sörkultúra hazai terjesztése fontos küldetés a tulajdonosoknak, hiszen akár 800-féle sörstílus létezik, miközben a legtöbb ember egyedül a lágert ismeri fel. A magyar sörrajongók által idén összeállított recept sorsáról, a kissé elhasznált „kézműves” kifejezés mögötti igazságról, illetve arról, hogy miért érdemes szaküzletben venni a sört a nagy áruházak helyett, Bárkai Péter mesél a BeerSelectiontől. Az ügyvezető persze igazságot tesz az örök, csapolt, palackozott, vagy dobozos kérdésben is...
Az egészségpénztári befizetések ugyan nem a legelsők a fontossági sorrendben, amire félre akarunk tenni, de előkelő helyre kúsztak fel az utóbbi években Magyarországon. Annak ellenére, hogy milyen kedvező – és a közhiedelemmel ellentétben elérhető – megoldásokat nyújtanak a magáncélú megtakarítások, a magyar társadalom iszonyatos összeget fizet ki zsebből a magánegészségügyben. Dr. Kravalik Gábor, az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetségének elnöke az ÖPOSZ legutóbbi közvélemény-kutatási eredményei nyomán vázolja honfitársaink hozzáállását a kérdéshez és egyértelmű választ ad rá, hogy hogyan járhatnánk jobban, ha tudatosabban tennénk félre. Fontos: akár havi párezer forintnak is van értelme, sőt!
A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS

Az Országos Atomenergia Hivatal elindította Instagram oldalát, amelynek célja az ismeretterjesztés: rövid, szórakoztató posztok formájában mutatja be az atomenergia és annak békés célú alkalmazásához kapcsolódó érdekességeket elsősorban a diákoknak, illetve mindenkinek, aki az atomenergia iránt érdeklődik.