Azok a szervezetek, amelyek vezetői számára a digitalizáció mindössze egy befektetés menő IT technológiákba, nagy valószínűséggel nem tudnak megfelelni az új évszázad kihívásainak. Ez volt az egyik fő üzenete a Games for Business által szervezett webináriumnak.
Matteo Mangione, az Excellence Education ügyvezető igazgatója volt az esemény meghívott vendége, aki megosztotta multinacionális pénzügyi értékesítési szervezeteknél nemzetközi digitális transzformációs projektekben szerzett tapasztalatait.
A beszélgetés, melyet Filák Péter, a Games for Business üzletfejlesztési vezetője moderált, a Gartner egy friss tanulmányának körüljárásával kezdődött, amely szerint a vizsgált vállalatvezetők 60 százaléka szerint cégeik üzleti modellje a következő néhány évben teljes átalakuláson fog átesni technológiai változások következtében.
Mangione azt javasolja, hogy helyezzük a digitalizációt stratégiai szintre a szervezetben, ahol az egész környezetnek új típusú kompetenciákkal kell alkalmazkodnia az új technológiákhoz és folyamatokhoz. Nem elég csupán a meglévő folyamatokat digitalizálni ha a lehető legtöbb előnyét ki akarjuk aknázni a digitalizációnak, hiszen az jóval túlmutat az automatizáció révén elérhető hatékonyságnövelésen és költségcsökkentésen.
A digitális értékesítési folyamatok menedzselésében sikeres vállalatok leginkább a humánerőforrásaik tudás és kompetencia fejlesztésébe fektetnek, hogy a munkatársak megértsék, hogyan tudnak hozzáadott értéket teremteni ügyfeleiknek digitális eszközök segítségével az értékesítési folyamatban.
A digitális jelenlét természetesen nem helyettesíti a személyes kapcsolatokat. Az új eszközök és csatornák újabb lehetőségeket teremtenek arra, hogy az ügyfeleket még gyakrabban elérjük és közelebb hozzuk. Olyan eszközökre van szüksége az értékesítési szakembereknek, amelyekkel könnyen és gyorsan összegyűjthetik ugyanazt az információt, amit az ügyfelek is megtalálnak, amikor befektetési vagy vásárlási döntéseket készítenek elő.
Azt kell elsősorban átgondolniuk, hogy a digitalizációval miként fejleszthetik kapcsolatukat meglévő és potenciális ügyfelekkel.
Az új lead-ek generálásától az utánkövetésig az egész értékesítési folyamatot újra kell gondolni olyan eszközök bevonásával, amik hatékonyságot, termelékenységet és bevételeket növelnek. Mangione szerint nincs egyetlen jól bevált módszer, ami a leghasznosabb az értékesítési szervezetek digitalizációs folyamatában.
Ki kell alakítaniuk egy digitális kultúrát a cégben 3 fő „harc” mentén:
1. Harc a digitális tudatlansággal. Fejleszteni kell a különböző szerepek digitális IQ-ját.
2. Harc a digitalizációtól való félelemmel. Meg kell határozni minden feladat elvárt teljesítménymutatóját, és ki kell alakítani a folyamatokat, amik támogatják az átállást az újfajta munkavégzésre.
3. Gyakorlati közösségeket kell formálni, ahol az emberek megosztják a tapasztalataikat és a legjobb digitális gyakorlatokat.
Sikeresen megtartotta két Michelin-csillagos minősítését a tatai Platán és a budapesti Stand étterem, további nyolc vendéglátóhely pedig (köztük egy újonnan) egy Michelin-csillagot nyert el idén.
Az előadások több mint negyede a Paks II. atomerőmű-projekttel foglalkozott a Budapesten megrendezett Nukleáris Technikai Szimpóziumon.