Lízing: 2019-ben kétszer akkora növekedés volt Magyarországon, mint Európában

2020. 05. 09., 11:01

Továbbra is jóval nagyobb ütemet diktál a magyar lízingpiac, mint az európai: 2019-ben az európai piacon az új szerződések összege 3,1 százalékkal nőtt, szemben a magyarországi 7 százalékos többlettel – tájékoztatott a Magyar Lízingszövetség.

Bár a koronavírus-járvány negatív hatásai mind az európai, mind a magyar lízingcégeknek kihívást jelenenekt, de a társaságok készen állnak a gazdasági újraindítására, vagyis arra, hogy rugalmas finanszírozási konstrukciókkal hozzájáruljanak a különböző beruházásokhoz, fejlesztésekhez.

Növekedést ért el 2019-ben az európai lízingpiac. Összesen 357 milliárd euró értékben kötöttek új szerződést a Magyar Lízingszövetséggel is együttműködő Leaseurope-hoz tartózó lízingcégek, ami 3,1 százalékos, igaz, lassuló emelkedésnek felel meg 2018-hoz képest. A Leaseurope előzetes – nem teljes körű adatai – szerint a járműfinanszírozás területén 3 százalékkal 236 milliárd euróra nőtt az új ügyletek értéke, az eszközfinanszírozás esetén pedig 2,8 százalékos növekedéssel 105 milliárd euró fölé nőtt.

A magyar piac az európai előtt – Mi történt a régióban?

A teljes európai lízingpiacon belül a különböző országokban eltérő volt a növekedés mértéke. „A magyar piac az elmúlt évekhez hasonlóan jóval nagyobb ütemben növekedett: az euróban számolt 2,3 milliárdos finanszírozott összeg közel 7 százalékos magyarországi emelkedésnek felel meg, ez pedig több mint kétszerese az európainak” – kommentálta a Leaseurope adatait Tóth Zoltán, a Magyar Lízingszövetség főtitkára.

Az európai porondon kiemelkedő növekedés ért el az ausztriai lízingpiac, ahol az új szerződések értéke megközelítette a 8,6 milliárd eurót, vagyis több mint 12 százalékos volt az éves növekedés. A régión belül a cseh lízingpiacon 4,5 százalékkal több mint 4 milliárd euróra, Szlovákiában 6,1 százalékkal 2,5 milliárd euróra nőtt a finanszírozott összeg. Ezzel szemben Lengyelországban 6 százalékkal 18,1 milliárd euróra csökkent az új üzletek volumene.

Készen állnak a lízingcégek

Jurgita Bucyte, a Leaseurope szenior tanácsadója az európai lízingpiac idei teljesítményéről azt mondta: a 2020-as évre eleve lassabb gazdasági növekedésre lehetett számítani az európai gazdaságban, a koronavírus-járvány pedig világszerte, így Európában is kihívást jelent. Emellett a járvány hosszabb távú hatása aggodalomra adhat okot. Ugyanakkor a lízingcégek - ahogy a korábbi krízisidőszakok idején - most is törekszenek arra, hogy a finanszírozói oldalon kulcsszerepet vállaljanak a gazdaság újraindításában, különösen a kis- és középvállalkozások fejlődésében.

„A Magyar Lízingszövetség tagvállalatai is készen állnak arra, hogy a járvány lecsengése után mielőbb hozzájáruljanak a gazdaság élénkítéséhez” – mondta Tóth Zoltán. Fontos szerepet kaphat ebben a magyar jegybank kedvezményes hitelprogramja az NHP Hajrá!. Hozzátéve, hogy a lízingkonstrukciók a korábbi NHP programokban is igen népszerűek voltak.  Tavaly január óta az NHP Fixben például összesen 466 milliárd forintnyi forrásra kötöttek szerződést a különböző cégek, a lízingkonstrukciók részesedése pedig 44 százalékos volt, vagyis a teljes összeg közel fele köthető hozzájuk.

A rovat támogatója a KAVOSZ Zrt.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.
2024-12-11 21:11:00
Kiemelkedő vándorlási többlet és tranzakciószám jellemzi a közép-magyarországi régiót, amely az ingatlanpiac motorjaként egyben az ország legdrágább térsége is – derül ki az Otthon Centrum harmadik negyedévre vonatkozó elemzéséből.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS