Így finanszírozza az agráriumot a Magyar bankholding

2021. 10. 07., 17:30

A Magyar Bankholding tagbankjai, a Budapest Bank, az MKB Bank és a Takarékbank összesen közel 500 milliárd forintnyi hitel- és lízingállománnyal rendelkeznek az agrárszektorban, ami együttesen több mint 25 százalékos piaci részesedést jelent. A mintegy 41 000 agrárügyféllel rendelkező tagbankok élen jártak a különböző gazdaságélénkítő hiteltermékek közvetítésében, az NHP Hajrá!, a Széchenyi Kártya és az EXIM Kárenyhítő programok keretein belül összesen 210 milliárd forintnyi forrást juttattak a vállalatok számára. Céljuk a további növekedés, kiemelt területként kezelve az élelmiszeripari és más, nagyobb hozzáadott értéket előállító fejlesztéseket, beruházásokat.

A Budapest Bank, az MKB Bank és a Takarékbank az Országos Mezőgazdasági és Élelmiszeripari Kiállítás és Vásár rendezvényén először jelennek meg közösen a Magyar Bankholding égisze alatt. A tagbankok egyenként is jelentős szereplők a piacon, együttesen pedig több szegmensben is piacvezetőnek számítanak. A tagbankok összesített agrár- és élelmiszeripari hitelállománya 473 milliárd forint, amely a piac egynegyedét fedi le. A teljes állomány fele a mezőgazdasági vállalatoknál realizálódik, ahol a három hitelintézet még nagyobb, közel 30 százalékos részesedést tudhat magáénak. Eddig összesen 41 000 agrárvállalkozás – a legkisebb őstermelőktől kezdve egészen az élelmiszeripari nagyvállalatokig és agrárintegrátorokig – választotta pénzügyi partneréül a Magyar Bankholding tagbankjainak valamelyikét. A pénzintézetek agráripar iránti elkötelezettségét mutatja, hogy az összes vállalati ügyfél közel 13 százalékát az agráriumban működő vállalkozások adják.

A hazai mezőgazdaság a pandémiás időszak nehézségeiből is nyertesként került ki, amiben nagy szerepe volt a különböző államilag támogatott gazdaságösztönző hitelprogramoknak. Kedvező feltételek mellett több ezer milliárd forint áramlott a hazai gazdaságba, ezáltal az agráriumba is. A tagbankok 11 500 ügylet során az NHP Hajrá! Program keretében közel 95 milliárd forintot, a Széchenyi Kártya Programban 84 milliárd forintot, míg az exportösztönző EXIM Kárenyhítő Programban 34 milliárd forintot juttattak a hazai gazdáknak.

A Magyar Bankholding tagbankjai számára kiemelt jelentőséggel bír a hazai agrárium, hosszú távú céljaink között szerepel az abszolút piacvezető pozíció elérése a szektorban. Különösen nagy figyelmet kívánunk fordítani az élelmiszeripari beruházások ösztönzésére és finanszírozására. Nagyon fontosnak tartjuk, hogy minél több olyan fejlesztés történjen az agrárszektorban, amely segít az adott vállalatnak feljebb kerülni a termelési értékláncban. A magyar mezőgazdaság és élelmiszeripar csak akkor lehet sikeres, ha a precíziós gazdálkodás eszközeit és a legújabb digitális megoldásokat megfelelően tudja integrálni a mindennapi működésbe. Arra kell törekedni, hogy minél nagyobb hozzáadott értékkel járuljanak hozzá a hazai vállalkozások a késztermékek gyártásához. Mi mindent megteszünk annak érdekében, hogy ezeket a beruházásokat minél személyre szabottabb és kedvezőbb finanszírozási megoldásokkal szolgáljuk ki” – jelentette ki Szabó Levente, a Magyar Bankholding Zrt. egyedi kiszolgálásért felelős üzleti vezérigazgató-helyettese.        

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2021. 12. 01., 16:04
A gyerekeink a legjobb coachok: megtanítanak rá, hogyan kell bánni másokkal, ráadásul azonnal visszajelzik, ha valamit rosszul csinálsz – mondta az Üzletemnek Izsák Miklós, a JCDecaux Hungary kereskedelmi és marketingigazgatója.
2021. 12. 02., 09:26
Az Amway 30 éve működik sikeresen a magyarországi piacon, ezt a sikertörténetet szeretném továbbvinni, célom a direkt értékesítésnek, mint iparágnak nagyobb elismertséget szerezni – mondta az Üzletemnek Kiss-László Dalma, az Amway Hungária marketing és PR igazgatója.
2021-12-05 14:52:55
A munkavállalók a hibrid munkamodellt részesítik előnyben, derül ki a Skanska harmadik, a kelet-közép-európai régióban szervezett kutatásából, amelyet az irodákban történő munkavégzéssel kapcsolatos attitűdök feltérképezése érdekében végeztek el.
2021-12-05 13:07:36
Évek óta az látszik, hogy a magyar fogyasztók egyre szívesebben vásárolnak hazai termékeket. Ezt a tendenciát hivatott erősíteni a MagyarBrands program is, amely díj idei kitüntetettjei között immár a száz százalékban magyar tulajdonú Dressa webáruház és divatmárka is megtalálható.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS

Európa-szerte egyre több ország ismeri fel, hogy a zavartalan, klímabarát, megfizethető árú energiaellátás érdekében szükség van az áramtermelésben az atomenergiára. Legutóbb Hollandia és Franciaország döntött új atomerőmű építése mellett.