Így finanszírozza az agráriumot a Magyar bankholding

2021. 10. 07., 17:30

A Magyar Bankholding tagbankjai, a Budapest Bank, az MKB Bank és a Takarékbank összesen közel 500 milliárd forintnyi hitel- és lízingállománnyal rendelkeznek az agrárszektorban, ami együttesen több mint 25 százalékos piaci részesedést jelent. A mintegy 41 000 agrárügyféllel rendelkező tagbankok élen jártak a különböző gazdaságélénkítő hiteltermékek közvetítésében, az NHP Hajrá!, a Széchenyi Kártya és az EXIM Kárenyhítő programok keretein belül összesen 210 milliárd forintnyi forrást juttattak a vállalatok számára. Céljuk a további növekedés, kiemelt területként kezelve az élelmiszeripari és más, nagyobb hozzáadott értéket előállító fejlesztéseket, beruházásokat.

A Budapest Bank, az MKB Bank és a Takarékbank az Országos Mezőgazdasági és Élelmiszeripari Kiállítás és Vásár rendezvényén először jelennek meg közösen a Magyar Bankholding égisze alatt. A tagbankok egyenként is jelentős szereplők a piacon, együttesen pedig több szegmensben is piacvezetőnek számítanak. A tagbankok összesített agrár- és élelmiszeripari hitelállománya 473 milliárd forint, amely a piac egynegyedét fedi le. A teljes állomány fele a mezőgazdasági vállalatoknál realizálódik, ahol a három hitelintézet még nagyobb, közel 30 százalékos részesedést tudhat magáénak. Eddig összesen 41 000 agrárvállalkozás – a legkisebb őstermelőktől kezdve egészen az élelmiszeripari nagyvállalatokig és agrárintegrátorokig – választotta pénzügyi partneréül a Magyar Bankholding tagbankjainak valamelyikét. A pénzintézetek agráripar iránti elkötelezettségét mutatja, hogy az összes vállalati ügyfél közel 13 százalékát az agráriumban működő vállalkozások adják.

A hazai mezőgazdaság a pandémiás időszak nehézségeiből is nyertesként került ki, amiben nagy szerepe volt a különböző államilag támogatott gazdaságösztönző hitelprogramoknak. Kedvező feltételek mellett több ezer milliárd forint áramlott a hazai gazdaságba, ezáltal az agráriumba is. A tagbankok 11 500 ügylet során az NHP Hajrá! Program keretében közel 95 milliárd forintot, a Széchenyi Kártya Programban 84 milliárd forintot, míg az exportösztönző EXIM Kárenyhítő Programban 34 milliárd forintot juttattak a hazai gazdáknak.

A Magyar Bankholding tagbankjai számára kiemelt jelentőséggel bír a hazai agrárium, hosszú távú céljaink között szerepel az abszolút piacvezető pozíció elérése a szektorban. Különösen nagy figyelmet kívánunk fordítani az élelmiszeripari beruházások ösztönzésére és finanszírozására. Nagyon fontosnak tartjuk, hogy minél több olyan fejlesztés történjen az agrárszektorban, amely segít az adott vállalatnak feljebb kerülni a termelési értékláncban. A magyar mezőgazdaság és élelmiszeripar csak akkor lehet sikeres, ha a precíziós gazdálkodás eszközeit és a legújabb digitális megoldásokat megfelelően tudja integrálni a mindennapi működésbe. Arra kell törekedni, hogy minél nagyobb hozzáadott értékkel járuljanak hozzá a hazai vállalkozások a késztermékek gyártásához. Mi mindent megteszünk annak érdekében, hogy ezeket a beruházásokat minél személyre szabottabb és kedvezőbb finanszírozási megoldásokkal szolgáljuk ki” – jelentette ki Szabó Levente, a Magyar Bankholding Zrt. egyedi kiszolgálásért felelős üzleti vezérigazgató-helyettese.        

A rovat támogatója a KAVOSZ Zrt.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.
2024-12-11 21:11:00
Kiemelkedő vándorlási többlet és tranzakciószám jellemzi a közép-magyarországi régiót, amely az ingatlanpiac motorjaként egyben az ország legdrágább térsége is – derül ki az Otthon Centrum harmadik negyedévre vonatkozó elemzéséből.
2024-12-11 20:11:00
A Design Terminal és a Nemzeti Tehetség Központ szervezésében immár negyedik alkalommal indul el a START program, amely a fiatalok vállalkozóvá válását támogatja szakmai képzéssel, mentorációval és akár 3–5 millió forint értékű díjazással.
2024-12-11 19:11:25
A Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége (VOSZ), a Magyarországi Diákvállalkozások Országos Érdekképviseleti Szövetsége (DiákÉSZ), a Közérdekű Nyugdíjas Szövetkezetek Országos Érdekképviseleti Szövetsége (KÖZÉSZ), valamint az Országos Szövetkezeti Tanács (OSZT) közötti stratégiai megállapodás aláírására került sor december 11-én Budapesten a nyugdíjas foglalkoztatás országjáró fórumán.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS