CSOK: banánhéjon lehet megcsúszni a NAV ellenőrzésén

2020. 01. 10., 11:30

Sajtóértesülések szerint 2020-ban a NAV visszamenőleg is ellenőrizni fogja a CSOK jogosultságot. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy aki jogosulatlanul vette fel a támogatást, annak azt a jegybanki alapkamat ötszörösével terhelve egy összegben vissza kell fizetnie. Vincze Krisztián, a GDN Ingatlanhálózat Hitelközpontjának vezetője arról beszélt, a feltételeket egyáltalán nem lehetetlen betartani, ugyanakkor egy figyelmetlenség is elég lehet ahhoz, hogy valaki megszegje a szerződést.

A bank360.hu még decemberben írt arról, hogy a NAV a tervek szerint visszamenőleg is ellenőrizni fogja a CSOK jogosultságot. 2018-tól még elég volt nyilatkozni bizonyos feltételek teljesüléséről, mint például a közös háztartásban élésről, a köztartozás-mentességről vagy a gyermekek neveléséről, ezeket idén átvilágítják, és aki jogosulatlanul vett fel támogatást, mélyen a zsebébe nyúlhat majd.

Vincze Krisztián, a GDN Ingatlanhálózat Hitelközpontjának vezetője a témával kapcsolatban elmondta, jogszabályi változás nincsen, csupán annyi történik, hogy elkezdik szigorúbban ellenőrizni a CSOK-ot igénybe vevő ügyfeleket a visszaélések számának visszaszorítása érdekében.

„A CSOK és több más otthonteremtési támogatás esetén a szerződő félnek nyilatkoznia kell arról, hogy megfelel-e minden feltételnek. Alapvetően ezek abszolút mértékben betartható kikötések, és tapasztalataink szerint nem jellemző az ezzel történő visszaélés. A CSOK nagy segítséget jelent a családoknak, sokan igénylik is, és tisztában vannak vele, hogy a szerződés aláírással mit vállaltak” – magyarázta Vincze Krisztián.

Egy-egy esetleges figyelmetlenségből, feledékenységből adódhatnak problémáik az ügyfeleknek. Erre a legegyszerűbb példa az, ha valaki a szerződést megkötését követően valamilyen oknál fogva lakcímet vált.

„Évek elteltével hajlamosabbak lehetnek az emberek elfelejteni, hogy mit is írtak pontosan alá. Előfordulhat, hogy valaki beiskoláztatás miatt bemegy a hivatalba és átíratja a lakcímét egy másik kerületbe, egy másik városba, hogy a gyermeke számára a legjobb színvonalú oktatást biztosítsa. Csakhogy miközben jót szeretne tenni, egyúttal megszegi a szerződést is” – fogalmazott.

A GDN Ingatlanhálózat szakértője hozzátette azt is, arra vonatkozóan nincs információjuk, hogy milyen formában zajlik majd az ellenőrzés. Elmondása szerint ez jelenleg nem tűnik egyszerű feladatnak, mert a különböző feltételekre vonatkozó informatikai rendszerek még nem érnek egybe. Az viszont nem elképzelhetetlen, hogy a közeljövőben ez változni fog és a jelenleginél is átláthatóbbak lesznek az ügyfelek adatai.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A hazai utasbiztosítási piac egyik legalapvetőbb problémáinak egyike az, hogy az ügyfelek még mindig túl sokat akarnak spórolni rajta, holott a nyaralás költségének csak elhanyagolható töredékét teszi ki – hívta fel a figyelmet a PBA Insura Zrt. vezérigazgatója. Dr. Kozma Gábor jelezte: a legolcsóbb és az 1–2 ezer forinttal többért kötött prémium biztosítás szolgáltatásai között óriási különbség tátong, és erre az utolsó pillanatban – mert bizony akkor kötjük – már nem biztos, hogy felfigyelünk.
Női pék, cukrász, kaviárszakértő is helyet kapott a rendezvény nagyszínpadán, hogy a fő téma, a „női energiák” mentén bemutassák a művészi szintre emelt szakmájukat. Nemes Richárd főszervező elárulja, hogy hogyan lehet még fenntarthatóbban működtetni egy műfajából adódóan sok hulladékkal járó gasztronómiai rendezvényt vagy milyen egyszerű ételekkel tudnak nagyot alkotni a Gourmet Fesztiválon bemutatkozó konyhák mesterei. Ha mindez nem lenne elég, kifejti, hogy a fine dining milyen vonásokkal ruházta fel a magyar vendéglátást az utóbbi pár évben és például hogyan lehet „veganizálni” megszokott fogásokat, amelyek ettől csak még jobbak lesznek! Vigyázat, étvágygerjesztő epizód!
Miközben a világ e-személyautó gyártói egyre élesedő versenyt vívnak a vásárlók kegyeiért, nem szabad elfelejteni, hogy a közlekedés károsanyag-kibocsátásának jelentős részéért a teherfuvarozás felel. Egyre több középtávú áruszállítást és utolsó mérföldes kézbesítést kiszolgáló depó elektrifikálja a járműflottáját és alakít ki hozzá megfelelő infrastruktúrát, ám nagyon nem mindegy, hogy az üzemeltetés mennyire tud hatékony és gazdaságos lenni – mutat rá ebben az epizódban Négyesi Szilárd, a Siemens Zrt. szakértője.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS