Babaváró kölcsönök: az első félidő mérlege a K&H-nál

Babaváró kölcsönök: az első félidő mérlege a K&H-nál
2021. 07. 08., 18:30

Miközben a teljes magyarországi piacon a folyósított babaváró kölcsönök összege az év első öt hónapjában csökkent, a K&H-nál jelentősen, 36 százalékkal nőtt – ez csak egy, beszédes szám a 2 éves születésnapját ünneplő konstrukcióról, amelyhez hasonlóan kedvezményes államilag támogatott hitel korábban nem volt a piacon. A K&H babaváróinak nagy része biztosra megy, 10-ből 4-en úgy kérik a hitelt, hogy már úton van a baba.

Leegyszerűsítve félidőnél tart a gyermekvállalás esetén extra kedvezményeket biztosító, maximum 10 millió forintos babaváró kölcsön, melyet 2019. július 1-étől lehetett igényelni, a jelenlegi szabályok szerint pedig 2022 végéig tehetik meg ezt, az arra jogosultak. Az idei év első öt hónapjában az országos piacon csökkent a kihelyezett babaváró kölcsönök összege, ám a K&H bővülésről számolt be: a bank által a folyósított babavárók összege 36 százalékkal nőtt az előző év azonos időszakához képest. Ennek eredményeként a K&H részesedése a babaváró piacán 12 százalékra nőtt a korábbi 8,2 százalékról.

Sokan biztosra mennek

A K&H összesítése szerint a babavárót igénylő ügyfelek nagy része biztosra megy, ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy 10-ből 4-en úgy kérik a hitelt, hogy már úton van a baba.

Online boomról is lehet beszélni, hiszen míg a múlt év első öt hónapjában a babaváró-igénylések 14 százalékát indították el a K&H erre kialakított weboldalán, az idén lényegében megduplázódott az arányuk, 27 százalékot tett ki. Vagyis minden negyedik babaváró-igénylést az interneten adnak le az érintettek. Az online igénylés térnyerése nem meglepő, mert a digitális fejlesztéseket kiemelten kezelő pénzintézet hasznos megoldásokkal segítette az igénylőket. A babaváró indulásától kalkulátorával több mint 100 ezren számolták ki, mekkora törlesztőrészletre, milyen támogatásokra számíthatnak és ezekkel együtt mekkora lesz a teljes visszafizetendő összeg.

A K&H babaváró kalkulátorának adatai szerint az érintettek átlagosan 9,3 millió forintos kölcsönt szerettek volna, ami alig marad el a 10 milliós maximális összegtől és megközelíti a K&H által folyósított babavárók 9,5–9,6 milliós átlagát. A babaváróval rendelkező ügyfelei átlagosan már 1,2 gyermeket neveltek a hitelfelvétel időpontjában, míg a kalkulátort használók átlagosan további 1,3 gyermekre tervezik érvényesíteni a babaváró hitel előnyeit. A kalkulálók 5 százaléka gyermek nélkül, 68 százaléka 1 gyermekkel, 19 százaléka 2 gyermekkel, 9 százaléka 3 vagy több gyermekkel tervezte a babavárót.

A kalkulátort használók átlagosan a hitel felvételéhez képest 1,1 év után tervezték az első gyermek születését, a két gyermeket tervezők átlagosan 2-3 évet terveznek kihagyni a két gyermek születése között, a három gyermeket tervezők átlagosan 1-5 éven belül tervezik a gyermekáldást.

Korábban nem volt ilyen

Nem meglepő, hogy nagyon népszerű a babaváró, mert a gyermekvállalást ösztönző konstrukcióhoz hasonlóan kedvező, államilag támogatott kölcsön korábban nem volt elérhető a magyar piacon.

A babaváró eleve alacsony kamatozással indul az állami támogatás miatt. Ha öt éven belül megszületik az első gyermek, akkor a futamidő végéig kamatmentessé válik, a második gyermek érkezése után a fennálló tartozás 30 százalékát az állam átvállalja, a harmadik gyermek megszületését követően pedig a teljes tartozást az állam fizeti.

A rovat támogatója a KAVOSZ Zrt.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.
2024-12-11 21:11:00
Kiemelkedő vándorlási többlet és tranzakciószám jellemzi a közép-magyarországi régiót, amely az ingatlanpiac motorjaként egyben az ország legdrágább térsége is – derül ki az Otthon Centrum harmadik negyedévre vonatkozó elemzéséből.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS