Visszamenőlegesen csökkenti ökológiai lábnyomát a Wolt

2020. 01. 27., 12:15

Karbonsemlegesnek lenni kötelező, de ma már nem feltétlenül elég. Ezért dolgozik a gasztrotech Wolt azon, hogy alapításának évéig visszamenőleg is eltüntesse ételkiszállítási tevékenységéből a széndioxidot. Ennek érdekében védelmez 215 futballpályányi trópusi esőerdőt és támogatja 42 ezer fa elültetését, miközben arra is törekszik, hogy partnerei között minél többen legyenek azok az éttermek, amelyek környezettudatos megoldásokat alkalmaznak az ételek csomagolásakor.

Fiatal és a környezetvédelemre kiemelt figyelmet fordító cégként a Wolt egyik legfontosabb célja, hogy az ételek házhozszállításából fakadó károsanyagkibocsátást minél lejjebb szorítsa. Egyfelől nagyon akkurátusan meghatározta autókból, kerékpárokból, robogókból és motorkerékpárokból álló flottájának emissziós paramétereit: ezek metán- és dinitrogén-oxid-kibocsátása például elhanyagolható, így célirányosan a széndioxid eliminálásával foglalkozhat.

Másrészt a vállalat elismert és tanúsított emisszió-kompenzációs projektekben veszt részt az Európai Unió legfőbb éghajlatváltozással kapcsolatos innovációs kezdeményezése, az EIT Climate-KIC-ben is igen aktív South Pole Grouppal közösen. A működését a fenntartható fejlődésnek szentelő társaság 2006-os alapítása óta működik együtt magán- és állami szervezetekkel, kormányokkal a széndioxid-mentesítés érdekében.

A Wolt minden hónapban kiszámolja a kiszállításokkal okozott összes CO2-kibocsátását, majd ezeket úgy kompenzálja, hogy úgynevezett széndioxidemissziós egységeket vásárol a South Pole-tól. Ezeket a krediteket jelenleg egy brazil és egy kolumbiai projektbe fekteti be. Brazíliában az Envira projekt támogatásával a Wolt 150 hektár trópusi esőerdőt védelmez: a körülbelül 215 futballpálya méretű terepen mintegy 25 000 fa található. A kolumbiai Vichada pedig az újraerdősítésről szól, ennek a projektnek a támogatásával a cég 42 000 fa elültetését finanszírozza.

Azzal, hogy részt vesz a két minősített fenntarthatósági projektben, a Wolt minden házhozszállítása karbonsemlegessé válik – visszamenőlegesen, azaz a cég 2015-ös alapításáig visszanyúlóan. Ráadásul nem is éri be a házhozszállítás karbonsemlegessé tételével: ételkészítő partnereit nagyobb hatékonysággal újrahasznosítható csomagolás bevezetésére ösztönzi – tekintettel arra, hogy ezek kisebb hatást gyakorolnak a környezetre.

Eleve már kizárólag újrahasznosított papírtáskában szállítja ki partnerei ételeit, emellett törekszik egyre több olyan partnerrel együttműködni, akik keresik az újszerű megoldásokat, mint az elmosható ételtárolók használata az eldobhatók helyett, vagy gyorsabban, esetleg maradék nélkül lebomló, természetes alapanyagokból készült eszközök, csomagolóanyagok preferálása.

„Az, hogy igyekszünk minimalizálni ökológiai lábnyomunkat, alapvetően az éghajlatváltozás szempontjaiból fontos, ugyanakkor nem hagyhatjuk figyelmen kívül, hogy a fenntarthatóság az üzleti oldalon is megtérül” – fogalmazott Tajta Ákos, a Wolt Magyarország ügyvezető igazgatója, elsődlegesen az Y- és Z-generáció tagjaira utalva, akik számára a környezettudatosság már minimumelvárás a szolgáltatókkal szemben. Ennek megfelelően a klímatudatosság üzleti értelemben is kifizetődővé válik.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 05. 30., 15:10
Hektikusan mozogtak az árak a vidéki ingatlanpiacon 2024 első négy hónapjában; a használt házak átlagos négyzetméterára egy év alatt majdnem negyedével emelkedett, addig a téglalakásoké csökkent – ismertette Kosztolánczy György, az Otthon Centrum vezérigazgatója a piac legfrissebb változásait.
2024-05-30 18:10:34
A Temu megjelenése nagyobb piaci sokkot okozott a hazai e-kereskedelemben, mint a koronavírus-járvány és az ukrán háború. Aki átgondoltan használja a mesterséges intelligenciát, kiemelkedhet a versenytársai közül, ugyanakkor az új technológia olyan eszközt ad a kiberbűnözők kezébe, amellyel manipulált ajánlatokat hozhatnak létre.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Női pék, cukrász, kaviárszakértő is helyet kapott a rendezvény nagyszínpadán, hogy a fő téma, a „női energiák” mentén bemutassák a művészi szintre emelt szakmájukat. Nemes Richárd főszervező elárulja, hogy hogyan lehet még fenntarthatóbban működtetni egy műfajából adódóan sok hulladékkal járó gasztronómiai rendezvényt vagy milyen egyszerű ételekkel tudnak nagyot alkotni a Gourmet Fesztiválon bemutatkozó konyhák mesterei. Ha mindez nem lenne elég, kifejti, hogy a fine dining milyen vonásokkal ruházta fel a magyar vendéglátást az utóbbi pár évben és például hogyan lehet „veganizálni” megszokott fogásokat, amelyek ettől csak még jobbak lesznek! Vigyázat, étvágygerjesztő epizód!
Miközben a világ e-személyautó gyártói egyre élesedő versenyt vívnak a vásárlók kegyeiért, nem szabad elfelejteni, hogy a közlekedés károsanyag-kibocsátásának jelentős részéért a teherfuvarozás felel. Egyre több középtávú áruszállítást és utolsó mérföldes kézbesítést kiszolgáló depó elektrifikálja a járműflottáját és alakít ki hozzá megfelelő infrastruktúrát, ám nagyon nem mindegy, hogy az üzemeltetés mennyire tud hatékony és gazdaságos lenni – mutat rá ebben az epizódban Négyesi Szilárd, a Siemens Zrt. szakértője.
Újabb különleges hazai vállalkozás, az Ország Söre szavazást alapító Beerselection mutatkozik be a csatornán. A budapesti sörszaküzletbe hetente több tucatnyi újdonság érkezik, köztük akár olyan különlegességekkel, amelyekből egyszerre csak pár darab érhető el az egész országban. A sörkultúra hazai terjesztése fontos küldetés a tulajdonosoknak, hiszen akár 800-féle sörstílus létezik, miközben a legtöbb ember egyedül a lágert ismeri fel. A magyar sörrajongók által idén összeállított recept sorsáról, a kissé elhasznált „kézműves” kifejezés mögötti igazságról, illetve arról, hogy miért érdemes szaküzletben venni a sört a nagy áruházak helyett, Bárkai Péter mesél a BeerSelectiontől. Az ügyvezető persze igazságot tesz az örök, csapolt, palackozott, vagy dobozos kérdésben is...

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

Kevés bosszantóbb dolog van annál, mint amikor az őrségi és somogyi gombászok telespammelik a facebookot vargányás fotókkal, miközben a Börzsönyben kutatóexpedícióval kell keresni. Gyakran hiába.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS