Tíz oldalt szentelt a presztízsmagazin a Terféziának

2020. 01. 22., 16:15

Egy évvel ezelőtt írt a Gusto arról, hogy Menyhárt Attila, a Four Seasons Hotel Gresham Palace főcukrásza bekerült a So Good magazinba, a világ egyik legismertebb és legnagyobb presztízs cukrászkiadványába.

A tavalyi megjelenésnek nemzetközi szinten is nagy sikere volt, benne volt a leggyakrabban kedvelt, illetve a legtöbb letöltést hozó anyagok toplistájában. Várható volt, hogy a történet folytatódik – írja a Gusto.

Mind a recepteknek, mind a Fekete Antonio által hozzájuk megálmodott vizualitásnak köszönhető, hogy az alkotópáros új felkérést kapott a So Good kiadójától, ezúttal a kiadó másik presztízskiadványába, a nagy múltú Dulcypas magazinba.

A magazin kéthavonta jelenik meg, több mint 200 oldalon, célközönségét elsősorban a világ spanyol nyelvterületein, az iparágban dolgozók teszik ki. A kiadványban – akárcsak a So Goodban – kizárólag a világ válogatott cukrászai és pékei kapnak megjelenési lehetőséget.

A mostani, 10 oldalas megjelenés főtémája a Terfézia, azaz a homoki szarvasgomba, amely szinte csak Magyarországra jellemző alapanyag.

Attila és Antonio hazai, a régióra jellemző alapanyagot szeretett volna szerepeltetni. Ehhez szükség volt Vieger Ferenc áldozatos munkájára is, aki a gombát gyűjtötte.

„A homoki szarvasgombára néhány kedves ismerősöm hívta fel a figyelmet – árulja el Menyhárt Attila. – Bár leginkább francia alapanyagokkal dolgozom, boldogan tettem próbát a Terféziával, sőt, titokzatos háttértörténete olyan mélyen megérintett, hogy egy egész desszertsort megálmodtam vele.

A sorban szerepel egy monodesszert, egy tányérdesszert és egy tarte. Mindegyik más kísérő alapanyagokkal törekszik bemutatni ennek a páratlan terméknek a különleges ízét.

A homoki szarvasgomba csak „vadon” található meg, senki nem tudja termelni, és speciálisan erre tréningezett kutyák kellenek a felleléséhez. Szezonja augusztus közepétől november közepéig tart, és meglehetősen szigorú szabályok szerint szerezhető be. Kilója nagyjából 200 euró körül mozog.

Egyik legnagyobb előnye, hogy megőrzi aromáját akár 80-90 Celsius fokon is, és különleges összevetőit a fagyasztása során sem veszti el. Illata és aromája egészen kiváló, íze intenzíven édes, így tökéletes összetevője a desszerteknek.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 05. 16., 14:10
Az Európai Unió Bírósága által 2024. május 16-án meghozott döntés (C-746/22) szerint ellentétes az Unió jogával az a magyar szabály, amely nem engedi meg a külföldi adózóknak az áfa-visszatérítési eljárásokban, hogy irataikat akár a másodfokú (fellebbezési) eljárásban is beadhassák.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Női pék, cukrász, kaviárszakértő is helyet kapott a rendezvény nagyszínpadán, hogy a fő téma, a „női energiák” mentén bemutassák a művészi szintre emelt szakmájukat. Nemes Richárd főszervező elárulja, hogy hogyan lehet még fenntarthatóbban működtetni egy műfajából adódóan sok hulladékkal járó gasztronómiai rendezvényt vagy milyen egyszerű ételekkel tudnak nagyot alkotni a Gourmet Fesztiválon bemutatkozó konyhák mesterei. Ha mindez nem lenne elég, kifejti, hogy a fine dining milyen vonásokkal ruházta fel a magyar vendéglátást az utóbbi pár évben és például hogyan lehet „veganizálni” megszokott fogásokat, amelyek ettől csak még jobbak lesznek! Vigyázat, étvágygerjesztő epizód!
Miközben a világ e-személyautó gyártói egyre élesedő versenyt vívnak a vásárlók kegyeiért, nem szabad elfelejteni, hogy a közlekedés károsanyag-kibocsátásának jelentős részéért a teherfuvarozás felel. Egyre több középtávú áruszállítást és utolsó mérföldes kézbesítést kiszolgáló depó elektrifikálja a járműflottáját és alakít ki hozzá megfelelő infrastruktúrát, ám nagyon nem mindegy, hogy az üzemeltetés mennyire tud hatékony és gazdaságos lenni – mutat rá ebben az epizódban Négyesi Szilárd, a Siemens Zrt. szakértője.
Újabb különleges hazai vállalkozás, az Ország Söre szavazást alapító Beerselection mutatkozik be a csatornán. A budapesti sörszaküzletbe hetente több tucatnyi újdonság érkezik, köztük akár olyan különlegességekkel, amelyekből egyszerre csak pár darab érhető el az egész országban. A sörkultúra hazai terjesztése fontos küldetés a tulajdonosoknak, hiszen akár 800-féle sörstílus létezik, miközben a legtöbb ember egyedül a lágert ismeri fel. A magyar sörrajongók által idén összeállított recept sorsáról, a kissé elhasznált „kézműves” kifejezés mögötti igazságról, illetve arról, hogy miért érdemes szaküzletben venni a sört a nagy áruházak helyett, Bárkai Péter mesél a BeerSelectiontől. Az ügyvezető persze igazságot tesz az örök, csapolt, palackozott, vagy dobozos kérdésben is...

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS