Tíz oldalt szentelt a presztízsmagazin a Terféziának

2020. 01. 22., 16:15

Egy évvel ezelőtt írt a Gusto arról, hogy Menyhárt Attila, a Four Seasons Hotel Gresham Palace főcukrásza bekerült a So Good magazinba, a világ egyik legismertebb és legnagyobb presztízs cukrászkiadványába.

A tavalyi megjelenésnek nemzetközi szinten is nagy sikere volt, benne volt a leggyakrabban kedvelt, illetve a legtöbb letöltést hozó anyagok toplistájában. Várható volt, hogy a történet folytatódik – írja a Gusto.

Mind a recepteknek, mind a Fekete Antonio által hozzájuk megálmodott vizualitásnak köszönhető, hogy az alkotópáros új felkérést kapott a So Good kiadójától, ezúttal a kiadó másik presztízskiadványába, a nagy múltú Dulcypas magazinba.

A magazin kéthavonta jelenik meg, több mint 200 oldalon, célközönségét elsősorban a világ spanyol nyelvterületein, az iparágban dolgozók teszik ki. A kiadványban – akárcsak a So Goodban – kizárólag a világ válogatott cukrászai és pékei kapnak megjelenési lehetőséget.

A mostani, 10 oldalas megjelenés főtémája a Terfézia, azaz a homoki szarvasgomba, amely szinte csak Magyarországra jellemző alapanyag.

Attila és Antonio hazai, a régióra jellemző alapanyagot szeretett volna szerepeltetni. Ehhez szükség volt Vieger Ferenc áldozatos munkájára is, aki a gombát gyűjtötte.

„A homoki szarvasgombára néhány kedves ismerősöm hívta fel a figyelmet – árulja el Menyhárt Attila. – Bár leginkább francia alapanyagokkal dolgozom, boldogan tettem próbát a Terféziával, sőt, titokzatos háttértörténete olyan mélyen megérintett, hogy egy egész desszertsort megálmodtam vele.

A sorban szerepel egy monodesszert, egy tányérdesszert és egy tarte. Mindegyik más kísérő alapanyagokkal törekszik bemutatni ennek a páratlan terméknek a különleges ízét.

A homoki szarvasgomba csak „vadon” található meg, senki nem tudja termelni, és speciálisan erre tréningezett kutyák kellenek a felleléséhez. Szezonja augusztus közepétől november közepéig tart, és meglehetősen szigorú szabályok szerint szerezhető be. Kilója nagyjából 200 euró körül mozog.

Egyik legnagyobb előnye, hogy megőrzi aromáját akár 80-90 Celsius fokon is, és különleges összevetőit a fagyasztása során sem veszti el. Illata és aromája egészen kiváló, íze intenzíven édes, így tökéletes összetevője a desszerteknek.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS