Ráuntak a francia vendéglátósok a későn érkező vendégekre

2019. 04. 18., 09:00

Párizs kávézóinak és éttermeinek vezetői úgy döntöttek, követik a szállodák és panziók gyakorlatát, és megbírságolják azokat a vendégeket, akik nem mondták le időben a lefoglalt asztalukat.

A több órára nyúló ínyenc francia étkezési stílus az egyik oka annak, hogy sokszor egymásba ér két család vagy csoport étkezése, és emiatt csúszik a következő csapat vacsora-, vagy ebédidejének kezdete – írja a turizmus.com.

Sok helyen ma már az a biztosíték az asztalfoglaláskor, hogy megadjuk a hitelkártyánk adatait. Ha az étteremben nem jelenünk meg a megbeszélt időben, bánatpénzt kell fizetnünk, hiszen a menedzsment elesik a tervezhető bevételtől.

„A vendégeknek a legcsekélyebb elképzelésük sincs eme cselekvésük gazdasági kihatásairól” – jegyezte meg a téma kapcsán a Les Grandes Tables du Monde ügyvezető igazgatója. Egy átlagos Michelin-csillagos étterem ebből fakadó éves vesztesége akár 150 ezer euró is lehet.

Xavier Zeitoun, a Zenchef nevű étterem alapítója szerint az éttermek teljes bevételének legalább 30 százaléka elvész a nem időben lemondott asztalfoglalások miatt. Eddig 245 étterem fogadta el az új rendszert, főleg a felkapott, nevesebb helyek.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS