Párizs kávézóinak és éttermeinek vezetői úgy döntöttek, követik a szállodák és panziók gyakorlatát, és megbírságolják azokat a vendégeket, akik nem mondták le időben a lefoglalt asztalukat.
A több órára nyúló ínyenc francia étkezési stílus az egyik oka annak, hogy sokszor egymásba ér két család vagy csoport étkezése, és emiatt csúszik a következő csapat vacsora-, vagy ebédidejének kezdete – írja a turizmus.com.
Sok helyen ma már az a biztosíték az asztalfoglaláskor, hogy megadjuk a hitelkártyánk adatait. Ha az étteremben nem jelenünk meg a megbeszélt időben, bánatpénzt kell fizetnünk, hiszen a menedzsment elesik a tervezhető bevételtől.
„A vendégeknek a legcsekélyebb elképzelésük sincs eme cselekvésük gazdasági kihatásairól” – jegyezte meg a téma kapcsán a Les Grandes Tables du Monde ügyvezető igazgatója. Egy átlagos Michelin-csillagos étterem ebből fakadó éves vesztesége akár 150 ezer euró is lehet.
Xavier Zeitoun, a Zenchef nevű étterem alapítója szerint az éttermek teljes bevételének legalább 30 százaléka elvész a nem időben lemondott asztalfoglalások miatt. Eddig 245 étterem fogadta el az új rendszert, főleg a felkapott, nevesebb helyek.
Sikeresen megtartotta két Michelin-csillagos minősítését a tatai Platán és a budapesti Stand étterem, további nyolc vendéglátóhely pedig (köztük egy újonnan) egy Michelin-csillagot nyert el idén.
Az előadások több mint negyede a Paks II. atomerőmű-projekttel foglalkozott a Budapesten megrendezett Nukleáris Technikai Szimpóziumon.