Ön is pizzát rendel, ha a munkahelyén ebédel?

2018. 11. 27., 14:00

Az irodai dolgozók többsége a munkahelyén ebédel, az ételt jellemzően otthonról viszik magukkal. Ha nem, akkor főleg a pizzát rendelnek – derül ki a Profession.hu és a Wolt Magyarország közös, reprezentatív felméréséből.

A magyarok döntő többsége hétközben a munkahelyén ebédel. Különösen igaz ez a fővárosban élőkre, valamint a 18 és 30 év közöttiekre, mindkét szegmensben nyolcvan százalék feletti ez az arány – állapítja meg az ételszállító Wolt Magyarország és a Profession.hu közösen megrendelt reprezentatív felmérése.

„A válaszadók közel kétharmada otthonról vitt ételt fogyaszt, de egy három évvel korábbi felmérésünkhöz képest határozottan jó tendencia, hogy mára megfeleződött az arány, és már csak minden ötödik munkavállaló eszik munka közben, a számítógép előtt ülve, ehelyett inkább már megadja magának a szükséges ebédidőt" – mondta Varga Balázs, a Profession.hu marketing vezetője.

A korábbiakhoz képest némileg emelkedett, jelenleg 10 százalék azok aránya, akik hétközben vendéglátóhelyen ebédelnek.

Közel ugyanennyien rendelik ebédjüket házhozszállítással, ami a kutatás szerint a fővárosiakra jellemzőbb. Érdekes adat, hogy a budapestiek egyértelműen az internet mellett tették le voksukat az ételrendelés során: már csak kilenc százalékuk rendeli telefonon az ebédet, a többiek vagy a kiválasztott étterem honlapját, vagy több étterem ajánlatát összegyűjtő oldalakat használják.

Az ételrendelési szokások átalakulását mutatja az is, hogy már az applikációkon keresztüli ételrendelést is többen választják a fővárosban, mint a telefonos rendelést.

Tudatosabban étkeznek a budapestiek 

Az internetes kérdőívet kitöltők közül a budapestiek a vidékieknél 10 százalékkal többen, 76 százalékban vallották magukról, hogy rendszeresen esznek. Még nagyobb a különbség az egészséges táplálkozás terén, mert amíg a vidékiek 35, a budapestiek 52 százaléka ügyel arra, hogy rendszeresen fogyasszon például salátákat, vagy alacsony kalóriatartalmú ételeket.

További érdekesség, hogy a fővárosiak fele rendszeresen ír magának heti rendelési tervet, és előre beosztja, hogy mikor mit szeretne enni. 23 százalékuk viszont csak akkor szembesül a kérdéssel, hogy mit is ebédeljen, mikor először megkordul a nyomra.

Mit rendelünk?

A budapestiek többsége magyaros ételt vagy valamilyen salátát választ, ezt követi az olasz konyha: 40 százalék ugyanis a pizzáért és az olasz tésztákért is rajong. Mindezt a Wolt tapasztalatai is megerősítik: októberben a legtöbb futár pizzát szállított házhoz, az örökzöld Margherita mellett a szalámis és a gombás pizzák voltak a legnépszerűbbek. Náluk viszont gyakori a hamburger és ázsiai étel rendelés is.

„A visszajelzések és a kutatás eredményei egyaránt azt mutatják, hogy egyre meghatározóbb szemponttá válik a kiszámítható és megbízható szállítás környezetbarát megoldásokkal" – mondta Tajta Ákos, a Wolt Magyarország ügyvezető igazgatója.

Az ételrendelésnél a legfontosabb a gyors és pontos kiszállítás, az árak csak ezt követően kerülnek elő. A fiatalabb korosztálynál egyre fontosabb szempont a környezetbarát csomagolás is.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS