Michelin-csillaghullás a legendás étteremben

2020. 01. 20., 10:00

Két évvel az alapító halála után elveszített egy csillagot Paul Bocuse világhírű francia mesterszakács legendás étterme.

A Lyon közelében található L'Auberge du Pont de Collonges 55 éve megszakítás nélkül viselte a Michelin étteremkalauz által maximálisan adható három csillagot – írja a Gusto.

A Collonges-au-Mont-d'Or-i legendás vendéglő csillagtalanítását a Bocuse d'Or nemzetközi szakácsversenyt szervező cég, a GL Events jelentette be, „rendíthetetlen támogatásáról” biztosítva a francia konyhaművészet templomának számító intézményt.

A Michelin is megerősítette, hogy az étteremkalauz január 27-én megjelenő 2020-as kiadásában három helyett már csak két csillaggal szerepel az ínyencek zarándokhelye, amelynek konyhája „továbbra is kiváló, de már nem háromcsillagos színvonalú”.

Az étteremkalauz 2019 folyamán többször is próbafogyasztást tartott a Lyon melletti vendéglőben. Nyilatkozatuk szerint „fairnek kell lenni a vendégekkel szemben, végtére is a kalauz azoknak szól, akik étterembe járnak”. A legfinnyásabb vendégek már Paul Bocuse halála után rebesgették, hogy a L'Auberge du Pont de Collonges már nem a régi.

A 2018. január 20-án, 91 évesen elhunyt Paul Bocuse-re úgy tekintettek, mint a francia konyhaművészet megtestesülésére. A Gault&Millau étteremkalauz az évszázad mesterszakácsának nyilvánította. Utódainak minden erőfeszítésük ellenére sem sikerült tartaniuk a korábbi színvonalat.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS