Márciusban kevesebb sör fogyott itthon

2020. 04. 29., 10:45

Tizenhárom százalékkal, 62 ezer hektoliterrel 414 ezer hektoliterre csökkent a belföldi sörforgalom márciusban az előző év azonos időszakához képest, mivel a hónap közepén bevezetett korlátozások hatására kiesett vendéglátóhelyi forgalmat a kiskereskedelmi forgalom emelkedése nem tudta érdemben kompenzálni – közölte Kántor Sándor, a Magyar Sörgyártók Szövetségének igazgatója.

Az igazgató elmondta, hogy a hazai forgalomban a betétdíjas üvegek forgalma 33 százalékkal, 108 ezer hektoliterről 73 ezer hektoliterre csökkent, míg a dobozos sörök forgalma csak 1 százalékkal mérséklődött 294 ezerről 291 ezer hektoliterre.

A hordós sör gyártása március második felében gyakorlatilag megszűnt, és várhatóan a vendéglátó helyek újra nyitásáig, valamint a rendezvények engedélyezéséig szünetel. Így márciusban 36,7 ezer hektoliterről 17,2 ezer hektoliterre, az előző év hasonló időszakához képest 53 százalékkal csökkent ennek a terméknek az eladása.

A régióban bevezetett márciusi korlátozások az importot még nagyobb mértékben sújtották, mint a hazai termelést. Az export időszakos, 40 százalékot meghaladó növekedése – 29,6 ezer hektoliterről 40 ezer hektoliterre – miatt a belföldi termelés márciusban az előző év azonos időszakához képest csak 8,7 százalékkal csökkent, 454 ezer hektoliterről 415 ezer hektoliterre, míg az import 19,4 százalékkal csökkent 51,5 ezer hektoliterről 41,6 ezer hektoliterre.

Kántor Sándor szerint a nehézségek ellenére a magyar sörgyárak a meglévő igényeket folyamatosan ki tudták elégíteni. Ennek érdekében a gyárakban és irodákban fokozott biztonsági és higiéniai eljárásokat vezettek be, amelyeket szigorúan ellenőriztek minden műszakban. Emellett az üzemek a korlátozásokat megelőzően is és azt követően is különös figyelmet fordítottak a folyamatos termeléshez szükséges alapanyagok beszerzésére és készletezésére, bár ezek az intézkedések a gyártásban jelentős többletköltséget eredményeztek.

A szövetség 2019-es jelentése szerint a Magyarországon jelen lévő öt legjelentősebb sörgyártó (Borsodi Sörgyár Kft., Carlsberg Hungary Kft., Dreher Sörgyárak Zrt., Heineken Hungária Zrt., Pécsi Sörfőzde Zrt.) együttes belföldi értékesítése tavaly mintegy 6,216 millió hektoliter volt, 44 ezer hektoliterrel, 0,7 százalékkal kevesebb az előző évinél. A csökkenő forgalom ellenére az iparág több járulékot és adót fizetett be 2019-ben a költségvetésbe, 82,071 milliárd forintot, szemben a 2018-ban befizetett 80,085 milliárd forinttal. (MTI)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS