Jól áll Horvátország Michelin-csillagos éttermekből

2020. 03. 02., 19:00

A Pag szigetén található novaljai Boskinac és a korculai LD Terrace étterem kapott újonnan egy-egy Michelin-csillagot a híres gasztronómia kalauz ítészeitől idén. Ezzel már hét Michelin-csillagos étterem van Horvátországban - adta hírül a horvát sajtó.

Az eddig öt étterem – a zágrábi Noel, a lovrani Draga di Lovrana, a sibeniki Pelegrini, a dubrovniki 360 (fok) és a rovinji Monte – sikeresen megtartotta csillagját.

Az Isztriai-félszigeten lévő Monte étterme kapta az első horvátországi Michelin-csillagot még 2017-ben.

Két horvát étterem Bib Gourmand minősítést kapott: a Solta szigeti Konoba Skoj és a varazsdhegyi (Varazdin Breg) Zlanta Gorica. Ezen a listán szerepelnek tavaly óta az isztriai Batelin, a közép-dalmáciai Konoba Vinko és két zágrábi étterem, a Tkac és az Agava is.

Kristijan Stanicic, a Horvát Idegenforgalmi Közösség igazgatója örvendetesnek nevezte, hogy jelenleg 70 Michelin-jelzésű étterem van Horvátországban. Az újabb elismerés bizonyíték arra, hogy a horvát gasztronómia megfelel a nagyon szigorú nemzetközi kritériumoknak.

Gari Cappelli turisztikai miniszter úgy vélte: az újabb Michelin-csillagok ösztönzőleg hathatnak a helyi vendéglősökre, a horvát gasztronómia kínálat pedig egyre jobb az országban.

Kiemelte: a Food Travel Monitor adatai alapján a Horvátországba látogató turisták 93 százaléka számára különleges élményt nyújtanak a nemzeti és tájjellegű ételek és italok. Ez jelzi, hogy a gasztronómia ma olyan tartalom, amely szinte minden turistát érdekel. (MTI)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a magyarok európai összehasonlításban is tudatosan kötnek lakásbiztosítást, akadnak fontos apróságok a szerződésekben, amelyeket kifelejtenek. A kisebb, de baj esetén drága hibákra a hazai árvizek során keletkezett károk még jobban ráirányították a figyelmet. Árvízre továbbra sem, vagy csak szigorú kikötések mentén lehet biztosítást találni, viszont más természeti katasztrófák kapcsán nagyot menthet egy jó szerződés – hívta fel a figyelmet a PBA Insura Zrt. vezérigazgatója. Dr. Kozma Gábor ebben az epizódban tisztázza a természeti katasztrófákból eredő károk közötti fontos különbségeket és elmondja, mit nem kellene kifelejteni a szerződésekből, hogy nagyobb biztonságban tudjuk ingó és ingatlan vagyonunkat.
Bár a neobankok és a nemzetközi trendek azt erősítik, hogy a mikro-, kis- és középvállalkozások vezetői ne pénzügyi operatív teendőkbe öljék a drága idejüket ahelyett, amihez igazán értenek, az ehhez szükség digitális megoldások hazánkban még nem vagy csak ritkán hozzáférhetőek. Lemák Gábor, a FinTechShow-t szervező FinTech Group társalapítója ezért tartja fontosnak, hogy a rendezvényükön megvizsgálhatják: ki, hogyan és mit tehet azért, hogy a mikrovállalkozások és kkv-k pénzügyei sokkal egyszerűbben intézhetőek legyenek. Rá is mutatott néhány olyan digitális gyakorlatra, ami kellően jövőbe mutató ahhoz, hogy a hazai vállalkozások is alkalmazzák végre.
A vendéglátóipari vezetők részéről a feladatok delegálásának hiánya az egyik legsúlyosabb probléma, ami miatt nehezen áll talpra az ágazat a COVID utáni években. Továbbra is érezteti hatását, hogy a pandémia szétverte a jól kialakult szakmai közösségeket, a vendéglátósok már nem vagy alig járnak össze eszmecserére és a tudás átadására, amiből pedig kölcsönösen, mindenki profitálhatna. Persze erre a helyzetre is van megoldás: hozzá kell látni a céges mikroközösségek, aztán a nagyobb együttműködések felépítéséhez – osztotta meg a BizniszPlusz csatornával Gréczi Szilárd, a Skill Trade operatív és projektmenedzsere.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS