Jól áll Horvátország Michelin-csillagos éttermekből

2020. 03. 02., 19:00

A Pag szigetén található novaljai Boskinac és a korculai LD Terrace étterem kapott újonnan egy-egy Michelin-csillagot a híres gasztronómia kalauz ítészeitől idén. Ezzel már hét Michelin-csillagos étterem van Horvátországban - adta hírül a horvát sajtó.

Az eddig öt étterem – a zágrábi Noel, a lovrani Draga di Lovrana, a sibeniki Pelegrini, a dubrovniki 360 (fok) és a rovinji Monte – sikeresen megtartotta csillagját.

Az Isztriai-félszigeten lévő Monte étterme kapta az első horvátországi Michelin-csillagot még 2017-ben.

Két horvát étterem Bib Gourmand minősítést kapott: a Solta szigeti Konoba Skoj és a varazsdhegyi (Varazdin Breg) Zlanta Gorica. Ezen a listán szerepelnek tavaly óta az isztriai Batelin, a közép-dalmáciai Konoba Vinko és két zágrábi étterem, a Tkac és az Agava is.

Kristijan Stanicic, a Horvát Idegenforgalmi Közösség igazgatója örvendetesnek nevezte, hogy jelenleg 70 Michelin-jelzésű étterem van Horvátországban. Az újabb elismerés bizonyíték arra, hogy a horvát gasztronómia megfelel a nagyon szigorú nemzetközi kritériumoknak.

Gari Cappelli turisztikai miniszter úgy vélte: az újabb Michelin-csillagok ösztönzőleg hathatnak a helyi vendéglősökre, a horvát gasztronómia kínálat pedig egyre jobb az országban.

Kiemelte: a Food Travel Monitor adatai alapján a Horvátországba látogató turisták 93 százaléka számára különleges élményt nyújtanak a nemzeti és tájjellegű ételek és italok. Ez jelzi, hogy a gasztronómia ma olyan tartalom, amely szinte minden turistát érdekel. (MTI)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS