Éppen felfért a dobogóra az olasz paradicsomleves

2019. 10. 01., 17:45

A görög, mexikói és olasz ízek a legnépszerűbbek a Falatozz.hu felmérése szerint. A kínai konyhából a szezámmagos csirke a leggyakrabban rendelt fogás.

Ahhoz képest, hogy egy generációval korábban még az is különlegesnek számított, ha valaki kínai kifőzdében evett egy csípős-savanyú levest, mára – a street food forradalomnak és a globalizációnak köszönhetően – egyre több nemzet autentikus fogásait lehet kipróbálni a hazai vendéglátóhelyeken.

A Falatozz.hu országos ételrendelő portál utánajárt, hogy a kínálatában szereplő 430 étteremben milyen arányban oszlanak meg a gasztronómiai kultúrák. Az éttermek 36 százaléka kínál görög ételt, 31 százaléka mexikói fogásokat, a toplista harmadik helyét pedig a klasszikus olasz ízvilág zárja 19 százalékkal.

Utánuk következnek a thai (6,5 százalék), kínai (4,5 százalék), japán (2 százalék), indiai (1,5 százalék) és vietnami (1,5 százalék) ínyencségeket szerepeltető éttermek. A vendéglátóegységek étlapjain szereplő ételek közül bő 3 százaléka készül wokban.

Gyakori jelenség, hogy egy étlap csak néhány görög-mexikói-olasz ételt tartalmaz, a zöme azonban magyaros jellegű, míg az ázsiai konyhánál általában kizárólag az adott nép tradicionális finomságai sorakoznak a menüben.

A rendelések száma alapján 2018-ban a világkonyha fogásai közül a legnépszerűbbek a görög gyros tál, utána következik a mexikói burrito, majd az olasz paradicsomleves.  Lemaradt a dobogóról a negyedik legkedveltebb házhoz rendelt főétel, a kínai szezámmagos csirke.

Az adatbázis szerint az éttermek 82 százaléka vett fel az étlapjára külföldi ihletésű ételeket, és csak 18 százalék árul kizárólag magyaros ízeket. A Falatozz.hu-n az arány évről évre nő: 2017-hez képest 2018-ban 11 százalékot nőtt a világkonyhát is kínáló éttermek száma, és ez a tendencia idén is folytatódik.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS