Ennyiért esznek, isznak az éttermekben Szlovákiában és Magyarországon

2020. 01. 21., 17:30

A szlovákiai családok a növekvő bevételeiknek köszönhetően egyre több pénzt hagynak az éttermekben. Fejenként 10 euróval még így is megelőzik őket a magyarok.

A szlovákiai családok évente nagyjából 2,7 milliárd eurót hagynak az éttermekben, cukrászdákban, kávézókban és teázókban, ami fejenként 500 eurós fogyasztást jelent – írja az Új Szó.

2008-ban fejenként 400 euró jutott erre – nyilatkozta Eva Sadovská, a Wood & Company befektetési és tanácsadó társaság elemzője.

„Míg 2007-ben az éttermi helyek száma 69 ezer körül mozgott, az elmúlt évekre ez jócskán meghaladta a 104 ezret. Ezek közül a legtöbb, több mint 70 ezer az önkiszolgáló éttermekben található”

– mondta Sadovská.

Az EU-ban évente a legtöbb pénzt fejenként az írek (2880 euró), az osztrákok (2430 euró) és a spanyolok (2020 euró) hagyják az éttermekben. A visegrádi országok közül Csehországban (620 euró) és Magyarországon (510 euró) is nagyobb az egy főre jutó fogyasztás, mint Szlovákiában.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS