Együtt mutatkozott be a három magyarországi borvidéki márka

2019. 05. 21., 18:15

A másik két magyarországi borvidéki márkával, a Villányi REDy-vel és a pannonhalmi PH-Értékkel közösen mutatták be a BalatonBor 2018-as évjáratát kedden Budapesten.

Immár a negyedik évjárata debütál a Balaton Borrégió termelőinek összefogásával létrejött BalatonBornak – emlékeztetett a keddi évjárat-bemutatón a Balatoni Kör BalatonBor szekciójának elnöke.

Dobosi Győző az MTI-nek elmondta: 19 észak- és dél-balatoni pincészet részvételével készült el a BalatonBor harmadik évjárata, amelyből mintegy 60 ezer palack kerül majd a piacra. Dobosi Győző elmondta,  hogy kedden tartották a szűkebb balatoni termőhelyek karakterét bemutató HegyBorok bírálatát, ebben a kategóriában 14 pincészet tételei kerülnek a piacra idén.

Kardos Gábor, a Balatoni Kör alapítója az MTI-nek felidézte, hogy a BalatonBor 2016-ban debütált a régió vezető pincészeteit és éttermeit tömörítő Balatoni Kör és a Rizling Generáció borszakmai összefogás közös kezdeményezéseként. A koncepció lényege, hogy az előírt feltételeknek megfelelő és a vakkóstoló próbáját kiálló balatoni pincészetek olaszrizlingjei egységes dizájnnal ellátott palackokban, közös brand alatt, de a pincészet saját nevét feltüntetve jelennek meg a piacon.

Kardos Gábor kiemelte, hogy kedden először mutatkozott be közösen Magyarország három régiós bormárkája.

Illés Tamás, a Pannonhalmi Főapátsági Pince marketing vezetője hangsúlyozta: a Pannonhalmi Borvidék nem csupán a múltjára szeretne építeni, hanem a jövőbe tekint, ehhez járul hozzá az egyelőre hat pincét tömörítő PH-Érték Egyesület is. Az egyesület a BalatonBor példáját követve hozta létre a most debütáló PH-Érték bormárkát, amely azonban a BalatonBortól eltérően a Pannonhalmi Borvidék emblematikus fajtáján, a rajnai rizlingen alapuló házasítás - tette hozzá.

Szakál Zoltán, a Csányi Pincészet főborásza közölte, hogy „Villány másik arcát” szeretnék megmutatni a villányi REDy márkával, amely egy portugieserre épülő, gyümölcsös, vörös házasítás.
A 2018-as évjáratból már 19 termelő borát választotta ki a bíráló bizottság. (MTI)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS