Egyre tudatosabban választunk csomagolóanyagot ételrendeléskor

2020. 08. 28., 12:30

A Falatozz.hu országos ételrendelő portál Falatozz Zölden! Programjának keretében felmérést készített arról, hogy a zöld szemlélet hogyan jelenik meg a fogyasztói szokásokban az online ételrendelés során. A túlnyomó többség már fontosnak ítéli, hogy az éttermek környezetbarát csomagolásban szállítsák ki a rendelést, de még sok a bizonytalanság a csomagolóanyagok szelektív hulladékgyűjtése területén.

A Falatozz.hu országos ételrendelő portál kérdőíves felmérést készített  azon megrendelők körében, akik a Falatozz Zölden! Program keretében lebomló csomagolásban rendeltek ételt az elmúlt 3 hónapban. Általánosságban a válaszadók háromnegyede (73 százalék) úgy nyilatkozott, hogy többé-kevésbé jellemző rá a környezettudatos szemlélet, azaz sok esetben (de nem minden esetben) odafigyel erre, 23 százalék állította, hogy minden vásárlásánál és cselekedetében fontos szempont, és mindössze néhányan vallottak úgy, hogy egyáltalán nem szentelnek ennek figyelmet.

Szempont-e a környezettudatos csomagolóanyag az étteremválasztásnál?

A felmérés szerint a megkérdezettek túlnyomó többsége fontosnak ítéli, hogy az éttermek környezetbarát csomagolásban szállítsák ki a rendelést (81,4 százalék), a fogyasztók 10,5 százaléka már nem is rendel olyan helyről, ahol nem elérhető lebomló csomagolás, és csak 8,1 százalék azoknak az aránya, akiket egyáltalán nem befolyásol a csomagolóanyag az ételrendelés során.

Érzékelhető-e minőségbeli különbség a hagyományos és a lebomló csomagolóanyagok között?

A zöld csomagolást kérők fele-fele arányban nyilatkoztak úgy, hogy nem vettek észre különbséget a környezetbarát, lebomló csomagolás és a hagyományos csomagolás között (48,1 százalék), illetve hogy még jobb is volt az öko-doboz minősége (49,1 százalék). Alig akadt olyan, aki rosszabbnak érezte a kivitelezést, mint amihez eddig hozzászokott (2,8 százalék).

Sok a bizonytalanság a csomagolóanyagok szelektív hulladékgyűjtése területén

A környezettudatos megrendelőkre jellemző, hogy odafigyelnek a szelektív hulladékgyűjtésre. Ezért a Falatozz.hu arról is kikérdezte a válaszadókat, hogy milyen vezérelv szerint dobták ki az étel elfogyasztása utána a Falatozz Zölden! Programban kapott dobozokat. Az öko-pizzadobozt a kérdőívet kitöltők bő fele a papírgyűjtőbe helyezte, kb. ötöde pedig a kommunális kukába. Kevesen tudják, hogy a zsíros, ételmaradékos felét a kommunálisba, az étellel nem szennyezett részét pedig a papírgyűjtőbe szükséges helyezni. Több mint a negyedük újrahasznosította otthon a papírt, a maradék 7 százalék pedig inkább a kerti komposztba tette a pizzadobozt.

Az egyéb öko-dobozokat (mint például a PLA leveses, a köretes vagy szószos tálka) még nagyobb arányban hasznosították újra a háztartásban, mint a pizzadobozokat. Az ételdobozok több mint harmada a papír-szelektívben, és kevesebb mint harmada a kommunálisban kötött ki. A fogyasztók feltételezhetően félnek attól, hogy a szemétfeldolgozók nem tudnak szemre különbséget tenni a környezetbarát és a műanyag dobozok között.

Még kevesebben dobták a kerti komposztálóba a lebomló dobozkákat. Holott a Falatozz Zölden! Programban használt minden csomagolóanyag 100 százalékban komposztálható.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS