Minden második esetben ugyanabból az étteremből rendelünk és a rendelések egyharmada a szokásos. A Falatozz.hu országos ételrendelő portál felmérése arra kereste a választ, hogy milyen gyakran rendeljük a jól bevált helyekről a már bizonyított fogásokat.
A Falatozz.hu országos ételrendelő portál arra volt kíváncsi, hogy a felhasználók milyen arányban rendelik a szokásosat – azaz ugyanabból az étteremből ugyanazt a fogást –, és milyen gyakran próbálnak ki valami újat.
A felmérés a szerint a felhasználók átlagosan 11 naponta adnak le ételrendelést a portálon, egy átlagos felhasználó rendeléseinek 25-35 százalékát teszi ki egyetlen tétel, és az online ételt rendelők 59 százaléka mindig ugyanannak az étteremnek a kínálatából választ.
2019 első félévében az 5 legnépszerűbb tétel a portálon a gyros tál, a palacsinta, és a hasábburgonya volt, a dobogóról épp csak lecsúszott a kóla, a toplistát pedig a rántott sajt zárja.
Érdekességként néhány Falatozz.hu csúcstartót is megemlít a kutatás. Az oldalnak van olyan felhasználója, aki már 1 595 alkalommal adott le rendelést, holott mindössze 4 éve regisztrált az oldalra, de akadnak olyanok is, akik éveken keresztül ugyanarra az ízvilágra vágytak. Ezen a téren a weboldal rekordere az a férfi, aki már több mint 500 alkalommal rendelte meg ugyanazt a húslevest, méghozzá ugyanattól az étteremtől.
Létezik olyan csúcstartó is, akinek a legtöbbet rendelt tétele nem is ennivaló, hanem sör: 325 alkalommal rendelt az ebédje vagy vacsorája mellé folyékony kenyeret egy bizonyos márkából. Ezen felhasználó virtuális kosarában a következő három legtöbbet rendelt termék szintén sör volt, csak más-más típusból.
Sikeresen megtartotta két Michelin-csillagos minősítését a tatai Platán és a budapesti Stand étterem, további nyolc vendéglátóhely pedig (köztük egy újonnan) egy Michelin-csillagot nyert el idén.
Az előadások több mint negyede a Paks II. atomerőmű-projekttel foglalkozott a Budapesten megrendezett Nukleáris Technikai Szimpóziumon.