Példátlan összefogással folytatódik a „Vedd a hazait! Védd a hazait!”

2020. 11. 04., 14:30

Húsz cég példátlan összefogásával megvalósult tévéreklámkampánnyal folytatódik a „Vedd a hazait! Védd a hazait!” akció, amelyben Magyar Termék Nonprofit Kft. itthon előállított termékek vásárlására ösztönöz. A reklámok azt üzenik, hogy sok mindenben különbözünk ugyan, de vannak dolgok, amiről ugyanazt gondoljuk.

A járvány okozta gazdasági nehézségek mielőbbi leküzdése és a munkahelyek megőrzése érdekében a Magyar Termék védjegyrendszert működtető nonprofit cég már március végén útjára indította a „Vedd a hazait! Védd a hazait” mozgalmat. Az akció kiemelkedően sikeresnek bizonyult, több tucat cég csatlakozott hozzá, és népszerűsítette maga is a termékein, reklámjaiban, saját médiacsatornáin.

A „Vedd a hazait! Védd a hazait!” kampány széles körű és tartós összefogássá vált az elmúlt félévben. Örömmel láttuk azt is, hogy az akciónk megkezdése óta agrárkamarai és kormányzati kampány is indult a hazai termékek vásárlásának a népszerűsítésére – értékelte az eddig történteket Benedek Eszter (képünkön) A Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezetője szerint már a járvány második hulláma előtt is fontosnak tartották ennek az összefogásnak a fenntartását, a Vedd a hazait! Védd a hazait! kampány folytatását. A súlyosbodó járványhelyzet csak megerősítette ezt a szándékukat, amit sok vállalat hajlandó volt támogatni.

Ennek az eredménye lett az a tévéreklámkampány, amely eddig példátlan céges összefogásból megvalósulva népszerűsíti a hazai termékek vásárlását: a tévécsatornákon 20 társaság hirdetése látható november elejétől hat héten át, amit online és social média aktivitások egészítenek ki. Benedek Eszter szerint a kampány létrejötte újra bizonyította, hogy a Magyar Termék partnereivel olyan erejű marketingkommunikációra, tévéreklámokra képes, amelyre külön-külön nem mindegyik támogatónak lenne módja. A résztvevő cégek erőforrásai ebben az esetben nem egyszerűen összeadódnak egy több tízmillió forint értékű kampányban, hanem együttesen egy magasabb szintű aktivizációt tesznek lehetővé.

A tévékampány hat reklámfilmjének 19 féle változatban való leforgatása a szokásostól eltérő, izgalmas feladat volt, hiszen ebben az esetben nem egy ügyfelet szolgáltunk ki, hanem egyszerre húszat. Ilyen munka ritkán adódik egy ügynökség életében. A Magyar Termékkel és a húsz partnercéggel együtt dolgozva a szó szoros értelmében átélhettük a reklám üzenetét, miszerint ugyan sok mindenben különbözünk egymástól, de vannak dolgok, amiről ugyanazt gondoljuk – foglalta össze a mögöttük álló heteket Knapcsek Katalin, a kampány kreatív és kommunikációs feladatait teljeskörűen ellátó KNK PR & Média Kft. ügyvezetője.

Éder Tamás, a Pick Friss hús termékeket gyártó MCS Vágóhíd Zrt. igazgatósági tagja szerint nem lehet elégszer hangsúlyozni, hogy a hazai fogyasztó minden elköltött forintja egyfajta szavazat, amellyel nem pusztán egy áru megvásárlásáról dönt, hanem egyben az azt előállító vállalkozásokat és azok munkavállalóit is támogatja. Ez jóval több, mint egy cég, amelynek a logója a csomagoláson szerepel, a termék mögött dolgozók, sertéstenyésztő és más alapanyagokat beszállító partnerek állnak, így a fogyasztó sok magyar család megélhetéséhez is hozzájárul, amikor hazai áru vásárlása mellett dönt. Éder Tamás arra hívta fel a figyelmet, hogy az üzletekben a tőkehúsoknál már kötelező jól láthatóan jelölni az áru származási helyét, ugyanakkor a csomagolt friss húsoknál is fontos, hogy a fogyasztók a címkén szereplő információk elolvasásával bizonyosodjanak meg erről, és ez alapján vásároljanak.

Dobrovoczky István, az Alföldi Tej Kft. kereskedelmi és marketing igazgatója arra hívta fel a figyelmet: a tejtermékeknél időről időre előfordul, hogy a külföldön felhalmozódott eladatlan árukészletek dömpingáron jelennek meg a hazai boltokban, ami súlyos károkat tud okozni a magyar cégeknek. Ezért is fontos az, hogy a hazai piacot minden körülmények között, akár világjárvány idején is biztonsággal ellátó hazai gyártókat és a mögöttük álló termelőket a fogyasztók folyamatosan támogassák vásárlásaikkal. Ezt a tudatos döntést támogatja az Alföldi Tej azzal, hogy Vedd a hazait! csomagolású UHT-tejet hozott forgalomba.

Tóth Szabolcs, a Terrán Tetőcserép Gyártó Kft. regionális marketing igazgatója szerint a hazai termékekről a legtöbbször az élelmiszerek, a napi fogyasztási cikkek jutnak az emberek eszébe. Ezek esetében bármikor választhatunk másik terméket. Ezzel szemben például egy építkezésnél több évtizedre vagy akár életre szóló, nagy értékű döntést hozunk, amire beruházásként érdemes tekinteni. Nagyon fontos tehát, hogy ezekben az esetekben is keressük és részesítsük előnyben a hazai gyártók termékeit, hiszen bármilyen kérdés vagy esetlegesen felmerülő probléma esetén könnyen és gyorsan elérhető a megoldás, a garancia érvényesítése is lényegesen egyszerűbb. Ráadásul itthon is világszínvonalú, kiemelkedően innovatív termékekből válogathatunk.

A „Vedd a hazait! Védd a hazait!” tévékampányában résztvevő cégek:

  • Abonett Kft.
  • Alföldi Tej Kft.
  • Bramac Kft.
  • Caola Zrt.
  • Cerbona Kft.
  • Ceres Zrt.
  • Csipet Land Kft.
  • Detki Keksz Kft.
  • Gyermelyi Zrt.
  • Gyulahús Kft.
  • Magyar Piszke Papír Kft.
  • Matrackuckó
  • MCS Vágóhíd Zrt.
  • Medimpex Zrt.
  • NT Kft.
  • Pápai Hús Kft.
  • Savencia F&D Hungary Zrt.
  • Szamos Marcipán Kft.
  • Szarvasi Mozzarella Kft.
  • Terrán Tetőcserép Gyártó Kft.

Általános támogatók:

  • Eurochamp Hungária Kft.
  • Félegyházi Tej Kft.
  • Piros Kockás Kft.
  • Sofidel Hungary Kft.

Az eddig bemutatott filmek a következő linkeken tekinthetők meg:

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 03. 12., 10:20
Februárban országos átlagban minimális mértékben emelkedtek, Budapesten pedig csökkentek januárhoz képest a bérleti díjak, miközben a kínálat éves összevetésben 26 százalékkal bővült, és március közepén már 17,8 ezer kiadó lakásból válogathatnak a bérlők – derül ki a KSH-ingatlan.com legfrissebb lakbérindexéből.
2025. 03. 11., 18:10
Országosan és éves összevetésben több mint 10 százalékkal emelkedtek a lakásárak az ingatlan.com februári lakásárindexe alapján, januárhoz viszonyítva pedig bő 2 százalékos volt a növekedés. Budapesten közel 17 százalékkal emelkedtek az ingatlanárak tavaly februárhoz képest, de havi szinten is számottevő mértékű, 4,4 százalékos volt a drágulás.
2025. 03. 11., 21:15
Az Európai Bizottság 2025. február 26-án az Omnibus javaslatcsomag részeként bejelentette, hogy egyszerűsítéseket tervez az importáruk karbonintenzitását ellensúlyozó mechanizmus (CBAM) szabályozása kapcsán. A javaslatcsomag célja, hogy – az EU klímavédelmi törekvéseit továbbra is szem előtt tartva – egyszerűsítsék a kötelezettségeket és csökkentsék az adminisztratív terheket.
2025-03-12 21:10:26
Az utóbbi évek technológiai fejlődése alapjaiban változtatta meg a vállalkozások működését. A mikro-, kis- és középvállalkozások vezetői nap mint nap szembesülnek azzal, hogy a hagyományos munkavégzési formák már nem elégítik ki sem az ügyfelek, sem a munkavállalók igényeit – hívja fel a figyelmet blogbejegyzésében a VOSZPort.
2025-03-11 22:20:00
Az önkéntes nyugdíjpénztárak adatai alapján a nemrég bevezetett ingatlancélú szolgáltatásokra összesen közel 13 milliárd forint kifizetési igény érkezett 2025. januárban ötezer pénztártagtól. A legtöbben jelzáloghitelük előtörlesztése vagy végtörlesztése céljából kértek pénztári kifizetést – tájékoztatott a jegybank.

  Rovathírek: HIPA

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Megérkeztek a hazai lízingszerződések tavalyi számai, amelyek összességében ugyan növekedést mutatnak, de tanulságos megnézni a részleteket, hiszen komoly eltérések jelentek meg az egyes szegmensek között, és ennek nyomós okai vannak. Kőszegi László, a Magyar Lízingszövetség főtitkára a BizniszPlusznak kifejtette, hogy szervezetük éves jelentéséből milyen következtetéseket érdemes levonni a magyar vállalkozások helyzetéről és lehetőségeiről, illetve magának a lízingpiacnak az alakulásáról.
A vállalatok és szervezetek mesterséges intelligencia használatát 2025. február 2-a óta új uniós rendelkezés szabályozza. Hogy mely AI-alkalmazások tartoznak az elfogadhatatlan vagy „csak” a kockázatos kategóriába, a technológia jelen állapotára vonatkoztatva eldőlt, viszont változhat is annak függvényében, hogy az EU nyílt tudományos csoportja szerint mennyi idő alatt és mekkorát fejlődik. Milyen esetekben és mekkora bírságokat kockáztatnak az AI-t alkalmazó cégek, ha megszegik a rendeletet? Hogyan és meddig tudnak felkészülni a szabályos használatra? Mit tehet a „magánember” AI-val kapcsolatos jogsérelem gyanúja esetén? A kérdésekre dr. Baracsi Katalin internetjogász válaszol.
A magyarok először idén tehetik meg, hogy ingatlan célra fordítsák a nyugdíjpénztári megtakarításaikat. Herman Bernadett, a Bank360 vezető szakértője ennek a lehetőségnek az előnyeiről és hátulütőiről, valamint a pénztárakra gyakorolt jelenlegi és távlati következményeiről is beszélt a BizniszPlusznak. Szóba került az is, hogy milyen hatással volt a nyugdíjvagyonokra a részvénypiacok tavalyi sikere, illetve hogy milyen tényezőktől függ a gyarapodás az idei évben.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS