Megfúrta a Ryanair a KLM állami támogatását

2024. 02. 07., 11:10

Az Európai Unió Bírósága másodszor is megsemmisítette a Hollandia által a KLM légitársaságnak nyújtott 3,4 milliárd euró összegű állami támogatás jóváhagyását.

Előzmények

2020-ban az Európai Bizottság jóváhagyta a KLM-nek nyújtott holland állami támogatást, amely részben bankhitelhez nyújtott állami garanciából, részben egy állami kölcsönből állt. A 3,4 milliárd euró támogatás célja az volt, hogy a Covid-19 világjárvány miatt előállt helyzetben a KLM-nek ideiglenes likviditást biztosítson. Az Európai Unió Bírósága azonban 2021-ben megsemmisítette a Bizottság határozatát arra hivatkozva, hogy hiányzik az intézkedés kedvezményezettjének meghatározására vonatkozó indokolás. A döntés hatályát ugyanakkor a Bizottság új határozatának elfogadásáig felfüggesztette. A Bizottság 2021. július 16-án új határozatot fogadott el, amelyben megállapította, hogy az állami támogatás összeegyeztethető volt a belső piaccal, és hogy a támogatás kizárólagos kedvezményezettjei a KLM és leányvállalatai voltak, az Air France-KLM csoport többi társaságának kizárásával – foglalja össze az előzményeket az Európai Bíróság közleménye.

A második ítélet

A Ryanair ezután keresetet nyújtott be, amelyről a Bíróság 2024. február 7-én döntött, és ismét megsemmisítette a szóban forgó támogatás jóváhagyását. A Bíróság úgy véli, hogy a Bizottság tévesen határozta meg a nyújtott állami támogatás kedvezményezettjeit, amikor a kedvezményezettek közül kizárta Air France-KLM csoport két társaságát: az Air France-KLM Holdingot és az Air France-t.

A Bíróság megvizsgálta az Air France-KLM csoporthoz tartozó társaságok közötti pénzügyi, szervezeti, működési és gazdasági kapcsolatokat, a szóban forgó támogatás szerződéses keretet, valamint a magának a támogatásnak a jellegét és kontextust, amelyben azt nyújtották. Mindezek alapján arra a következtetésre jut, hogy az Air France-KLM Holding és az Air France – ha közvetve is, de – részesülhet az állami támogatás által nyújtott előnyből.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 09. 06., 15:06
Az előző hónaphoz képest a 95-ös benzin átlagára 7 forinttal, 605 forintra, a gázolajé 10 forinttal, 611 forintra csökkent augusztusban a statisztikai hivatal jelentése szerint; a benzin átlagára 7 forinttal a szomszédos országok átlagára alatt maradt, a gázolajé megegyezett a szomszédos országokéval.
2024. 09. 05., 19:05
Nyár végéig a Balatoni Hajózási Zrt. kompjai 1 millió 229 ezer, a személyhajók pedig 791 ezer utast szállítottak, a társaság így tavalyhoz képest már 2 hónappal korábban, augusztus végére elérte a 2 milliós utasszámot.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A legtöbb munkavállaló nem díjazná, ha a home office határait szűkebbre szabná a munkahelyük, de a felük csak emiatt azért nem mondana fel – legalábbis rögtön. A cégek nem kapkodnak a keretek módosításával, amit valószínűleg jól tesznek, pedig az alkalmazottakat aligha érné váratlanul. Milyen arányban morzsolódnának le a dolgozók a távmunka elvételével? Milyen előnyeit és hátrányait érzik a pandémiából örökölt gyakorlatnak napjainkban? A Profession.hu felmérte, Dencső Blanka piackutatási és üzletfejlesztési szakértő pedig összefoglalta, mire érdemes számítani home office fronton a közeljövőben.
2024. 08. 16., 22:15
epizód: 2024 / 16   |   hossz: 22:09
Az Edinburgh-i Egyetem magyar docense nem csak azt mesélte el, hogyan vezetett az útja egy hazai egyetemről a tengerentúli Caltech-re, majd Skóciába, hanem azt is, hogy jelenlegi kutatási területe ígéretes jövőképet fest a szív- és érrendszeri betegek hatékonyabb gyógyítása számára. A kémiai és biomérnök tudós egy pakisztáni kollégájával együtt fejlesztett 3D nyomtatással készülő véreret, aminek még az alapanyagát is ők állítják elő, olcsó nyersanyagokból. A forradalmi megoldás véglegesítéséhez nemzetközi együttműködésre is nyitott tudósok szerint a találmányuk egy napon humán betegekbe is beültethető lesz, jelentősen csökkentve a fertőzések veszélyét és gyorsítva a felépülést.
Hosszútávon döbbenetesen kevés cég éli túl a generációváltást. A lehetséges megoldásokról kritikusan fontos beszélni ezekben az években, amikor nagyon nagy létszámú hazai vállalatvezető éri el a nyugdíjkorhatárt, és nem biztos, hogy van koncepciója a gyeplő átadására. Laczkó Péter, a Lawrence & Bennet tulajdonos-vezérigazgatója bemutatja, milyen alapvető stratégiákat kell alkalmazni, hogy megmeneküljenek az évtizedek alatt felépített családi vállalkozások és az élethosszig végzett munkával összeszedett örökségek. A szakembernek arra is van válasza, hogy milyen módon folytassa a munkát egy cég, ha a leköszönő vezetőt már biztosan nem követi családtag.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS