Az Európai Parlament által elfogadott új szabályok értelmében könnyebben lehet majd közúti áruszállításhoz másik tagállamban nyilvántartott teherautót vagy kamiont bérelni sofőr nélkül.
Az Európai Parlament megadta végső jóváhagyását ahhoz az uniós kormányokkal született megállapodáshoz, amely módosítja a közúti árufuvarozásra használt teherautók vagy kamionok gépkocsivezető nélküli bérlésére vonatkozó szabályokat.
Az új szabályozás részben megszünteti az ilyen járművek másik tagállamból való bérlésének korlátozását. A fuvarozók és a tehergépjárművek bérlésével és lízingelésével foglalkozó vállalatok ezentúl másik tagállamból is bérelhetnek teherautót, ha átmenetileg vagy szezonálisan megugró kereslettel kell megbirkózniuk, vagy ki kell váltaniuk egy meghibásodott vagy sérült járművet. A korlátozások egy részének feloldásával a környezet is jól jár, mert a bérelhető járművek általában újabbak, biztonságosabbak és kevésbé környezetszennyezők, mint az átlagos járműpark.
A képviselők a tárgyalások során elérték, hogy a fuvarozócégek évente legalább két hónapig használhassanak más tagállamban nyilvántartott bérelt teherautókat (a jelenlegi szabályok értelmében csak akkor tehetik ezt, ha a járművek és a cég ugyanabban a tagállamban vannak nyilvántartva). A kormányok azonban dönthetnek úgy, hogy 30 napos használat után előírják a nemzeti szabályok szerinti kötelező nyilvántartásba vételt.
A fuvarozóvállalatoknak jelenteniük kell a nemzeti hatóságoknak, hogy bérelt járművet használnak, és az uniós kormányok az egy vállalat által bérelhető járművek számát is korlátozhatják. A képviselőknek köszönhetően azonban ez nem lehet kevesebb a cég teljes áruszállító gépjárműparkjának negyedénél.
Cláudia Monteiro de Aguilar (EPP, Portugália) jelentéstevő szerint „az új szabályoknak köszönhetően a fuvarozócégek a szezonális igények kielégítésére egyszerűbben bérelhetnek további teherautókat ahelyett, hogy újakat kellene venniük. Több lehetőség közül választhatnak, szabadon vállalkozhatnak és a lehető legjobb módon csoportosíthatják forrásaikat, amely a környezet és az útbiztonság szempontjából is kedvező fordulatot jelent.”
Idén már ötödik alkalommal rendezték meg Az Év Szaloncukra versenyt, amin az összes hazai szaloncukrokat gyártó cukrászda és gyártó szaloncukrai ringbe szállhattak.
Az előadások több mint negyede a Paks II. atomerőmű-projekttel foglalkozott a Budapesten megrendezett Nukleáris Technikai Szimpóziumon.