Könnyebben bérelhetnek külföldi rendszámú teherautót a fuvarozók

2022. 04. 07., 10:15

Az Európai Parlament által elfogadott új szabályok értelmében könnyebben lehet majd közúti áruszállításhoz másik tagállamban nyilvántartott teherautót vagy kamiont bérelni sofőr nélkül.

Az Európai Parlament megadta végső jóváhagyását ahhoz az uniós kormányokkal született megállapodáshoz, amely módosítja a közúti árufuvarozásra használt teherautók vagy kamionok gépkocsivezető nélküli bérlésére vonatkozó szabályokat.

A szezonálisan megugró igények kielégítése

Az új szabályozás részben megszünteti az ilyen járművek másik tagállamból való bérlésének korlátozását. A fuvarozók és a tehergépjárművek bérlésével és lízingelésével foglalkozó vállalatok ezentúl másik tagállamból is bérelhetnek teherautót, ha átmenetileg vagy szezonálisan megugró kereslettel kell megbirkózniuk, vagy ki kell váltaniuk egy meghibásodott vagy sérült járművet. A korlátozások egy részének feloldásával a környezet is jól jár, mert a bérelhető járművek általában újabbak, biztonságosabbak és kevésbé környezetszennyezők, mint az átlagos járműpark.

Korlátozott időtartamra és számban

A képviselők a tárgyalások során elérték, hogy a fuvarozócégek évente legalább két hónapig használhassanak más tagállamban nyilvántartott bérelt teherautókat (a jelenlegi szabályok értelmében csak akkor tehetik ezt, ha a járművek és a cég ugyanabban a tagállamban vannak nyilvántartva). A kormányok azonban dönthetnek úgy, hogy 30 napos használat után előírják a nemzeti szabályok szerinti kötelező nyilvántartásba vételt.

A fuvarozóvállalatoknak jelenteniük kell a nemzeti hatóságoknak, hogy bérelt járművet használnak, és az uniós kormányok az egy vállalat által bérelhető járművek számát is korlátozhatják. A képviselőknek köszönhetően azonban ez nem lehet kevesebb a cég teljes áruszállító gépjárműparkjának negyedénél.

Cláudia Monteiro de Aguilar (EPP, Portugália) jelentéstevő szerint „az új szabályoknak köszönhetően a fuvarozócégek a szezonális igények kielégítésére egyszerűbben bérelhetnek további teherautókat ahelyett, hogy újakat kellene venniük. Több lehetőség közül választhatnak, szabadon vállalkozhatnak és a lehető legjobb módon csoportosíthatják forrásaikat, amely a környezet és az útbiztonság szempontjából is kedvező fordulatot jelent.”

Európai Parlament

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 07. 17., 16:05
A nyár nemcsak a pihenés, hanem a munkavégzés rugalmasabb formáinak időszaka is. Egyre többen dolgoznak görög szigeteken, a horvát tengerpartokon vagy éppen a Balaton mellett – hívhatjuk őket akár digitális nomádnak is, magyar céges státusszal. De tényleg működik ez szabályosan, vagy inkább adó- és tb-kockázatot húzunk magunkra? A kérdésre a Niveus szakértője válaszol.
2025-07-18 18:15:00
Magyarországi leányvállalatának 2021-es megalapítása után újabb K+F projekttel bővíti budapesti központját a Tulip Interfaces. Az amerikai gyártástechnológiai vállalkozás csapata a befektetés után 26 mérnökkel bővül, akiknek feladata a „no-code platform” fejlesztésének támogatása lesz. Az 5,8 millió euró értékű K+F beruházással a cég tovább erősíti befolyását az európai tech piacon.

  Rovathírek: HIPA

Magyarországi leányvállalatának 2021-es megalapítása után újabb K+F projekttel bővíti budapesti központját a Tulip Interfaces. Az amerikai gyártástechnológiai vállalkozás csapata a befektetés után 26 mérnökkel bővül, akiknek feladata a „no-code platform” fejlesztésének támogatása lesz. Az 5,8 millió euró értékű K+F beruházással a cég tovább erősíti befolyását az európai tech piacon.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A Siemens a világ vezető automatizálási és robotikai szakkiállításán, a müncheni automaticán mutatta be intralogisztikai fejlesztéseit. Ezekkel már nem csak nagyvállalati, hanem kkv-szinten is elérhetővé válnak a vállalat raktárautomatizáló megoldásai. Boros Péter, a Siemens Zrt. szakértője kérésünkre bemutatta az autonóm mobil robotokban (AMR) és automatizált irányítású járművekben (AGV) rejlő új lehetőségeket, amelyek üzembe helyezését és működtetését új dimenzióba emeli az Operations Copilot rendszer, valamint a Safe Velocity szoftvermegoldás. Előbbivel, a mesterséges intelligencia alapú felületén keresztül beszélgetésbe is elegyedhetünk, míg utóbbi hibabiztosan felügyeli a járművek sebességét, lehetővé téve, hogy a biztonsági lézerszkennerek védőmezői valós időben igazodjanak az adott környezethez.
Donald Trump kriptoüzlete – és a piachoz kötődő szabályozó tevékenysége – miatt világszerte egyre nagyobb figyelem irányul a digitális valutákra. Mivel a téma egy 2025. július 1-jével érvénybe lépett kriptopiaci törvény miatt itthon is forró, megkértük Kalocsai Kornélt, a Blockchain Magyarország Egyesület alapító-elnökét, hogy segítsen tisztán látni, egyrészt az amerikai elnök által előidézett változásokkal, másrészt azzal kapcsolatban, hogy a kriptopiacot hogyan kellene mindenki javára megtisztítani. A blockchain és kripto szakértő-tanácsadó a leggyakrabban előforduló buktatókra és csalásokra is felhívta a figyelmet.
Érdekes ingatlanpiaci helyzetet teremt a helyi önazonosság védelméről szóló törvény, amely júliustól már hatályba is lép. Sokan gondolják, hogy önmagában a létezése befolyásolhatja az árakat, de ez szinte kizárólag az önkormányzatokon múlik. Bár Szegő Péterrel még a parlamenti szavazás előtt beszélgettünk a témáról, a Duna House PR és elemzési szakértőjeként átfogó képet tudott adni róla, hogy mi történik lokálisan és országosan a jogszabály bevezetése után.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS